شناسهٔ خبر: 56354151 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشتغال و توانمندسازی از ظرفیت های بسیج سازندگی است

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اشتغال، توانمند سازی و ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه از ظرفیت‌های بسیج سازندگی است.

صاحب‌خبر -

هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: اکنون در جبهه جنگ اقتصادی جهادگران در سطح کشور در حال مبارزه با محرومیت و بیکاری و سایر آسیب‌ها هستند.

او افزود: یکی از ظرفیت‌های مجموعه بسیج سازندگی موضوعات اشتغال، توانمند سازی، ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه و کمک به بازار فروش تولیدات روستایی است.

هنری بیان کرد: به منظور آشنایی مردم و قدردانی از زحمات افرادی که در حوزه اشتغال آفرینی در قالب طرح صندوق‌های قرض‌الحسنه، طرح راهبری شغلی و کارگاه‌های صنایع تبدیلی، حوزه‌های بازاریابی بسیج سازندگی همکاری می‌کنند، تعداد ۱۰ غرفه از فعالیت‌های مذکور در ادامه نمایشگاه اقتدار عاشورایی هفته دفاع مقدس برپا شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی برپایی نمایشگاه‌های فروش تولیدات روستایی و صندوق‌های قرض الحسنه به صورت محلی، شهرستانی و استانی است که طی یک سال گذشته تعداد ۵۰ نمایشگاه به صورت محلی، شهرستانی، استانی و ملی برگزار شده است.

او ادامه داد: نمایشگاه‌ها ضمن استقبال بی نظیر مردم و غرفه داران باعث کمک به پایداری مشاغل خرد استان شده است.

هنری عنوان کرد: رزمندگان فعلی جبهه اقتصادی افرادی هستند که در شرایط سخت اقتصادی به کشور با ایجاد مشاغل خرد خانگی کمک می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: با برپایی این نمایشگاه‌ها از کارآفرینان، راهبران شغلی و مشاغل خردی که در قالب طرح‌های راهبری شغلی از آموزش و بازاریابی تا تأمین مواد اولیه در کنار تولید کنندگان هستند هم حمایت می‌شود.

او بیان کرد: امید است با هماهنگی که در بحث بازاریابی تولیدات مشاغل خرد خانگی در حال انجام است بتوانیم زمینه ثبات کارگاه‌های خرد را در استان فراهم کنیم.

نظر شما