شناسهٔ خبر: 56348088 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تبریز در خشم و اندوه شهادت حسین اجاقی/جوانی که فدای امنیت کش...

اقتصاد ایران: تبریز-حسین اجاقی زنوز، جوان بسیجی که در ناآرامی‌های اخیر تبریز جان خود را در راه دفاع از دین و امنیت کشور فدا کرد و نشان داد بسیجیان کشور همواره در راه حفظ امنیت کشور حد و مرزی نمی‌شناسند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: این روزها در بحبوهه آشوب و اغتشاش خبر شهادت جوانان رشید کشور به گوش می‌رسد؛ کشوری که در طول هشت سال دفاع مقدس شهیدان بسیاری را تقدیم نظام کرده و با خون آنها سال‌ها است که امنیت خود را حفظ کرده است.

به بهانه درگذشت مهسا امینی دختر جوان اهل سقز، آشوب بسیاری توسط برخی عناصر در کشور ایجاد شد، افرادی که به هر بهانه‌ای به دنبال ایجاد اغتشاش و فتنه بودند، به میدان آمده و ابتدا با عنوان «اعتراض» پیش رفتند سپس این اعتراضات رنگ و بوی خشونت به خود گرفت؛ تخریب اموال عمومی، آتش زدن بانک‌ها، آمبولانس‌ها و … از اقدامات آنها بود.

اما در این میان نیروهای بسیجی و مدافعان امنیت کشور در مقابل آنها ایستادگی کردند و دلاورانه از جان و مال مردم محافظت کرد.

این آشوب و فتنه چون اتفاقات دیگر شهیدانی را در سراسر کشور بر جای گذاشت؛ جوانانی که جان خود را در راه دفاع از کیان و امنیت کشور فدا کردند.

«حسین اجاقی» نیز چهارشنبه شب در جریان این فتنه برای مقابله با آشوبگران به میدان رفته بود و در مقابل مصلای تبریز حضور داشت، با ضربه چاقو توسط اغتشاشگران به شهادت رسید و تبریز را در غمی بزرگ فرو برد.

شهادت این بسیجی و چندین مدافعان امنیت دیگر از سراسر کشور باعث شد تا مردم ایران بار دیگر در محکومیت اقدامات اخیر آشوبگران راهپیمایی کنند؛ مردم تبریز نیز پس از اقامه نماز جمعه در مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر در محکومیت اهانت به مقدسات و نظام جمهوری اسلامی ایران راهپیمایی کردند.

شهیدی که جان خود را در راه دفاع از امنیت فدا کرد

آنها با سر دادن شعارهای «مرگ بر آشوبگر، منافق مسلح اعدام باید گردد»، «بیر بئله لشگر گلیب به عشق رهبر گلیب» و «بیزاؤلماغا حاضیروخ، خامنه‌ای سربازیوخ»، «نیروی انتظامی تشکر، تشکر»، «مرگ بر منافق»، و… عشق و علاقه خود را به رهبر معظم انقلاب نشان داده و از تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی برای برقراری امنیت قدردانی کردند و نشان دادند اگر اقدامات معاندانه دشمن از حد بگذرد، سیلی محکمی بر صورت دشمن می‌زنند.

شهیدی که جان خود را در راه دفاع از امنیت فدا کرد

این اقدامات غیرانسانی و ددمنشانه از سوی هر انسان آزاده‌ای محکوم است

عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی نیز ضمن حضور در منزل و ابراز همدردی با خانواده شهید حسین اوجاقی پیامی را صادر کرد؛ در پیام او آمده است:

خبر تأسف‌بار و غم‌انگیز شهادت برادر بسیجی آقای حسین اجاقی به دست اغتشاش‌گران و عناصر ضدانقلاب موجب تألم و تأثر روحی اینجانب شد؛ بی‌شک این اقدام غیرانسانی و ددمنشانه علیه کسانی که برای دفاع از نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کنند، از سوی هر انسان آزاده‌ای محکوم است.

او اضافه کرده است: مطمئناً دشمنان امنیت و آرامش ملت ایران با این اقدامات کور و وحشیانه به اهداف شوم خود دست نخواهند یافت و در سایه تلاش و فداکاری نیروهای نظامی و انتظامی، خدشه‌ای به امنیت این مرزوبوم وارد نخواهد شد.

در پیام استاندار آذربایجان شرقی آمده است: اینجانب شهادت مظلومانه این شهید سرافراز مدافع امنیت را به خانواده محترم ایشان و مردم شهیدپرور تبریز و استان آذربایجان شرقی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای آن شهید والامقام، علو درجات و برای بازماندگان، صبر و اجر مسألت دارم.

شهیدی که جان خود را در راه دفاع از امنیت فدا کرد

شهادت مظلومانه حسین اجاقی توسط داعش‌های وطنی تأسف و انگیزه‌ای مضاعف برای مردم انقلابی است

سپاه عاشورا هم در پی شهادت مظلومانه حسین اجاقی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: بار دیگر یکی از پیروان مکتب حضرت روح‌الله (ره) و عاشقان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه الله) به قافله‌ی اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا پیوست تا ثابت کند که صحرای بلا به وسعت همه تاریخ است.

در بیانیه آن آمده است: شهادت مظلومانه بسیجی دلاور حسین اوجاقی توسط داعش‌های وطنی موجبات تأثر، تأسف و انگیزه‌ای مضاعف برای مردم انقلابی و پاسداران نظام‌جمهوری اسلامی در این مقطع حساس از تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی است.

در این بیانیه تاکید شده است: قطعاً حملات ناجوانمردانه معاندان مسلح و آشوب‌طلب از سوی وفادارن انقلاب اسلامی بی‌پاسخ نخواهد ماند و حافظان امنیت بساط حرکات کور و داعشی را بفضل الهی جمع خواهند کرد.

در بیانیه سپاه عاشورا گفته شده است: سپاه عاشورا شهادت بسیجی دلاور، مجاهد و انقلابی خود را به محضر فرمانده معظم کل قوا، خانواده شهید پرور این شهید عزیز و مردم ولایتمدار و غیور تبریز تبریک و تسلیت گفته و اعلام می‌دارد بی‌گمان سر پنجه غیرت عاشوراییان تقاص خون این شهید را از مزدوران داعشی خواهد گرفت.

شهیدی که جان خود را در راه دفاع از امنیت فدا کرد

شهیدی که جان خود را در راه دفاع از امنیت فدا کرد

گفتنی است؛ تشییع پیکر باشکوه این شهید بسیجی روز شنبه، دوم مهرماه توسط مردم ولایت مدار و شهید پرور تبریز انجام شد و این شهید والامقام در آرامگاه ابدی خود آرام گرفت و تبریزیان بار دیگر نشان دادند در راه حفظ امنیت و کیان کشور حاضرند جان و مال خود را فدا کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما