شناسهٔ خبر: 56347048 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی در استان‌ها توسعه می‌یابد

قانون جهش تولید دانش‌بنیان دستگاه‌های مربوطه در استان‌ها را برای زیست‌بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای حل چالش‌ها و مشکلات، مکلف به انجام برخی اقدامات ساخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ در این قانون و آیین‌نامه‌های آن دستگاه‌های زیادی مخاطب قرار گرفته‌اند، اجرایی شدن درست این قانون درگرو همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است. هدف اصلی قانون جهش تولید دانش‌بنیان، اتصال دانش‌بنیان‌ها به اقتصاد کلان کشور است.

این قانون زمینه ‎ساز تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین است و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را که امروز به عضوی جدی و مهم در اقتصاد کشور بدل شده‌اند در توسعه کسب‌وکار یاری می‌کند و همچنین توجه ویژه‌ای به استان‌ها دارد.

در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده استانداری‌ها موظف‌اند با همکاری سازمان برنامه‌وبودجه بر مبنای طرح‌های آمایش استانی و بر اساس مزیت‌ها و چالش‌های استان از طریق ایجاد ستاد یا کارگروه متشکل از مسئولین استان‌ها، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، نخبگان و کارآفرینان استان نسبت به توسعه زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی و تعریف اجرای پروژه‌های منجر به توسعه اقتصادی و نیز توسعه فناوری‌های پرچمدار اقدام کنند.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

نظر شما