شناسهٔ خبر: 56343778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

صلاح الدین دمیرتاش: من یک زندانی سیاسی هستم/داوود اوغلو آیا تو بی خطا بودی و همه اشتباهات به گردن ما است؟

صلاح الدین دمیرتاش داوود اوغلو را متهم کرد که در زمان نخست وزیری اش او نیز مرتکب اشتباهاتی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز به نقل از کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در دادگاهی که به اتهام توهین به داوود اوغلو نخست وزیر سابق و رئیس فعلی حزب آینده، در زمان نخست وزیری اش محاکمه می شد، در دفاع از خود خطاب به او پرسید که آیا عملکرد تو به عنوان نخست وزیر کاملا درست بوده و همه اشتباهات را ما مرتکب شده ایم؟

بنا بر گزارش آرتی گرچک، دمیرتاش، با اشاره به این که داوود اوغلو شکایت خود را از بسیاری از افراد منتقد او در زمان نخست وزیری اش پس گرفته اما دادگاه های دمیرتاش همچنان ادامه دارد، گفت: «تنها کسی که داوود اوغلو شکایت خود را علیه او پس نگرفته است من هستم. مشتاقانه منتظر دیدار او و شنیدن اظهاراتش در دادگاه بعدی هستم.»

دمیرتاش افزود: «47 پرونده قضائی علیه من تشکیل شده است. در حال حاضر 144 تحقیق قضائی علیه من در حال انجام است. من 6 سال است که زندانی هستم و بر اساس نظر دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) یک زندانی سیاسی هستم. تا این لحظه من به 9 سال حبس محکوم شده ام. در ادامه پرونده های قضائی ام با درخواست 38 حبس ابد تشدید شده و نزدیک به 10 هزار سال زندان مواجه هستم. این همه کافی نیست و هنوز دلتان خنک نشده است؟ دقیقا به دنبال چه هستید؟ مثلا دیگر می خواهید چه کارم کنید؟»

او خطاب به داوود اوغلو گفت: «من سال ها است که در کشاکش دادگاه ها هستم. زیرا در زمانی که حتی یک پرونده تعقیب قضائی علیه شما وجود نداشت من به عنوان اپوزیسیون در حال نظارت بر رفتار شما و انتقاد از شما بودم. آقای داوود اوغلو آیا شما به عنوان نخست وزیر مرتکب هیچ اشتباهی نشده اید و این تنها ما بودیم که اشتباه کردیم؟ من منتظر شنیدن اظهارات شما هستم.»

ادامه این دادگاه به 4 نوامبر موکول شد.

نظر شما