شناسهٔ خبر: 56343817 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

شورای اروپا: اتحادیه اروپا باید ویزا بشردوستانه به روس‌ها اعطا کند

خبرگزاری ایسنا

پس از آنکه ولادیمیر پوتین از

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در مصاحبه‌ای با روزنامه پولیتیکو عنوان داشت: «من فکر می‌کنم که اتحادیه اروپا باید میزبان آن دسته از افرادی باشد که به دلیل عقاید سیاسی در معرض خطر هستند... من موافق این هستم که ما باید سریعا با یکدیگر درخصوص "بسیج نسبی نیروها در روسیه" همکاری و هماهنگی کنیم.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه از برنامه کشورش برای به‌کارگیری حدود ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره برای طرح "بسیج نسبی" نیروها که از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام شد، توضیح داد.

وی تاکید کرد: حدود ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره قرار است برای اجرای این طرح بسیج نسبی نیروها فراخوانده شوند و این نیروهای فراخوانده شده قبل از استقرار آموزش نظامی دریافت خواهند کرد.

اریک مامر، سخنگوی ارشد کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که این کمیسیون درخصوص اقدامات احتمالی در رابطه با "بسیج نسبی نیروها در روسیه" و وضعیت در اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین در پاسخ به "بسیج نسبی نیروهای روسیه"،جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که این اتحادیه تحریم‌های جدیدی علیه مسکو آماده خواهد کرد و حمایت نظامی خود از اوکراین را افزایش خواهد داد.

نظر شما