شناسهٔ خبر: 56354917 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

منچسترسیتی به دنبال خرید یک باشگاه جدید

در یکی از جدیدترین سرمایه‌گذاری‌های گروه فوتبال سیتی، آن‌ها قرار است یک باشگاه برزیلی خریداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از میرور، گروه فوتبال سیتی پیشنهادی برای Esporte Clube Bahia ارائه کرده است تا این تیم برزیلی را خریداری کند.

گروه فوتبال سیتی (CFG) به اضافه کردن یک باشگاه دیگر به مجموعه عظیم تیم‌های خود نزدیک شده است. مالکان منچسترسیتی در نظر دارند تا باشگاه Esporte Clube Bahia را با قیمت ۱۷۵ میلیون پوند یا ۱۹۶ میلیون یورو خریداری کنند.

البته باید اشاره کرد که این معامله اصلاً تصادفی نیست. این موضوع بخشی از روند رو به رشد سرمایه گذاری در فوتبال برزیل به دنبال تصویب قانونی است که به باشگاه‌ها اجازه می‌دهد به دنبال سرمایه گذاری خارجی باشند. بنابراین، مدیران گروه فوتبال سیتی در نظر دارند تا برای توسعه فعالیت‌های خود، سیزدهمین باشگاه را نیز خریداری کنند و یک تیم برزیلی به لیست اموال این گروه اضافه شود.

با این حال، پیشنهاد سیتی هنوز در انتظار تأیید مدیران فعلی باشگاه در سالوادور است. اما همه نشانه‌ها حاکی از آن است که این پیشنهاد پذیرفته خواهد شد زیرا از لحاظ مالی، گروه فوتبال سیتی رقمی نزدیک به ۱۲۷ میلیون یورو برای خریداری این باشگاه پرداخت خواهد کرد و چنین پیشنهادی کاملاً وسوسه کننده است.

گروه فوتبال سیتی در سراسر دنیا چندین باشگاه مختلف را به منظور سرمایه گذاری خریداری کرده است. همچنین نکته جالب توجه درباره خریداری باشگاه در کشورهای مختلف، استفاده از بازیکنان آکادمی منچسترسیتی در این باشگاه‌هاست. به این ترتیب که برخی از بازیکنان آکادمی منچسترسیتی که نیاز به کسب تجربه و بازی در سطح مناسبی از فوتبال را دارند، می‌توانند در باشگاه‌های مختلف سیتی در سراسر دنیا مشغول به بازی شوند تا پس از رسیدن به سطح مطلوب به تیم اصلی انتقال داده شوند.

پیش از این نیز باشگاه پالرمو که یکی از باشگاه‌های باسابقه ایتالیا محسوب می‌شود توسط گروه فوتبال سیتی خریداری شده بود که جنجال‌های زیادی را نیز در فوتبال اروپا به پا کرد.

نظر شما