شناسهٔ خبر: 56348450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش جلسه شورای شهر گرگان؛

رسوب ۴ ماهه سورتمه گرگان در گمرگ/کارشناسی املاک بازنگری می خواهد

گرگان- پرداخت نشدن مطالبات پیمانکار پروژه سورتمه شهربازی و رسوب بیش از چهار ماهه اقلام وارداتی سورتمه در گمرک جنوب، بهره برداری در موعد مقرر این مجموعه را با اما و اگر روبرو کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، شامگاه شنبه و در نود و دومین جلسه رسمی و علنی پارلمان شهری گرگان، مبحث پرداخت مطالبات پیمانکار پروژه سورتمه شهربازی گرگان مطرح شد.

براساس لایحه واصله از سوی شهرداری گرگان، مقرر شد یک واحد مسکونی به پیمانکار پروژه واگذار تا زمینه ترخیص هر چه سریع‌تر سورتمه از گمرک جنوب فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این خصوص گفت: حدود ۱۳۵ روز است که سورتمه وارد گمرک شده و ما هنوز نتوانستیم آن را ترخیص کنیم و در خصوص این موضوع باید چاره اندیشی شود.

ناصر گرزین افزود: شهرداری گرگان باید با راه اندازی کارگروهی ویژه به دنبال کارسازی بوده و مطالبات پیمانکاران را در موعد مقرر پرداخت کند و افتتاح سورتمه به تاخیر نیفتد.

گفتنی است که شهرداری گرگان و پیمانکار پروژه سورتمه بر سر قیمت ملک مورد تهاتر برای پروژه سورتمه با هم اختلاف نظر دارند و همین امر پرداخت دیون غیرنقدی شهرداری به پیمانکار را با چالش روبرو کرده است.

حمیدرضا آقاملایی یکی از اعضای شورای شهر هم گفت: در چنین مواقعی به صلاح و مصلحت شهر است که توافق انجام شود و کار به پیگیری حقوقی و قضایی نرسد.

وی گفت: تجربه ثابت کرده است که در صورت حقوقی شدن مباحث، این شهرداری است که باید چند برابر خسارت بدهد.

روند پر ابهام قیمت گذاری مستغلات شهرداری گرگان

صفرعلی پایین محلی دیگر عضو شورای شهر گرگان هم به روند پرابهام قیمت گذاری برخی از مستغلات شهرداری‌ها در مزایده‌ها اشاره کرد و گفت: به عنوان عضو شورای شهر و نماینده مردم در پارلمان شهری مکلف هستیم در صیانت و حفظ دارایی‌ها و سرمایه شهروندان در شهرداری دقت نظر داشته باشیم.

وی گفت: متاسفانه در چندین مورد شاهد قیمت گذاری نامتعارف و پایین‌تر از حد از معمول بر املاک شهرداری هستیم، مثلاً زمین‌های ویلا شهر را ۴۵ میلیون ریال قیمت گذاری می‌کنند در حالی که قیمت بازار رقمی معادل ۸۰ میلیون ریال است و در برخی مواقع تا ۴۰ درصد قیمت‌ها، پایین‌تر از عرف بازار است.

پایین محلی افزود: باید بر روند کارشناسی املاک نظارت دقیق داشته باشیم؛ اینکه یک نفر به عنوان ثابت بر املاک شهرداری قیمت گذاری می‌کند؛ سئوال برانگیز است.

وی خطاب به سرپرست شهرداری گرگان گفت: ضرورت دارد برخی از مناصب حساس و بزنگاه‌های پر ریسک از نظر فساد، با رصد و پایش بیشتری همراه باشند.

زهرا نورا دیگر عضو شورای اسلامی شهر هم گفت: در چندین مورد از مزایده‌ها، قیمت‌های کارشناسی با مشکلات اساسی همراه بودند، دقت در حفظ منابع درآمدی شورا وظیفه تک تک اعضای شورا است.

وی گفت: مزایده‌هایی که در قالب ترک تشریفات انجام‌می شود، نظارت عالیه نیاز دارد و نباید در خصوص املاک ابهام و سئوالی باقی بماند، همه موارد باید شفاف و عادلانه باشد.

گفتنی است در این جلسه از کتاب «نقش شهرداری گرگان در دفاع مقدس» به قلم «غلامرضا خارکوهی» رونمایی شده و به بهانه هفته بزرگداشت دفاع مقدس از تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی شهر گرگان و جمعی از جانبازان دفاع مقدس تجلیل شد.

نظر شما