شناسهٔ خبر: 56345334 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مادر امشب مهمان عزیزی دارد/عکس

ایسنا از حال و هوای بیمارستان پس از درگذشت امین تارخ گزارش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

جامعه هنری در این روزهای تلخ، نظاره‌گر رفتن هنرمندی است که کوچ پاییزی‌اش را باور نمی‌کند. کمتر از یک هفته از انتشار خبر سکته قلبی امین تارخ و بستری شدنش در بیمارستان می‌گذرد و در این روزها، جامعه هنری شاید ته دل‌شان امید داشتند که خبر سلامتی او مرهمی باشد برای برخی خبرهای تلخ اما آنان حالا به سوگ دوست و همکار خود نشسته‌اند.

مادر امشب مهمان عزیزی دارد/عکس فاطمه معتمدآریا

با اعلام خبر درگذشت این هنرمند در ساعات اولیه بعد از ظهر روز شنبه دوم مهر ماه، هنرمندانی همچون فاطمه معتمدآریا، مسعود کرامتی و محمد مهدی عسگرپور مقابل بیمارستان «محب کوثر» در کنار خانواده تارخ حضور یافتند. آنان به نمایندگی از جامعه هنری آمده بودند و دیگر همکاران‌شان بهتر دیدند در ساعات اولیه این اتفاق، اجازه بدهند تا خانواده این هنرمند در فضایی شخصی‌تر سوگواری کنند.

ما نیز به احترام این خانواده داغدار، دوربین عکاسی را از آنان کمی دور نگاه داشتیم.

مادر امشب مهمان عزیزی دارد/عکس مسعود کرامتی

در چهره هنرمندان حاضر اما بُهت و غم توامان دیده می‌شد. کسی چه می‌داند در ذهن آنان چه می‌گذشت اما هرچه بود، هجوم بی‌امان خاطرات بود، خاطره‌هایی که در روزگار فعلی با همه فراز و فرودهایش بسیار دور می‌نماید. خاطره‌هایی از جوانی باشکوه هنرمندی که با چهره گیرا، بازی قدرتمند و صدای تاثیرگذارش، هنرمندی انکارنشدنی در فضای بازیگری ما بود.

کسی نمی‌دانست آنان بیشتر به یاد آقای سهرابی «پرنده کوچک خوشبختی» بودند یا به فکر حسام فیلم «سارا»، بیشتر غم «طاهر» خواننده جوان «دلشدگان» را می‌خوردند که بیماری، امانش را برید یا در اندیشه «شیخ مفید» بودند. آنان ولی همه می‌دانستند که «مادر» امشب مهمان عزیزی دارد؛ «جلال‌الدین» ، پسر دردانه مادر که زندگی را دوست می‌داشت و لای کتاب‌هایش گل خشک می‌گذاشت.

از فرزندان «مادر»، یکی دیگر در قاب ماندگار شده است. کسی چه می‌داند شاید در جهانی که می‌گویند از جهان ما بهتر است، علی حاتمی، رقیه چهره‌ آزاد، محمدعلی کشاورز، خسرو شکیبایی و هما روستا منتظر آمدن دوستی بوده‌اند تا بار دیگر دست به کار یک کار هنری دیگر شوند.

مادر امشب مهمان عزیزی دارد/عکس

مادر امشب مهمان عزیزی دارد/عکس

مادر امشب مهمان عزیزی دارد/عکس

مادر امشب مهمان عزیزی دارد/عکس

۵۵۵۵

نظر شما