شناسهٔ خبر: 56355077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انقلاب اسلامی به دنبال اقامه دین در اداره جامعه است/حفظ دین به غیرت دینی نیاز دارد

مدرس حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه حفظ دین نیازمند غیرت دینی است، گفت: مردم ما لبریز از غیرت دینی هستند، امروز آن چیزی که خون مردم را به جوشش آورده، جسارت به ساحت دین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید نواب موسوی مدرس حوزه‌های علمیه لرستان عصر امروز در اجتماع مردم انقلابی لرستان در محکومیت حرکات هنجارشکنانه اخیر، ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: وجود پیامبر اکرم(ص) یک امانت ارزشمند و یک گوهر گرانبها در میان امت به نام دین و شریعت بر جای گذاشتند و برای حفظ آن، فرمودند: باید قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام همراه و همزمان با هم راه شما را روشن کنند.

وی گفت: ما حسین(ع) عزیز و شهیدی داریم که می‌فرمایند: هزاران حسین فدای دین، اگر با کشته شدن من دین زنده می‌ماند، پس شمشیرها حسین را قطعه قطعه کنید اما دین بماند.

مدرس حوزه‌های علمیه لرستان با بیان اینکه امام حسین(ع) در واقعه کربلا حاضر می‌شوند حضرت زینب(س) اسارت بکشند، اما نتیجه این اسارت حیات و حفظ دین باشد، افزود: پیامبر اکرم(ص) نگرانی‌های خود را به حضرت علی(ع) منتقل می‌دادند، یکی از این نگرانی‌ها، دین در جامعه بود، حضرت رسول فرمودند که من می‌ترسم از روزی که دین بازیچه و معامله شود، روزی که دین از جایگاه خود پائین آورده شود.

موسوی بیان کرد: برای حفظ دین خون‌های بسیاری بر زمین ریخته شده، از پیامبر اکرم(ص) تا حضرت فاطمه(س) و تا امام حسن عسکری(ع) و شهدای امنیت، خون‌های مقدسی که ریخته شد تا دین بماند.

وی، انقلاب اسلامی را انقلاب صرفا اقتصادی ندانست و اضافه کرد: زمان طاغوت زمان دزدی و غارت، اما درد مردم درد دین، درد مکتب و شریعت بود، انقلاب کردند که حاکمیت دین برقرار تا دین در تمام شئون اقامه شود.

مدرس حوزه‌های علمیه لرستان با تاکید بر اینکه تا حکومت اسلامی نباشد، نمی‌شود از دین محفاظت کرد، افزود: سه امام معصوم تمام تلاش خود را برای تشکیل حکومت اسلامی قرار دادند تا در سایه‌سار حکومت، دین اقامه و احیاء شود.

موسوی با بیان اینکه امروز در سایه‌سار رهبری الهی و امامی عالم و بصیر حکومتی را تجربه می‌کنیم که به دنبال اقامه دین در اداره جامعه و زندگی مردم است، عنوان کرد: امروز زعامت این جامعه دست یک رهبر عالم، عادل، حکیم و شب زنده‌داری است که به تعبیر بزرگان گوشش به لب‌های امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: امروز به خون شهدا مدیونیم، به امام و علمایی که در طول غیبت این مکتب را به ما رسانده، مدیونیم تا آن را به امام زمان(عج) برسانیم.

مدرس حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه حفظ دین نیازمند غیرت دینی است، یادآور شد: مردم ما لبریز از غیرت دینی هستند، امروز آن چیزی که خون مردم را به جوشش آورده، جسارت به ساحت دین است.

موسوی، تضعیف نیروی انتظامی و تضعیف انقلاب را تضعیف دین دانست و ابراز کرد: آنجا که چادر از سر ناموس شیعه می‌کشند، جسارت به ساحت دین است، آنجا که به بسیجی‌های این مملکت حمله می‌کنند، جسارت به ساحت دین است، آنجا که شعار ساختارشکنانه می‌دهند، جسارت به ساحت دین است.

وی تصریح کرد: این مردم لبریز از غیرت دینی هستند و بر نمی‌تابند عده‌ای دست‌نشانده و جاهل و نادان بلوا به پا کنند و به ساحت نورانی دین جسارت کنند.

مدرس حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: گاهی مردم دلگیرند، گاهی ناراحت بودند، گاهی موضوع معیشت کمر پدر خانواده‌ای را خم کرده بود، اما آنجایی که پای انقلاب و نظام در میان است، با کمر خمیده به میدان آمد، جوانی که مشکل بی‌معیشتی و بیکاری و مشکل ازدواج دلگیر است، اما پای انقلاب ایستاده و با تمام دلگیری به میدان می‌آیند.

موسوی ضمن قدردانی از شرکت‌کنندگان در این اجتماع ولایی و انقلابی، گفت: حضور شما بیمه‌کننده انقلاب است، همیشه در صحنه تا ظهور امام زمان(عج) باشید و بمانید.

انتهای پیام/س

نظر شما