شناسهٔ خبر: 56338427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هم‌پیمان شدن مردم تبریز با خون شهید اوجاقی/ تقاص خون شهید را می گیریم

مردم تبریز امروز با تشییع پیکر پاک بسیجی مدافع امنیت شهید حسین اوجاقی با خون این شهید هم‌پیمان و هم‌قسم شدند تا راهش که همانا خط ولایت فقیه و دفاع از آرمان‌های سیدالشهداست را ادامه دهند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس از تبریز، درست چند خیابان آن طرف‌تر از جایی که به قلب دردانه‌اش خنجری تیز فرو کردند، ایستاده و خیره به تابوت جوانش اشک می‌ریزد. گاهی دست‌هایش را مشت می‌کند و بر سینه اش می‌زند؛مادر است دیگر، گاهی دلش کم می‌آورد. 

برادرش را از دور می‌بینم، حتی  اگر نمی‌گفتند که برادرش است می‌توان از چهره‌اش فهمید که او تنها فرد این جمعیت استکه انگار رفیق کودکی‌اش را از دست داده است و در خیال خود به آن روزها پرت شده و دلش هم نمی‌خواهد تا به حال برگردد. 

ساعت ۹:۴۵ از دومین روز مهرماه، میدان شهدا عجیب به استقبال پاییز آمده است؛ در این پاییز خبری از برگ‌های زرد وخران نیست بلکه قرار است تا پیکر جوانی را تشییع کنند که خزان شد؛ رفته رفته بر جمعیت مراسم افزوده می‌شود، گویا جمعیتی به وسعت تبریز اینجاست. 

رفقای حسین به صف ایستاده‌اند، می‌گویند آخر تازه از کربلا آمده‌ایم، این رسمش نبود که نرسیده به تشییع جنازه رفیق‌مان بیاییم. 

با یکی از دوستان نزدیک حسین اوجاقی هم کلام می‌شوم، او می‌گوید. حسین را جلوی چشم‌های من زدند. حسین بغل خودمان جان داد. 

او ادامه می‌دهد: آن روز به حسین و‌ یکی دیگر از دوستانمان به نام آقای مددی هم خنجر زدند که او الان در بیمارستان است و ریه‌هایش آسیب دیده است. 

سبحانی می‌گوید: حسین ۳۱ سالش بود؛ آرزویش شهادت بود و همیشه می‌گفت مگر می‌شود این آرزو برآورده شود؟

حال همه اینجا آمده‌ایم تا بگوییم که حسین دیدی برآورده شد. 

یکی دیگر از رفقای حسین می‌گوید: در بیمارستان می‌خواستند تا حسین را احیا کنند ولی دکتر گفت که قلبی نیست که بخواهیم احیا کنیم، آخر نامردها خنجر را به قلبش فرو کرده بودند.

امروز پیر و جوان، زن و‌ مرد و کودکان خردسال در میدان شهدا جمع شده‌اند، بازاریان کرکره‌های مغازه خود را نیمه بازگذاشته‌اند تا نشان دهند که امروز شهرمان عزادار است.

بسیجیان پایگاهی که حسین اوجاقی فرمانده‌اش بود، در سمتی ایستاده و یک‌ صدا می‌گویند: فرمانده شهادتت مبارک. 

 ساعت ۱۰:۱۵، گارد تدارکات به صورت منظم ایستاده‌اند تا ادای احترام به پیکر  پاک این شهید جوان کنند.  

 

مراسم رسما شروع می‌شود؛ مادرش همچناااشک می‌ریزد، چند خانمی کنارش ایستاده‌اند؛ نمی‌دانم شهید ما خواهر دارد یا نه ولی اصلا فضای مناسبی هم نیست که نزدیک‌تر شوم و از خواهرانه‌هایشان برای برادرشان بپرسم.

حال مادر بسیجی حسین اوجاقی روی سن رفته و می‌گوید: وقتی حسین به دنیا آمد اسمش را حسین گذاشتم تا راه سیدالشهدا را ادامه داد.

او ادامه داد: امسال زیارت پیاده‌روی اربعین نصیب من شد، اولین عمود را به نیت فرج امام زمان و دومین عمود راسلامتی رهبر، سومین عمود آخرعاقبتی بود ولی آخرین عمود رسیدم دست را در سینه گذاشته و به سیدالشهدا سلام کردم.

مادر شهید اوجاقی می‌گوید: پسرم در بدرقه من گفت که مادر دعا کن عاقبت بخیر باشم، روزم استقبالم هم پیگر شد و  بهمن گفت که مادر چه خبر و گفتم که از ارباب عاقبت بخیری خواستم و دقیقا فردای آن روز پسرم عاقبت بخیر شد، حسین دیدی ارباب چه زود دعایم را اجابت کرد؛ او تاکید می‌کند: فرزند من به خاطر حجاب خونش را فدا کرد.

مادر شهید اوجاقی ادامه می‌دهد: در این چند روز خیلی‌ها آمدند و گفتند ‌که‌ مگر حسین دیوانه بود که رفت؛ گفتم خطقرمز فرزند من ولایت است. او متذکر می‌شود: خدا را شاکر هستم که فرزندمن به خاطر حجاب رفت.

این مادر شهید می‌گوید: حجاب محصول انقلاب اسلامی نیست بلکه یادگار زهرا (س)است. او‌ ادامه می‌دهد: تا خون در رگ دارم اجازه نمی‌دهم که خون حسین و امثالهم پایمال شود.

مادر شهید حسین اوجاقی با بیان اینکه همان‌طور که امام رحمت الله فرموده بودند که مرگ بر آمریکا و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، افزود: الان ما هم می‌گوییم که دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

او تاکید می‌کند: فرزندم حسین تقدیم ولایت شد و قول می دهم مهدی فرزند دیگرم و خودم فدای ولایت هستیم.

 

گزارش فارس حاکی است، پیکر پاک بسیجی مدافع امنیت شهید حسین اجاقی امروز با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم در این شهر از میدان شهدا تا میدان ساعت تشییع شد.

تشییع کنندگان در این مراسم  با شعارهای «مرگ بر آشوبگر، منافق مسلح اعدام باید گردد»، «بیر بئله لشگر گلیب به عشق رهبر گلیب» (این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده) و «بیزاؤلماغا حاضیروخ، خامنه‌ای سربازیوخ» (ما برای مُردن حاضریم، سرباز خامنه‌ایم)، مرگ بر ضد ولایت فقیه، پرچم عشق ماست این خط قرمزماست، مرگ بر منافق، رهبر ما عشق ماست، خامنه‌ای مقتداست اقدام آشوبگران در تخریب و آسیب به اموال عمومی را محکوم کردند و خواستار برخورد با آشوبگران و فتنه گران شدند.

مردم تبریز عکس نوشته و تصاویری از رهبر معظم انقلاب و همچنین پرچم ایران و پرچم امام حسین(ع) را در دست داشتند.

تشییع کنندگان در این مراسم پرشکوه، امنیت و آرامش کشور را خط قرمز مردم آذربایجان دانسته ‌و خواستار اقدام جدی و موثر دولت در رفع نگرانی مردم شدند.

پیکر این شهید در وادی رحمت به خاک سپرده شد.

بسیجی حسین اوجاقی متولد سال ۱۳۷۰ و فرمانده پایگاه علامه طباطبایی مسجد فاطمی تبریز بود.حسین اوجاقی دارای مدرک کارشناسی ارشد حسابداری بود که 30 شهریور با ضرب چاقو توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

نظر شما