شناسهٔ خبر: 56354904 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لیگ جهانی کاراته- ترکیه

دو طلا، دو نقره و سه برنز حاصل تلاش کاراته کاهای ایران

پرونده 127 کاراته کای ایران در رقابتهای لیگ جهانی ترکیه با کسب 7 مدال طلا، نقره و برنز بسته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات که روز جمعه اول مهرماه با حضور ۱۰۶۷ کاراته در شهر کوجالی ترکیه آغاز شده بود، عصر امروز به پایان رسید و از میان ۱۲۷ کاراته کاهایی که از ایران در این مسابقات شرکت داشتند، تنها هفت مدال نصیب کشورمان شد. محمود نعمتی و مهدی خدابخشی دو مدال طلا، علی مسکینی و کاتای تیمی ۲ مدال نقره مهسا افسانه، مرتضی نعمتی و محمد رضا گیلان‌پور هم و سه مدال برنز کسب کردند.

محمد نعمتی که با برتری مقابل «گابریل مارینک» از ایتالیا، «مراد حاجی‌زاده» از آذربایجان، «لوگو هیم» از فرانسه، «موسی بلحمل» از الجزایر، «نوری عبدالسلام» و «عثمان عثمانلی» از آذربایجان را قبل از دیدار نهایی شکست داده بود، در دیدار نهایی وزن ۸۴+ کیلوگرم، «فاروک ارسلان» از ترکیه را یک بر صفر سکست داد و طلا گرفت.

مهدی خدابخشی نیز در فینال وزن ۸۴- کیلوگرم «حسن ارسلان» از ترکیه را ۳ بر صفر از پیش رو برداشت و طلای دوم ایران را به خود اختصاص داد. وی «یوناتان فروند» از استرالیا، «جولیان نوبه» از هلند، «ملوس گاشی» از کوزو، «زکی سامه» از مصر، «عیسا لردجوم» از فرانسه و «والری سونیخ از اوکراین» را قبل از دیدار نهایی شکست داده بود. پ

علی مسکینی دیگر فینالیست کشورمان نیز در دیدار نهایی وزن ۶۰- کیلوگرم با رأی داوران به «بوراک اوزدمیر» از ترکیه باخت و نقره گرفت. در در دیدار نهایی کاتای تیمی بانوان نیز تیم ایران الف با ترکیب از زینب السادات حسینی، ملیکا عزتی، سپیده امینی به مصاف تیم مصر رفت و با امتیاز ۲۴.۰۶ بر ۲۴.۵۴ مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره دست یافت.

در دیدار رده‌بندی وزن ۶۷- کیلوگرم نیز، مرتضی نعمتی با برتری ۴ بر صفر مقابل «چانگ شین» از چین تایپه به مدال برنز دست یافت. محمدرضا گیلان‌پور دیگر نماینده کاراته ایران نیز با برتری ۲ بر صفر در دیدار رده‌بندی وزن ۸۴- کیلوگرم مقابل «کلووری» از فنلاند به مدال برنز رسید.

در رقابت‌های کاتا انفرادی بانوان نیز مهسا افسانه در دیدار رده‌بندی به مصاف حدیثه جمال دیگر نماینده کشورمان رفت و با برتری امتیازی ۲۴.۷۴ بر ۲۴.۴۶ به مدال برنز رسید.

نظر شما