شناسهٔ خبر: 56341481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر:

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند زیرساخت های مناسب است

محفل ادبی شعرخوانی با حضور شاعران، فرهیختگان و مسئولین شهرستان ایرانشهر، در کتابخانه عمومی خاتم الانبیا(ص) شهرستان ایرانشهر برگزار شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان، به مناسبت نکوداشت شعر و ادب فارسی محفل شعرخوانی با حضور علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر، اساتید دانشگاه و اعضای محفل ادبی کتابخانه های عمومی با خوانش متن های ادبی و اشعار شاعران بومی شهرستان در کتابخانه عمومی خاتم الانبیا(ص) روز سه شنبه ۲۹ شهریور ماه سالجاری برگزار شد.
 
علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در این محفل ضمن خیر مقدم به شاعران بومی شهرستان گفت: برگزاری چنین برنامه هایی در شهرستان باعث رونق حوزه شعر و ادبیات می گردد و بهتر است برای جذب جوانان به شعرخوانی این محافل به صورت مستمر برگزار شود. 

شعبانی، در این محفل اشعاری به زبان فارسی، ترکی و بلوچی خواند و با تاکید بر لزوم گسترش اشعار به زبان های بومی و محلی استان افزود: مسئولین ادارات فرهنگی باید نگاه ویژه‌ای به ترویج این امر مهم داشته باشند. 

وی ضمن قدردانی از اساتید این حوزه بیان کرد: یادگیری زبان بلوچی در خواندن کتاب‌هایی که به این زبان نوشته شده در گسترش فرهنگ مطالعه مفید است.
 
شعبانی اهتمام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جهت خرید کتاب‌های زبان بلوچی را باعث ایجاد دلگرمی، انگیزه و میل به نوشتن و دست به قلم شدن در حوزه کتاب‌خوانی برای علاقه مندان شهرستان دانست. 

وی با اشاره به خرید تجهیزات کتابخانه های عمومی گفت: تامین منابع مورد نیاز برای کتابخانه های عمومی یکی از ضرورت های مهم محسوب می شود. غنی سازی منابع کتابخانه، خرید منابع به روز و مورد نیاز در ارتقای سرانه مطالعه نقش مستقیمی دارد.

در پایان از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی استان دو عنوان کتاب از نویسندگان بومی به زبان بلوچی تقدیم شعبانی شد و به پاس حمایت از برنامه های فرهنگی از شاعران حاضر در این مراسم با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند زیرساخت های مناسب است

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند زیرساخت های مناسب است

نظر شما