شناسهٔ خبر: 56357597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

محمد صالحی:

زاهدی وفا از مجلس رای اعتماد می‌گیرد/ لزوم تعیین تکلیف وزارت کار

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، سرپرست کنونی وزارت کار را بهترین گزینه برای اداره این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: زاهدی‌وفا برای ساماندهی تعاونی‌ها برنامه‌های مدونی ارائه کرده و در بخش سازمان‌ها و مؤسسات وابسته به وزارت کار نیز قول‌های مساعدی داده است.

صاحب‌خبر -

حسین محمد صالحی دارانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی کار اظهار کرد: با توجه به شناختی که از محمدهادی زاهدی‌وفا؛ سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد و برنامه‌هایی که ارائه کرده به نظر می‌رسد او بهترین گزینه معرفی شده به مجلس است.

وی یکی از مشکلات عمده کشور را در زمینه فعالیت تعاونی‌ها دانست و افزود: وزیر پیشنهادی برای ساماندهی تعاونی‌ها برنامه‌های مدونی ارائه کرده است، همچنین در بخش سازمان‌ها و مؤسسات وابسته به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مانند تأمین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای‌ها که با مشکل نبود تجهیزات و امکانات در شهرستان‌ها روبه‌رو هستند، قول‌های مساعدی داده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدگاه مثبت بسیاری از نمایندگان مجلس به زاهدی‌وفا خاطرنشان کرد: رأی اعتمادی مجلس به این وزیر پیشنهادی به توجیه نمایندگان درباره برنامه‌های خود و نحوه اجرای آن در جلسه رأی اعتماد وابسته است، اما به نظر می‌رسد که بیشتر نمایندگان با وزیر پیشنهادی کار موافق هستند.

وی درباره ضرورت تعیین تکلیف وزارت کار در مجلس گفت: یکی از دلایل عقب افتادن برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی کار، فشردگی و عقب ماندن برخی از برنامه‌های مجلس بود از جمله تصویب قانون بانکداری اسلامی که بررسی آن مدت زیادی طول کشید.

محمد صالحی با اشاره به اهمیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این وزارتخانه مهم همچنان از سوی سرپرست اداره می‌شود و بلاتکلیفی در انتصاب وزیر آن را به روزمرگی می‌کشاند زیرا سرپرست نمی‌داند که آیا سکان‌دار این وزارتخانه هست یا خیر؟ بنابراین لازم است که هر چه سریع‌تر تکلیف وزیر کار مشخص شود.

وی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان در تذکرات کتبی و شفاهی بر این موضوع تاکید کرده‌اند و خواستار برگزاری جلسه رأی اعتماد به سرپرست کنونی وزارت کار و خروج این وزارتخانه از بلاتکلیفی هستند.

نظر شما