شناسهٔ خبر: 56353047 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

درخواست هواداران انگلیس برای جذب توخل

ساوت‌گیت در موقعیت آشنای اسکوچیچ!

صاحب‌خبر -
نتایج دور از انتظار تیم ملی انگلیس در ماه های گذشته باعث شده تا آینده شغلی گرت ساوت گیت در معرض خطر قرار بگیرد. سرمربی سه شیرها پس از اینکه فینال یورو 2020 را به ایتالیا واگذار کرد، توانست روند خوب خود را حفظ کرده و با هشت پیروزی و 2 تساوی و بدون شکست، مسافر قطر شود.
اما بحران ها برای سرمربی جوان، از رقابت های لیگ ملت های اروپا آغاز شد. جایی که او در خرداد ماه و در چهار بازی ابتدایی خود، هیچ پیروزی را کسب نکرد و با 2 تساوی و 2 شکست، در شرایط بحرانی قرار گرفت. شکست برابر ایتالیا نیز حکم سقوط آنها به سطح B پیکارها را امضا کرد و اکنون آینده سرمربی یکی از رقیبان ایران در جام جهانی، نامشخص است.
در فضای مجازی، بسیاری از هواداران انگلیس خواهان اخراج ساوت گیت هستند. این چیزی است که مجله معتبر کیکر آلمان نیز به آن پرداخته است. کیکر در گزارشی نوشته است: توماس توخل سرمربی سابق چلسی نه تنها مورد توجه هواداران بایرن قرار گرفته بلکه اکنون هواداران سه شیرها نیز نیم نگاهی به جذب احتمالی این سرمربی موفق آلمانی دارند.»


 
با توجه به نتایج نه چندان خوب بایرن در بوندس لیگا، شایعاتی درباره آینده یولیان ناگلزمن شکل گرفته و حالا توماس توخل به گزینه آلترناتیو او و ساوت گیت تبدیل شده است. ادامه گزارش مجله کیکر را در زیر می خوانیم:
«تیم ملی انگلیس در حال حاضر در بحرانی بزرگتر از بایرن قرار دارد. شاگردان گرت ساوت گیت با شکست یک بر صفر مقابل ایتالیا به سطح B لیگ ملت های اروپا سقوط کردند و آن طور که روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش می دهد، بسیاری از هواداران تیم ملی این کشور خواهان استخدام مربی جدید هستند. در فضای مجازی، بارها و بارها به توخل اشاره شده است.
انگلیس پنج بازی اخیر خود را بدون پیروزی سپری کرده است. پیش از شکست 2 شب پیش مقابل ایتالیا، آنها در بازی رفت با یک گل به مجارستان باختند، سپس با آلمان به تساوی یک – یک رسیدند، در دیدار رفت و در تقابل با ایتالیا به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتند و سپس با نتیجه عجیب و دور از انتظار چهار بر صفر مقابل مجارستان به زانو درآمدند.
در شرایطی که انگلیس با 2 امتیاز در قعر جدول قرار گرفته، فاصله چهار امتیازی آنها با آلمان باعث شده تا دیدار دور پایانی مقابل ژرمن ها بی نتیجه باشد و سقوط تیم ساوت گیت به سطح پایین تر این پیکارها، قطعی شود. این نتایج بسیار بد باعث خشم هواداران شده و آنها در توییتر خواستار اخراج سرمربی تیم ملی کشورشان هستند و نام توخل، به عنوان خواسته آنها مطرح است.
در برخی از توییت های هواداران انگلیسی آمده است:
* یه چیزی بهت میگم. اگر توخل این تیم انگلیسی را برای جام جهانی تحویل می گرفت، شانس واقعی (برای قهرمانی) داشتند.
* ساوت گیت را اخراج کنید، توخل را استخدام کنید، انگلیس بهتر خواهد شد. به همین سادگی. (این توییت تا شنبه شب نزدیک به 20 هزار لایک داشت).
* ساوت گیت را اخراج کنید و توخل، متخصص کسب جام را برای جام جهانی جذب کنید.

* سلام انگلیس، هنوز برای خلاص شدن از شر ساوت گیت و گرفتن توماس توخل دیر نیست.
این توییت ها و مواردی از این دست، لایک های زیادی از سوی کاربران انگلیسی در توییتر دریافت کردند. خواسته های هواداران نشان می دهد که سرمربی آلمانی در دوران حضورش در چلسی انگلیس چه شهرت خوبی کسب کرده است.
توخل با چلسی به طرز شگفت انگیزی بلافاصله در سال 2021 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. علاوه بر این، با وجود بدترین موقعیت ممکن، او تیمش را به لیگ قهرمانان اروپا برای فصل بعد هدایت کرد. او در فصل 2021/2022 با چلسی با وجود تحریم های متعددی که علیه این باشگاه اعمال شد، سوم شد.
در سپتامبر، توخل پس از کسب نتایج ضعیف در لیگ ( شکست 2 بر یک مقابل ساوتهمپتون، و باخت سه بر صفر برابر لیدز) و شکست یک بر صفر در لیگ قهرمانان اروپا از دینامو زاگرب، اخراج شد. تاد بولی میلیاردر آمریکایی و مالک جدید باشگاه، گراهام پاتر را به عنوان مربی جدید استخدام کرد. حداقل هواداران خواهان آن هستند که توخل به زودی شغل جدیدی در انگلیس بگیرد.»
گزارش کیکر در اینجا به پایان رسید. چیزی که مشخص است، گرت ساوت گیت در بدترین شرایط خود از زمان در دست گرفتن سکان هدایت سه شیرها قرار دارد. سرمربی جوان انگلیس در وضعیتی مشابه با دراگان اسکوچیچ قرار دارد. با این تفاوت که تغییر سرمربی ایران بنا بر نظر مهدی تاج رئیس فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه بود، اما انگلیس به دلیل کسب نتایج ضعیف، در وضعیت بحرانی قرار گرفته و هواداران خواستار حضور توخل هستند.

چنانچه این اتفاق رخ دهد و ساوت گیت نیمکت تیم ملی انگلیس را از دست بدهد، تغییرات روی نیمکت 2 تیم از گروه B رقابت های جام جهانی آن هم در فاصله چند ماه تا آغاز این پیکارها، می تواند شرایط عجیب و تجربه نشده ای را رقم بزند. دیدار تشریفاتی فردا شب انگلیس و آلمان می تواند حداقل کمی آرامش را به نیمکت انگلیس برگرداند و شکست در این مسابقه، همه چیز را بدتر خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما