شناسهٔ خبر: 56348234 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

از مراکش و اروگوئه تا شیلی و الجزایر

شکار تیم‌های بزرگ دنیا توسط یوزهای ایرانی

تیم ملی ایران در سالهای اخیر موفق شده تیم های بزرگی را شکست دهند.

صاحب‌خبر -

زاوش محمدی: تیم ملی فوتبال ایران در راستای آماده سازی برای جام جهانی به مصاف اروگوئه رفت و شاگردان کی روش موفق شدند با تک گل مهدی طارمی یاران لوئیس سوارس را شکست دهند. ایران با این برد خط و نشان جدی برای انگلیس، آمریکا و ولز کشید.

پیروزی شاگردان کی روش مقابل اروگوئه در حالی به وقوع پیوست که همزمان با این دیدار، سه شیرها مقابل ایتالیا شکست خوردند تا تعداد پیروز نشدن انگلیسی ها در بازی های رسمی اخیر خود به ۵ برسد.

پس از پیروزی ایران مقابل اروگوئه به بررسی پیروزی های تیم ملی مقابل تیم های بزرگ جهان می پردازیم:

پیروزی مقابل مراکش قهرمان آفریقا

تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروهی سخت با مراکش، اسپانیا و پرتغال رقابت کرد. شاگردان کی روش در این رقابتها تا آستانه صعود به مرحله بعد و تاریخسازی پیش رفتند اما نتوانستند از گروه خود صعود کنند و یک امتیاز نسبت به اسپانیا و پرتغال کم آوردند.

تیم ملی در بازی اول خود به مصاف مراکش رفت و با گل دقیقه ۹۵ عزیز بوحدوز به خودشان توانستند قهرمان آفریقا را شکست دهند. تیم ملی با این پیروزی موفق شد دومین برد خود در تاریخ جام جهانی را تجربه کند و روزی تاریخی بسازد.

ملی پوشان ایران در این دیدار عملکردی فوق العاده به نمایش گذاشتند و بازی آنها تمجید کارشناسان خارجی را به همراه داشت.

شکار تیم‌های بزرگ دنیا توسط یوزهای ایرانی

الجزایر با ستاره‌هایش حرفی برای گفتن نداشت

تیم ملی ایران و تیم ملی الجزایر تاکنون ۴ بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. حاصل این بازیها، ۲ برد برای تیم ایران و ۲ برد برای تیم الجزایر بوده است. در این بازیها جمعا ۱۰ گل به ثمر رسیده است که سهم هر تیم ۵ گل است. تیم ملی ایران پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ و در نوروز سال ۱۳۹۷ در اتریش به مصاف الجزایر رفت که این بازی را با نتیجه ۲-۱ پیروز شد. گل های ایران را در این بازی سردار آزمون و مهدی طارمی به ثمر رساندند. الجزایر با وجود بهره مندی از ریاض محرز ستاره لسترسیتی و اسلام سلیمانی بازیکن نیوکاسل نتوانست تیم کی روش را شکست دهد.

شکار تیم‌های بزرگ دنیا توسط یوزهای ایرانی

قهرمان آمریکا مقابل ایران زانو زد

تیم ملی ایران در فروردین ۱۳۹۴ در سوئد اردوی تدارکاتی برگزار کرد و به مصاف تیم های ملی شیلی و سوئد رفت. شیلی آن روزها تیم پانزدهم رده بندی فیفا بود و با در اختیار داشتن بازیکنانی مثل آلکسی سانچز، آرتور ویدال و کلودیو براوو توانست دو دوره پیاپی با پیروزی مقابل آرژانتین به قهرمانی کوپا آمریکا برسد.

تیم ملی ایران در این بازی با هدایت کی روش و با گل های جواد نکونام و وحید امیری موفق شد تیم پر از ستاره شیلی را شکست دهد.

شکار تیم‌های بزرگ دنیا توسط یوزهای ایرانی

شکست ستاره یوونتوس مقابل تیم اسکوچیچ

۲۲ آبان ۱۳۹۹ تیم ملی ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ در شهر سارایوو به مصاف تیم ملی بوسنی رفت و یوزهای ایران موفق شدند با نتیجه ۲-۰ حریف اروپایی خود را شکست دهند. گل های ایران را در این بازی کاوه رضایی و مهدی قایدی به ثمر رساندند. در این بازی میرالم پیانیچ ستاره آن روزهای یوونتوس بازوبند کاپیتانی بوسنی را بر بازو بسته بود.

در تاریخ بازی های ایران و بوسنی ۵ بار یوزها موفق به پیروزی شدند و ۲ پیروزی هم سهم حریف اروپایی بوده است. بهترین برد ایران در برابر بوسنی و هرزگووین با نتیجه ۴ بر صفر در یک بازی دوستانه به دست آمده است و بهترین برد بوسنی و هرزگوین در برابر ایران دو نتیجه مشابه ۳ بر ۱ بوده است.

شکار تیم‌های بزرگ دنیا توسط یوزهای ایرانی

بیشتر بخوانید:

۲۵۶ ۲۵۱

نظر شما