شناسهٔ خبر: 56341937 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

معرفی محصولات شرکت نادی پک- دستگاه بسته بندی

صاحب‌خبر -

رونق صنعت و علم بسته بندی در سال‌های اخیر سبب تمرکز بیشتر بر روی بسته بندی انواع محصولات در کارخانه‌ها شده است. این کار سبب فروش بهتر کالاها و بازاریابی می‌شود. امروزه ظاهر کالاها و نوع بسته بندی آن‌ها اهمیت زیادی دارد؛ چرا که بیشتر افراد با یک نگاه تصمیم به خرید و یا عدم خرید می‌گیرند. این امر نیز مستلزم به کار بردن دستگاه‌های مختلفی است که سبب سهولت بسته بندی کالاها شود.

اگر کمی در نوع بسته بندی محصولات امروزی دقت داشته باشیم، می‌فهمیم که کیفیت آن‌ها رفته رفته بهتر شده و ملاک اصلی آن بهبود وضع ظاهری کالاها است. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خط تولید همه مشاغل و کسب و کارها، مرحله بسته بندی آن است. در معنایی واضح‌تر هر کارخانه‌ای بعد از اتمام مراحل تولید خود و عرضه محصول به بازار نیاز به بسته بندی محصولات دارد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این ابتدایی‌ترین قسمت بسته بندی است. بسته بندی علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری محصول باید از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشد تا کالا به طور سالم به دست مصرف کننده یا همان مشتری برسد. هر چه اندازه زیبایی ظاهری بسته بندی بالا بوده ولی از کیفیت پایینی برخوردار باشد، به همان اندازه نیز از میزان فروش آن کاسته می‌شود.

برای خرید انواع دستگاه بسته بندی بدون در نظر داشتن قیمت‌های آن باید نیاز خود را مورد بررسی قرار دهید و دستگاه را با توجه به نیاز خود خریداری کنید. دستگاهی را باید تهیه کنید که ویژگی‌های مورد نظر شما را دارا باشد؛ چرا که همه محصولات دستگاه مختص خود را برای بسته بندی دارند. به عنوان مثال برای بسته بندی خشکبار از یک نوع دستگاه، برای بسته بندی قطعات خودرو و لوازم یدکی از یک نوع دستگاه، برای بسته بندی مایعات، تنقلات و... نیز از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. از انواع مختلف دستگاه‌ بسته بندی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

از میان موارد نام برده شده در بالا دستگاه تری سیلر و دستگاه شیرینگ تونلی از کاربرد فراوانی برخوردار است که در ادامه این مقاله به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

 

دستگاه تری سیلر یا همان سیل وکیوم از جمله دستگاه بسته بندی است که اغلب برای محافظت مواد غذایی از آن استفاده می‌شود. دستگاه تری سیلر نادی پک با خالی کردن گاز موجود در داخل بسته بندی و وکیوم کردن آن سبب افزایش عمر محصول شده و محیط بهتری را برای نگهداری محصول ایجاد می‌کند. یکی از مزایا و قابلیت‌های مخصوص دستگاه تری سیلر توانایی بسته بندی 8 الی 12 بسته در هر دقیقه است. از دیگر مزایای مهم این دستگاه به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

این دستگاه به دلیل اینکه از جنس استیل است، مقاومت بیشتری دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دستگاه تری سیلر نمایشگر لمسی آن است که تمامی پارامترها و تغییرات ایجاد شده در آن صفحه، نمایش داده می‌شوند. دستگاه تری سیلر به دلیل ابعاد بزرگی که دارد اغلب در کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابعاد این دستگاه معادل 2750 در 900 در 1550 میلی متر است. وزن آن نیز بیشتر است. وزنی معادل 500 کیلوگرم برای آن در نظر گرفته شده است.

در این دستگاه ظروفی با ارتفاع 100 میلی متر را به راحتی می‌توان بسته بندی کرد. از مزایای دستگاه سیل وکیوم می‌توان به محافظت محصولات بسته بندی شده در برابر آلودگی، هوا، ضربه و... اشاره کرد.

۲

یکی دیگر از دستگاه‌های پر کاربرد نادی پک دستگاه شیرینگ است. این دستگاه نیز مانند تری سیلر در کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه شیرینگ پک را با توجه به نوع دوخت و سیستم آن می‌توان در چهار گروه تمام اتومات، نیمه اتوماتیک، کابینی و پلی اتیلن دسته بندی کرد.

برخی از دستگاه‌های پیچیده به یک اپراتور نیاز دارند تا تغییرات لازم را اعمال کند اما دستگاه شیرینگ پک در عین این که ساختار پیچیده‌ای دارد ولی نحوه استفاده از آن آسان است. نبود اپراتور به عنوان یک مزیت به شمار آمده و از هزینه‌های صاحبان مشاغل می‌کاهد. مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید دستگاه شیرینگ باید به آن دقت کنید، سرعت آن است. برخی از این دستگاه‌ها توانایی کاور 200 بسته در ساعت و برخی 700 بسته را دارند. این اعداد از 200 تا 700 به صورت متغیر است و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب کنید. خرید این دستگاه برای افرادی که می‌خواهند از صرف هزینه‌های اضافی بپرهیزند توصیه می‌شود.

برای بسته بندی محصولاتی مانند مواد دارویی، مواد آرایشی، مواد غذایی، خرما و... می‌توان از دستگاه شیرینگ پک استفاده کرد. ساده بودن نحوه استفاده از دستگاه، سرعت بالا، سهولت جا به جایی، سهولت نطافت دستگاه، دفترچه راهنما، قابلیت ضد ضربه و رنگ دستگاه از جمله مزایایی است که می‌توان برشمرد.

شیرینگ پک تمام اتوماتیک را می‌توان به راحتی به خط تولید وصل کرده و بدون نیاز به اپراتور کار بسته بندی را انجام داد. نحوه کارکرد آن به این گونه است که بعد از قرار گرفتن کالا بر روی کانوایر ورودی سنسورهای دستگاه به شناسایی محصول پرداخته و فیلم موجود در آن به صورت اتومات به دور محصول پیچیده می‌شود. تمامی مراحل بسته بندی در این دستگاه به صورت تمام اتومات انجام شده و هزینه زیادی برای بسته بندی صرف نمی‌شود.

در دستگاه‌های نیمه اتومات وجود یک اپراتور ضروری است. نحوه کارکرد به این گونه است که اپراتور محصول را بر روی ورودی دستگاه قرار داده و دستگیره دوخت را می‌کشد، سپس دستگاه شروع به بسته بندی محصول مورد نظر می‌کند.

این دستگاه یک تفاوت با شیرینگ نیمه اتومات دارد و آن هم دوخت پدالی شیرینگ پلی اتیلن است. ابتدا باید اپراتور محصول را بر روی ورودی دستگاه قرار داده و سپس از پدال به جای دستگیره استفاده کند تا مرحله بسته بندی آغاز شود. عموما برای بسته بندی صنایع غذایی، سیم کابل، لوله و انواع نوشیدنی‌ها از دستگاه شیرینگ پک پلی اتیلن استفاده می‌کنند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما