شناسهٔ خبر: 56357620 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

کمک ۲میلیارد دلاری بانک جهانی به سیل زدگان پاکستان

بانک جهانی اعلام کرد که حدود ۲ میلیارد دلار به آسیب دیدگان سیل اخیر پاکستان کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش آسوشیتدپرس، مارتین رایزر معاون بانک جهانی در آسیای جنوبی، پس از سفر به پاکستان یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد با دولت‌های فدرال و استانی پاکستان برای ارائه کمک‌های فوری به کسانی که در حوادث ناشی از سیل بیشترین آسیب را دیده‌اند کار می‌کنیم.
طی ماه گذشته، پاکستان دست به گریبان سیل خانمان برندازی بود که بیش از ۱۶۰۰ کشته داشته است.
هزاران کمپ موقت پزشکی برای بازماندگان سیل در این استان ایجاد شده است.
سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان اعلام کرد، بر اثر شیوع حصبه، مالاریا و تب دنگی در استان جنوبی سند، منطقه‌ای که بیشترین آسیب را دیده است، دستکم ۳۰۰ نفر جان باخته‌اند.
همچنین باران‌های موسمی بی سابقه و جاری شدن سیل در سال جاری - که بسیاری از کارشناسان آن را به تغییرات آب و هوایی نسبت می‌دهند – از اواخر خرداد حدود ۱۳۰۰۰ نفر را در سراسر  پاکستان مجروح کرده است.
بنا به گزارش‌های اخیر رسانه‌ها، سیل میلیون‌ها نفر را آواره و محصولات کشاورزی، نیم میلیون خانه و هزاران کیلومتر جاده را نابود کرده است.
تعداد جان باختگان هفته گذشته سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا هشدار "فاجعه دوم" را به صدا درآورد و پزشکان را برای مبارزه با شیوع این بیماری فراخوان کند.
معاون بانک جهانی در آسیای جنوبی گفت: به عنوان یک پاسخ فوری، در حال بررسی برای بهره گیری از منابع مالی پروژه‌های موجود بانک جهانی در زمینه حمایت از نیازهای فوری مانند بهداشت، غذا، سرپناه، توانبخشی و انتقال نقدی هستیم.
بانک جهانی هفته گذشته در دیدار با شهباز شریف نخست وزیر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد موافقت کرد که ۸۵۰ میلیون دلار کمک مالی برای جبران آسیب‌های ناشی از سیل به پاکستان ارائه کند. رقم ۲ میلیارد دلاری پیشنهادی اخیر نیز شامل این مبلغ نیز هست.

نظر شما