شناسهٔ خبر: 56349695 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر ورزش: برای موفقیت تیم ملی کشتی در المپیک پیش‌رو برنامه‌ریزی کردیم/ به یزدانی امید بسته‌ایم

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما در المپیک آینده به تیم ملی کشتی چشم امید داریم و با آقای دبیر برنامه‌ریزی کردیم تا ان‌اشاءالله مدال‌های خوبی در آن مسابقات کسب کنیم.

صاحب‌خبر -

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در باره عملکرد تیم ملی کشتی در مسابقات اخیر گفت: رئیس فدراسیون کشتی بهترین توضیح در این مورد را داد. اما در مورد فراز و فرودهایی که در کشتی فرنگی بوده، طبیعتاً باید در نظر بگیریم که سوابق قهرمانی و درصد فراوانی مدال در کشتی آزاد به مراتب از کشتی فرنگی بهتر و بیشتر بوده است.

وی افزود: من خودم حداقل سه بار به دعوت آقای دبیر از کمپ تیم‌های ملی به عناوین و دلایل مختلف بازدید کردم و شرایط تمرینی امکانات تسهیلات و رفاهیاتی که آن‌ها نیاز داشتند را مشاهده کردم؛ انصافاً فدراسیون کشتی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک آنچه که لازمه کار و ملزومات اولیه بوده را فراهم کرده بودند.

وزیر ورزش با اشاره به اینکه تمامی عزیزان عرصه کشتی کشور تلاش خودشان را کردند، اظهار کرد: به هر حال این مسابقات آوردگاه ورزش و میدان نبرد ورزشی است و در ورزش نیز همیشه برد و باخت وجود داشته است.

سجادی ادامه داد: ما منتظر هستیم که نهایتاً بررسی آنالیز و تجزیه تحلیل عملکرد هر دو تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان انجام شود. همکاران ما در وزارت ورزش این آمادگی را دارند که حتماً در کنار فدراسیون این بررسی را انجام خواهند داد.

وی اظهار کرد: ان‌شاءالله نتایجی که در این دوره از رقابت‌ها در صربستان به دست آمد، یک سکوی پرش یا به قول ما دو و میدانی کارها، یک تخته تیکاف برای دور خیز به مدال‌ها در المپیک پاریس باشد؛ ما کمتر از 2 سال دیگر المپیک را داریم و با دعای خیر مردم، انتظارات زیادی از نتایج تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد کشورمان داریم.

وزیر ورزش با تأکید بر اینکه باید در طی 2 سال آینده بیش از پیش در کنار فدراسیون باشیم، گفت: بایستی در این مدت آن چه نیاز به برنامه‌ریزی، اصلاح، بازنگری یا تقویت دارد را انجام دهیم و ان‌شاءالله فدراسیون، مدیران، دست‌اندرکاران و کشتی‌گیرهایمان را تنها نمی‌گذاریم و از آن‌ها ممنون هستیم.

سجادی افزود: ما می‌دانیم که بچه‌های کشتی کشورمان تلاش خودشان را کردند؛ بنده به عنوان خادم ورزش و جوانان و تمام عزیزانی که از تلویزیون مسابقات و اخبار را دنبال کردند، واقف به این قضیه هستند که بچه‌های ما چیزی کم نگذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت این مسابقات، آوردگاه ورزش است و برد و باخت دارد؛ با یک مدال طلا که نقره شده یا مدال نقره که برنز شده یا مدال برنزی که به دست نیامده، شایستگی بچه‌های ما از بین نمی‌رود و دنیا هم به آخر نمی‌رسد. من مطمئن هستم که جا برای جبران کار وجود دارد؛ البته عملکرد کشتی آزاد خوب بود و 2 مدال طلا، 3 نقره و جمعا 7 مدال کسب کردند.

وزیر ورزش ضمن آرزوی موفقیت  برای حسن یزدانی اظهار کرد: حتما چشم امید به آقای یزدانی در مسابقات آینده داریم و ان‌شاءالله تا المپیک 2024 عضو تیم ملی باشد و بازهم برای کشور افتخار کسب کند.

سجادی با اشاره به اینکه یک نفر از 10 عضو تیم ملی کشتی آزاد به وزن خود نرسید، بیان کرد: ما در اصل در 9 وزن شرکت کردیم و الحمدلله 7 مدال کسب کردیم؛ به امید خدا برنامه‌ریزی می‌کنیم که وضعیت کشتی در المپیک پیش رو بهتر هم باشد.

وزیر ورزش در پایان گفت: ما در المپیک آینده به تیم ملی کشتی چشم امید داریم و با آقای دبیر برنامه‌ریزی کردیم تا ان‌شاءالله مدال‌های خوبی در آن مسابقات کسب کنیم که من خیلی به این قضیه امیدوار هستم.

پایان پیام/ 

نظر شما