شناسهٔ خبر: 56354405 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بازیکنان برای مربی خارجی با جان و دل بازی می‌کنند

درخشان: تیم ملی باید به انسجام و یکدلی فکر کند

حميد درخشان معتقد است دفاع منسجم و انگیزه بالای ملی‌پوشان، نقاط قوت تیم ملی با کارلوس کی‌روش در جام جهانی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، حمید درخشان درباره دیدار دوستانه تیم ملی ایران برابر اروگوئه به خبرنگار ما گفت: بعد از مسائل گوناگونی که پیرامون تیم ملی اتفاق افتاد و همچنین بحث دودستگی و تغییر سرمربی، از نظر من تیم ملی شکل خوب و منظمی در این بازی داشت و با دستورات تاکتیکی کادرفنی به دنبال نظم در بازی بودیم؛ خوشبختانه به آن رسیدیم و بازیکنان به خصوص در خط دفاعی به خوبی تلاش می‌کردند که کارشان را به نحو احسن انجام بدهند و برابر یک تیم خوب، شکل خوبی داشته باشند.

وی افزود: درست است که ما فرصت آنچنانی در بازی نداشتیم اما از یکی دو فرصتی که داشتیم، استفاده کردیم و به گل رسیدیم ولی در مجموع این بازی، بازی خوبی برای تیم ملی بود تا به انسجام تیمی برسد و از این مهمتر شرایط روحی و روانی خود را توسعه بدهد. با این مسابقه، هماهنگی و همچنین همبستگی خوبی بین بازیکنان به وجود آمد.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: ما اشکالاتی هم داریم که باید در فرصت باقی‌مانده رفع کنیم. بازی در جام جهانی با بازی‌های دوستانه تفاوت زیادی دارد که ما فاصله زیادی با آن داریم و اگر به آن نزدیک نشویم گرفتار خواهیم شد. ما در بخش دفاعی و در خط میانی ایراداتی داریم که باید رفع شود؛ همچنین باید بتوانیم به خوبی به خط حمله اضافه شویم و کمک کنیم. از همه مهمتر باید در‌ جام جهانی از نظر بدنی، بسیار آماده‌تر از حالا باشیم.

او در خصوص تفاوت سبک بازی تیم کی‌روش و اسکوچیچ توضیح داد: تفاوت تیم اسکوچیچ و کی‌روش این است که تیم اسکوچیچ رو به جلوتر بازی می‌کرد و هجومی‌تر بود اما در دستورات تاکتیکی کی‌روش، دفاعی بازی می‌کنیم و گل نخوردن و نظم و انضباط تیمی اولویت اول تیم است؛ البته تاکید می‌کنم در تیم اسکوچیچ هم نظم خوبی وجود داشت و تنها بعد از مسائلی که فدراسیون گذشته به وجود آورد، ناآرامی‌هایی دیده شد. به هر حال در حال حاضر فقط باید به نظم و انضباط، انسجام و یکدلی تیم فکر کنیم تا در جام جهانی بتوانیم مردم را خوشحال کنیم. انتظار مردم از تیم ملی این است که در جام جهانی خوب بازی کند.

درخشان در پاسخ به اینکه کدام یک از این سبک‌ها به تیم ملی در جام جهانی کمک خواهد کرد عنوان کرد: طبیعتا ما از نظر بازی هجومی با اروپا تفاوت زیادی داریم؛ در آسیا باید هجومی بازی کنیم تا بتوانیم تیم‌ها را ببریم ولی در مسابقاتی با سطح جام جهانی، به این دلیل که از نظر تاکتیکی غنی نیستیم، نمی‌توانیم مسائل هجومی را به خوبی پیاده کنیم و این ضعف بزرگی است اما در کار دفاعی همراه با کی‌روش تجربه زیادی داریم.

او ادامه داد: آمار و ارقام نشان می‌دهد ما در بردهایمان در جام جهانی، با یک یا دو گل برنده شده‌ایم و این نشان می‌دهد در بخش تهاجمی خیلی قوی نبوده‌ایم اما در حالت دفاعی شرایط بهتری داریم و آقای کی‌روش هم این را به بازیکنان ما یاد داده است؛ این سرمربی در‌ بخش هجومی عملکرد خوبی نداشته اما انسجام و دفاع تیمی از اولویت‌های او بوده است و در مصر و کلمبیا هم همینطور بود.

درخشان با اشاره به انگیزه بالای بازیکنان گفت: بازیکنان ما برای مربی خارجی با جان و دل و با تمام توان بازی می‌کنند و هر آنچه را که در توان دارند، می‌گذارند تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند و این مسئله پوئن مثبتی برای یک سرمربی خارجی است.

او در پایان درباره بازی دوستانه با سنگال بیان کرد: من امیدوارم در بازی با سنگال هماهنگی لازم بین بازیکنان تیم ملی شکل بگیرد اما اگر فدراسیون بتواند یک یا دو بازی دوستانه دیگر هم برای تیم ملی برگزار کند، شرایط بسیار بهتر خواهد شد چون وضعیت ما مشخص‌تر خواهد شد و نقاط قوت و ضعف خودمان را بهتر خواهیم شناخت تا با تیمی شکیل و منظم و با قدرت بالا در جام جهانی حضور پیدا کنیم.

نظر شما