شناسهٔ خبر: 56353800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس عنوان کرد؛

پیشرفت در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان فارس

سردار «کوشکی» گفت: دانشنامه دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در حال تدوین و پیشرفت است و کارگروه مشترک این اداره کل و مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس می‌تواند سبب پیشرفت این کار شود.

صاحب‌خبر -

سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شیراز، با بیان این نکته که راه اندازی کارگروه دانشنامه دفاع‌مقدس در مرکز اسناد و کتابخانه ملی مرکز فارس، روند ثبت و ضبط خاطرات و مخاطرات رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس را تسریع می‌بخشد، اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس به نوعی شجره‌نامه دفاع مقدس در استان فارس خواهد بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: این دانشنامه تاریخ شفاهی دفاع مقدس از زبان رزمندگان، همرزمان شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ۲ هزار و ۳۰۰ مقاله علمی مربوط به حوزه دفاع مقدس را در خود جای خواهد داد.

سردار کوشکی ضمن تشکر از همکاری «جعفر ترک‌زاده» مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در همکاری جهت عقد این تفاهم‌نامه افزود: دانشنامه دفاع مقدس مدت‌هاست در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در حال تدوین و پیشرفت است و این کارگروه مشترک می‌تواند سبب پیشرفت کار شود؛ زیرا بسیاری از اسناد و مدارک مربوط به حوزه دفاع مقدس وجود دارد که باید با کار تخصصی در این کارگروه ثبت و به نسل‌های بعد ارائه شوند.

به گزارش دفاع‌پرس، کارگروه دانشنامه دفاع مقدس به همت معاونت تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس با هدف هم‌افزایی در خصوص نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت و ضبط دقیق این حماسه بی نظیر تشکیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما