شناسهٔ خبر: 56357760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نظارت بر فعالیت شرکت‌های مجاز سرویس مدارس فومن

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن از ساماندهی و آغاز نظارت بر فعالیت دو شرکت مجاز سرویس مدارس در این شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

جواد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شهر فومن پیش از شیوع ویروس کرونا، دو شرکت مجاز با ۱۲۰ راننده در امر حمل‌ونقل دانش‌آموزان فعال بود، اما امسال به دلیل مشخص نبودن نرخ کرایه تاکنون تنها ۱۰ راننده اقدام به ثبت‌نام کردند.

وی افزود: براساس آئین‌نامه کارگروه ماده ۱۸ برنامه‌ریزی برای سرویس مدارس، نرخ کرایه حمل‌ونقل دانش‌آموزان باید بر اساس نرخ تورم سالیانه ۱۰ درصد افزایش یابد که این نرخ با تورم امسال همخوانی ندارد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن خاطرنشان کرد: در حال حاضر نرخ کرایه حمل‌ونقل دانش‌آموزان فومن ۱۳۲ هزار تومان است که افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه پیشنهادی سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن در کارگروه ماده ۱۸ برنامه‌ریزی برای سرویس مدارس و شورای اسلامی شهر مصوب شده، اما به دلیل پایین بودن نرخ کرایه در هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان تأیید نشده است.

جباری داشتن گواهینامه معتبر رانندگی، معاینه فنی، بیمه‌نامه خودرو، کارت واکسن، گواهی سلامت و نداشتن سوءپیشینه را از مهم‌ترین شرایط افراد در طرح ثبت‌نام سرویس مدارس دانست و تصریح کرد: خودروی رانندگان برای بازدید علائم و ایمنی و استعلام اصالت گواهینامه به پلیس راهور هدایت می‌شود و در صورت داشتن مشکلات فنی، پروانه فعالیت حمل‌ونقل مدارس برای آنان صادر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام رانندگان سرویس مدارس تحت نظارت سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن به لحاظ اخلاق و رفتار رصد می‌شوند و رانندگانی که مشکلی اخلاقی داشته باشند پروانه فعالیت آنها توقیف می‌شود، تاکید کرد: رانندگان سرویس مدارس در طول سال تحصیلی از طریق پلیس راهور استعلام می‌شوند و اگر رانندگی خطرآفرین و نمرات منفی داشته باشند، فعالیت آنها متوقف می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن گفت: کلاس آموزشی و یادآوری نکات ایمنی و قوانین رانندگی و رانندگی به رانندگان سرویس مدارس با حضور نمایندگان پلیس راهنمایی و رانندگی و ستاد معاینه فنی خودرو و مدیران مدارس در تالار آموزش و پرورش فومن برگزار می‌شود.

جباری با بیان اینکه با بازگشایی مدارس، پلیس راهور شهرستان فومن به صورت روزانه بر فعالیت رانندگان سرویس مدارس نظارت می‌کند، افزود: به خانواده‌ها توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از سرویس مدارس، با شرکت‌های حمل‌ونقل دارای مجوز معتبر قرارداد امضا کنند تا در طول سال تحصیلی با مشکلی مواجه نشوند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

نظر شما