شناسهٔ خبر: 56354430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس حوزه هنری استان قزوین؛

هنر انقلاب بستری برای گفتگو، آگاهی بخشی و کنش‌گری فراهم می‌‌آورد

رئیس حوزه هنری استان قزوین عنوان کرد: هنر انقلاب، بستر مناسبی را برای ایجاد فضای گفتگو و کنش‌گری فعال در جامعه ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمدرضا امامقلی رئیس حوزه هنری استان قزوین در مراسم نخستین اکران رسمی و عمومی مستند «مورفین؛ از حنجرۀ معلم تا خزانۀ دولت» که در سالن سینما بهمن قزوین برگزار شد، گفت: هنر انقلاب، بستر مناسبی را برای ایجاد فضای گفتگو و کنش‌گری فعال در جامعه ایجاد می‌کند. 

وی با اشاره به نسبت میان سرمایه‌های اجتماعی و مقوله حکمرانی مطلوب بیان کرد: از منظر علوم اجتماعی سرمایه اجتماعی همان اعتماد است و مسیر احیا و تولید اعتماد نیز از گذرگاه حکمرانی مطلوب و در تراز انقلاب می‌گذرد.مسیری که امام خمینی ره بارها آن را در توصیف اسلام ناب برشمردند طی آن یکی از مهم ترین آرمان ها، عدالت، استقلال و آزادی بوده و هست عبور از عدالت و آزادی عبور از آرمان انقلاب و عبور از آرمان انقلاب نیز عبور از سرمایه‌های اجتماعی است چون مردم این دلبسته به آرمان های اصیل انقلاب هستند. 

وی ادامه داد: ایجاد اعتماد از رهگذر حکمرانی مطلوب حاصل می شود و در این بین گذشته از حکمرانان، برای شهروندان نیز حکمرانی چیزی جز اندیشیدن به پیشرفت و آیندۀ روشن ایران نیست.در میان رهکارهای عینیت بخشی به آینده پژوهی، تفسیر آینده با هنر امکان‌پذیر است. 

رئیس حوزه هنری با اشاره به رسالت مستند مورفین در ترسیم آینده ای روشن و شفاف اظهار داشت: مستندی که امروز اکران شد نمونه ای از تلاش هایی است که قصد دارد در عین مطالبه گری در سطح حکمرانان برای همه ایرانیان آینده‌ای روشن و شفاف ترسیم کند چرا که پیشفرض ما در ساخت این مستند این بوده که ما شهروندانی اثرگذار و فعال هستیم. 

امامقلی در رابطه با چشم‌انداز حوزۀ هنری در تولید آثار مستن در حوزه حکمرانی نیز گفت: حوزه هنری بنا را بر این فرایند گذاشته که پرچم‌دار هنر پیشران پیشرفت در دو سال آینده باشد. این پیشرفت در سایه حکمرانی مطلوب حاصل می شود و ما وظیفه داریم تا رسیدن به این نقطه کنش‌گری را رها نکنیم. 

رئیس حوزۀ هنری استان گفت: هنر انقلاب، بستر مناسبی را برای ایجاد فضای گفتگو و کنش‌گری فعال در جامعه ایجاد می‌کند. 

وی ادامه داد: امروز مستند مورفین اکران شد. در گام نخست بضاعت حوزه هنری این مستند است. اما این مستند شروع جریانی است که ادامه‌دار خواهد بود. علاقمندیم باب گفتگو را از دریچۀ هنر باز کنیم و اشکالات وارده بر کار را با این گفتگوها و کنشگری‌ها مرتفع کنیم.  

امامقلی در پایان با اشاره به دیگر آثار در دست ساخت حوزه هنری قزوین بیان کرد: در حوزه مهاجرت حوزه هنری اثری را کلید زده است. قرار است در این اثر به نقد وضعیت مهاجرت پرداخته شود. همچنین در حوزه مدیریت شهری، اثری با محتوای مقایسه تطبیقی مدیریت شهری در داخل و خارج کشور، حفظ بافت سنتی و توسعه بافت شهری و غیره در دست اقدام است که بزودی وارد مراحل جدی‌تری خواهد شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

نظر شما