شناسهٔ خبر: 56354786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

دانشجویان بین المللی سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دانشجویان بین المللی سفیران علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی هستند و این مسئله وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است.

صاحب‌خبر -

شاهین شیرانی گفت: دانشجویان با فرهنگ‌ها و اعتقادات مختلفی اعم از مسلمان تا غیر مسلمان و قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف برای تحصیل به ایران می‌آیند، به همین دلیل فضایی باید حاکم باشد تا با احترام به عقاید یکدیگر شرایط همبستگی هرچه بیشتر شکل گیرد.

او بیان داشت: این دانش آموختگان بین المللی آبروی کشور هستند و باید به گونه‌ای آموزش ببینند که جزو مرجع‌های علمی در کشورشان شناخته شوند، چرا که در یک دوره‌ای دانشجویان بورسیه لبنانی که در ایران تحصیل می‌کردند گاهی با نخبگان ما در رزیدنتی و دوره عمومی رقابت می‌کردند بطوریکه پس از بازگشت به کشور خود بهترین انجمن‌های علمی کشورشان را تشکیل دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به گستردگی حوزه بین الملل در دانشگاه‌های کشور، ادامه داد: برای جذب اینگونه دانشجو در یک رقابت بین کشور‌های مختلف از جمله ترکیه، امارات، عمان و همچنین در بین دانشگاه‌های مختلف داخلی هستیم که این رقابت باید سازنده و مثبت باشد و نباید جنبه منفی به خود بگیرد.

او ادامه داد: امروزه به مدد فضای مجازی اطلاعات دانشجویان بین المللی از دانشگاه‌های کشور در حال فزونی است و لذا نباید بازتاب رقابت منفی بین دانشگاه‌ها به چشم بخورد، زیرا در نهایت زیان آن به همه کشور وارد میشود.

شیرانی یادگیری زبان فارسی را از ملزومات تحصیل دانشجویان بین المللی خواند و گفت: تمام دانشجویان با پایه زبان انگلیسی وارد کشور می‌شوند و هنگامی که وارد عرصه بالینی می‌شوند باید زبان فارسی را بدانند که بتوانند با بیمار ارتباط و شرح حال بگیرند.

او با اشاره به کسب مهارت پزشکی دانشجویان بین المللی، یادآور شد: در برخی رشته‌ها که ظرفیت خالی داریم نیاز به طراحی و اجرای دوره‌های کوتاه مدت حرفه‌ای هستیم و همینطور لازم است هر منطقه‌ای در کشور که ظرفیت پذیرش این دانشجویان را دارد باید مطابق با آن انجام وظیفه کند.

شیرانی از معاونت دانشجویی خواست که آئین نامه انضباطی مخصوص دانشجویان بین المللی را طراحی کند، چرا که آئین نامه فعلی مناسب این دانشجویان نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: این دانشگاه آمادگی برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی دانشجویان بین المللی را در اصفهان دارد که مورد موافقت وزارت بهداشت قرار گرفته است.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تجربه برگزاری جشنواره‌های متعدد از جمله جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاری را دارد، لذا برای برگزاری چنین جشنواره‌ای برای دانشجویان بین المللی نیز آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

بنا به گفته، ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۶ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و در رشته‌هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیش از ۱۰ هزار دانشجو و یک هزار عضو هیات علمی دارد و به عنوان یکی از دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور مطرح است.


منبع:ایرنا

نظر شما