شناسهٔ خبر: 56341723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد؛

نشست روایت مادری با معرفی کتاب «شاهد عینی» برگزار شد

ویژه برنامه «روایت مادری» با معرفی کتاب «شاهد عینی» نوشته فاطمه معصومی با حضور مسئولان استان و خانواده شهید حمید برفی در یاسوج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست روایت مادری با معرفی کتاب «شاهد عینی» مجموعه خاطراتی پیرامون زندگی و شهادت شهید مدافع امنیت حمید برفی، نوشته فاطمه معصومی با حضور ستار هدایتخواه، نماینده مجلس در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی؛ محسن جبار نژاد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ رضا پارسیان نژاد، مدیرکل بنیاد شهید استان؛ امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ شاهرخ موسویان، استاد دانشگاه؛ سرهنگ بازیان، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بویراحمد؛ سیاوش نریمان، شاعر و استاد دانشگاه؛ قاسم بدره، دبیر محافل ادبی استان، خانواده شهید حمید برفی، اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد.

نشست روایت مادری با معرفی کتاب «شاهد عینی» برگزار شد

نشست روایت مادری با معرفی کتاب «شاهد عینی» برگزار شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این برنامه گفت: روایت مادری از سلسله نشست های ملی است که به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف تجلیل و تکریم مقام شامخ مادران و همسران شهدا در همه استان ها با محوریت معرفی کتاب برگزار می شود.

نشست روایت مادری با معرفی کتاب «شاهد عینی» برگزار شد


محسن جبار نژاد تصریح کرد: برگزاری محفل روایت مادری با حضور خانواده معظم شهدا و در این مکان فرهنگی، دارای معنویت خاصی است؛ احترام و تکریم خانواده شهدا به عنوان سهامداران اصلی انقلاب اسلامی وظیفه ما است و ما تا ابد مدیون خون شهدا و ایثارگری و فداکاری های آن ها هستیم. امروز می‌بینیم که در همه صحنه‌ها و اتفاقاتی که در کشور می‌افتد باز هم مادران، همسران و خانواده شهدا هستند که زینب وار ایستاده اند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند و امیدواریم که بتوانیم از ظرفیت گنجینه خاطرات فرزندان، مادران و همسران شهدا استفاده کنیم.

وی از دستگاه‌ها و نهادهایی که در برگزاری این مراسم همکاری کرده‌اند، تشکر کرد و گفت: انشاالله دعای خیر مادران شهدای عزیز همراه ما باشد.

نشست روایت مادری با معرفی کتاب «شاهد عینی» برگزار شد

ستار هدایتخواه، نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در این برنامه گفت: یکی از عوامل رشد و تعالی روحی و فکری انسان کتاب است و خداوند برای هدایت بشر کتاب فرستاد. دوری از کتاب و کتابخوانی یک فاجعه است و رشد تکنولوژی و گسترش فضاهای مجازی نباید باعث غافل شدن از مطالعه و کتابخوانی شود و وظیفه همه ما ترویج کتابخوانی و مطالعه کتاب است و البته بایستی با بهره گیری درست و اصولی از همین فضاهای مجازی برای بالابردن آگاهی ها و مطالعه مفید استفاده کرد.

هدایتخواه با اشاره به برنامه روایت مادری و تجلیل از خانواده های شهید به ویژه مقام مادر شهید، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر بیان روایت های شهدا، شرح زندگانی و ایثار گری های شهدا و خانواده این بزرگواران و بر کتابت این روایت ها تاکید داشته اند. روایت مادری که از ابتکارات فرهنگی خوب و شایسته نهاد کتابخانه های عمومی است، شخصیت شهدا و خانواده شهدا را در قالب کتاب به جامعه معرفی می کند.

در ادامه این مراسم شاهرخ موسویان، استاد دانشگاه یاسوج گفت: خوانش کتاب «شاهد عینی» بهانه ای شد که اینجانب بیشتر به زوایای زندگانی شهید حمید برفی دقیق شوم و بیشتر به روح بزرگ این شهید در تمامی ابعاد زندگانی وی پی ببرم و اما سادگی، صداقت و سخاوت این شهید بزرگوار در برخورد با مردم و همچنین شجاعت و جسارت و وطن دوستی این شهسد والامقام بیشتر مرا تحت تاثیر قرار داد.

وی در ادامه با شمردن ویژگی های مادر شهید حمید برفی گفت: امروز توفیقی شد که از مقام مادر شهید تجلیل کنیم ولی نباید به راحتی از کنار نقش همسر و دختر این شهید بگذریم. وظیفه همه نهادهای فرهنگی است که در انتقال مفاهیم ایثار و شهادت تلاش کنند؛ چراکه موفقیت ما در همه زمینه ها در گرو پرداختن به سیره راه شهدا است.

نشست روایت مادری با معرفی کتاب «شاهد عینی» برگزار شد

شعرخوانی سیاوش نریمان، استاد داشگاه، خوانش دلنوشته دختر شهید حمید برفی و همچنین  کلیپ های سخنان مقام معظم رهبری در وصف خانواده شهدا و مداحی در عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.

نشست روایت مادری با معرفی کتاب «شاهد عینی» برگزار شد

در پایان این مراسم از خانواده شهید، شاعران و سخنرانان حاضر در برنامه با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها:

نظر شما