شناسهٔ خبر: 56351063 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

همزمان با عزاداری ۲۸ صفر انجام شد

برپایی عزاداری و تشییع پیکر شهدا و راهپیمایی "امت رسول‌الله" در شیراز

همزمان با ۲۸ صفر، مراسم عزاداری، تشییع ۲ شهید دوران دفاع مقدس و یک شهید بسیجی تجمعات اخیر و تجمع و راهپیمایی "امت رسول‌الله" و سوگواری سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، مراسم عزاداری ۲۸ صفر و تشییع پیکرهای پاک ۲ شهید دوران دفاع مقدس و یک شهید بسیجی مدافع امنیت و همچنین تجمع و راهپیمایی "امت رسول‌الله" در محکومیت هتک حرمت مقدسات اسلامی، با حضور گسترده مردم مومن، انقلابی و شهیدپرور شیراز، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح یکشنبه سوم مهرماه از سه راه نمازی آغاز شد و تا حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)، ادامه یافت.

مراسم تجمع و راهپیمایی اعلام انزجار از هتاکان به مقدسات که با دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و با عنوان "امت رسول‌الله" شکل گرفت، علاوه بر شیراز در سایر شهرستان‌های فارس نیز برگزار شد، شرکت کنندگان در محکومیت اقدامات اغتشاشگران و آشوب طلبانی که با سوءاستفاده از احساسات و اعتراضات مردم نسبت به شعائر دینی و مقدسات و شخصیت‌ها توهین روا داشتند و به اموال عمومی آسیب وارد کردند، شعارهایی سردادند.

شرکت کنندگان در این تجمع و راهپیمایی ضمن ابراز انزجار اقدامات آشوبگران در شیراز و سایر نقاط ایران اسلامی و اعلام حمایت کامل از نیروهای انتظامی و امنیتی و بسیج، خواهان برخورد قاطع و قانونی با عوامل و محرکان اصلی آشوب‌های اخیر شدند.

همچنین همزمان امروز شیراز شاهد حرکت دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی برای برپایی مراسم عزاداری به مناسبت سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه واله و سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، بود و مومنان عزادار با سردادن نوحه و مرثیه، سینه زنی و سوگواری کردند.

این حرکت مردمی در سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، در شیراز با تشییع پیکرهای پاک و مطهر سه شهید نیز همراه بود، پیکرهای شهید محمدرضا رسولی ۲۲ ساله که ۸ اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در منطقه هورالهویزه به شهادت رسیده و شهید محمدتقی کریمی ۲۳ ساله که ۱۶ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در جزیره مجنون، آسمانی شده بود، بر روی دستان مردم شهید پرور شیراز تشییع شدند.

پیکرهای مطهر این ۲ شهید دوران دفاع مقدس اخیرا کشف و با انجام آزمایش‌هایی شناسایی و برای تشییع و خاکسپاری به شیراز منتقل شده است.

به گزارش ایسنا، امروز شیراز شاهد تشییع پیکر بسیجی شهید حریم امنیت، امیررضا اولادی که در جریان تجمعات اخیر شیراز توسط اغتشاشگران به شهادت رسید، نیز بود. این دومین شهید اغتشاش روزهای گذشته شیراز به شمار می‌رود.

در ادامه این مراسم پیکرهای مطهر ۲ شهید تازه تفحص و شناسایی شده دوران دفاع مقدس و همچنین شهید بسیجی حریم امنیت، پس از تشییع و اقامه نماز، به دارالرحمه مرکزی شیراز منتقل و در گلزار شهدا و در جوار همرزمان شهیدشان، به خاک سپرده شدند.

منبع: ایسنا

نظر شما