شناسهٔ خبر: 56355290 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مصر آماده میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶

مسئولین کشور مصر آمادگی خود را برای میزبانی از بازی‌های المپیک اعلام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از رویترز، وزیر ورزش و جوانان مصر روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور آماده میزبانی از بازی‌های المپیک تابستانی در سال ۲۰۳۶ است.

مسئولین ورزشی در کشور مصر اعلام کردند که آمادگی لازم برای میزبانی از رقابت‌های المپیک را دارا هستند. مسئولین مصری گفته‌اند که پیشنهاد خود را برای کمیته بین‌المللی المپیک فرستاده‌اند، اگر با پیشنهاد موافقت شود، این کشور به اولین کشور عربی یا آفریقایی تبدیل می‌شود که میزبان بازی‌های المپیک تابستانی است.

اشرف صبحی وزیر مصر در مراسم استقبال از توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در قاهره، افزود که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر برای درخواست چراغ سبز نشان داده است. در بیانیه‌ای که توسط کابینه مصر صادر شد، اظهار شده است که زیرساخت‌های ورزشی مصر قادر به میزبانی این رویداد هستند.

المپیک تابستانی سال ۲۰۲۴ در پاریس برگزار می‌شود و پس از آن لس آنجلس در سال ۲۰۲۸ و بریزبن استرالیا در سال ۲۰۳۲ میزبان مهمترین رویداد ورزشی جهان خواهد بود

روند درخواست برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶ هنوز آغاز نشده، اما گزارش‌هایی از علاقه کشورهایی از جمله آلمان، مکزیک، ترکیه، روسیه، هند و قطر به گوش می‌رسد. حال باید دید کمیته بین‌المللی چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت و آیا میزبانی این رویداد برای اولین بار به یک کشور آفریقایی داده خواهد شد یا خیر.

نظر شما