شناسهٔ خبر: 56357796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

عشق حسین (ع) دل هزار و ۸۴۷ شاکی را نرم کرد

پویش به عشق حسین (ع) می‌بخشم، در ایام محرم و صفر منجر به صلح و سازش هزار و ۸۴۷ پرونده حقوقی و کیفری در خراسان جنوبی شده است.

صاحب‌خبر -

پویش به عشق حسین (ع) می‌بخشم که به صورت کشوری و از ابتدای محرم آغاز شده، در مدت ۴۰ روز اجرای آن در خراسان جنوبی، دل خیلی از شاکیان پرونده‌ها را نرم کرده و اختلافات خانوادگی، ملکی، مهریه و مجازات‌های کیفری ختم به خیر شده است.

طعم شیرین بخشایش با گذشت

طعم شیرین گذشت را پرونده‌هایی حس می‌کنند که برای صلح و سازش راهی شورا‌های حل اختلاف می‌شوند.

دهقانی از صلح یاران شورای حل اختلاف بیرجند در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: شیرینی و طعم خوش بخشش، بسیار بالاتر از حس انتقام است.

او افزود: شیرین‌ترین سازشی که در قالب این پویش داشتیم پرونده‌ای بود که زوجین تصمیم نهایی را برای طلاق گرفته بودند، اما با وساطت و به عشق امام حسین (ع) با همدیگر آشتی کردند و با روی خوش به زندگی دوباره برگشتند.

همکاری صلح یاران برای حل اختلافات

این صلح یار در ادامه بیان کرد: همه باید هنگام مشکلات، خود را جای طرف مقابل بگذاریم و اگر بخشش و گذشت کنیم حتماً اثر آن به خود و زندگی مان بر می‌گردد.

عشق حسین (ع) پایم را به صلح کشاند

بانوی ۴۵ ساله پرونده خود را در سالن انتظار شورای حل اختلاف در دست داشت و بی صبرانه منتظر ورود به شعبه ۱۰ بود. او درباره علت حضورش به ما می‌گوید: من و همسرم ماه‌ها با هم اختلاف داشتیم و فقط به طلاق فکر می‌کردم و درخواست مهریه ام را داده بودم که به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت سکه ها، همسرم به زندان افتاده بود.

او افزود: با دیدن پارچه نوشته به عشق حسین (ع) می‌بخشم در ورودی دادگستری بیرجند، آمده ام تا با همسرم صلح کنم و به خاطر امام حسین (ع) در این ماه عزیز رضایت می‌دهم تا همسرم از زندان بیرون بیاید و دوباره باهم به زندگی برگردیم.

بیشتر بخوانید

یکی دیگر از شاکیان پرونده اختلافات ملکی نیز می‌گوید: بر سر موضوعی با شخصی بحث و جدل کردیم که به ضرب و جرح منجر شد.

او گفت: با اینکه حق با من بود، اما به عشق امام حسین (ع) آمده ام تا اورا ببخشم و از حقم بگذرم.

پرونده ۴ میلیارد تومانی به حرمت امام حسین (ع) مختومه شد

رضوی سرپرست شورای حل اختلاف بیرجند می‌گوید: در نتیجه اجرای پویش به عشق حسین (ع) می‌بخشم، پرونده‌ای با خواسته چهار میلیارد تومانی در بیرجند با صلح و سازش مختومه شد.

او عنوان می‌کند: همچنین در این پویش ۹۴۰ پرونده فقط در شهرستان بیرجند منجر به صلح و سازش شده است.

صلح و سازش

به گفته رضوی بیشتر این پرونده‌ها خانوادگی بوده است؛ از جمله طلاق‌هایی که اگر وساطت صلح یاران این مجموعه نبود قطعاً باعث فروپاشی زندگیشان می‌شد.

سرپرست شورای حل اختلاف بیرجند گفت: صلح یاران که مجموعه‌ای از افراد با تجربه و ریش سفید هستند بار‌ها با افراد دارای پرونده تماس می‌گیرند و پیشنهادات سازشی را با آنان مطرح می‌کنند.

ختم به خیر شدن هزار و ۸۴۷ پرونده به عشق امام حسین (ع)

از ابتدای ماه محرم تاکنون هزار و ۸۴۷ فقره پرونده ملکی، مالی، ثبتی، خانوادگی و کیفری در پویش بخشایش حسینی در خراسان جنوبی به صلح و سازش رسیده است.

به عشق حسین میبخشم

همچنین پرونده‌هایی با مهریه‌های سنگین در قالب این پویش بخشیده شده است.

اعتقادات مردم به ائمه اطهار (ع) علت موفقیت پویش بخشایش حسینی است وامید است با اجرای اینگونه پویش ها، شاهد پیامد‌های خوب و افزایش رضایتمندی طرفین در دعوا و ایجاد صلح باشیم.

گزارش از سمیرا گنجی

نظر شما