شناسهٔ خبر: 56338329 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

معرفی بهترین انواع نایلون برای بسته بندی محصول

صاحب‌خبر - در حال حاضر نایلون یکی از مهم ترین بخش ها برای بسته بندی انواع محصولات می باشد. ما در شرکت آرمان نوین پلاستیک پارت با بیش از ۲۴ سال سابقه کاری در زمینه تولید انواع نایلون مانند نایلون حباب دار ، نایلون شیرینگ ، نایلون استرچ و... با چاپ دور رنگ و کلیه ابعاد فعالیت میکند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع نایلون ها آشنا کرده و کاربرد هر کدام را در هر صنعت بررسی کنیم. 
 
 
چرا از نایلون ها برای بسته بندی استفاده می شود
با توجه به اینکه در حوزه صنعت بسیاری از کارخانجات برای بسته بندی نهایی محصول خود از نایلون استفاده میکنند، میتوانیم بگوییم که استفاده از نایلون امری ضروری برای بسته بندی محصولات می باشد. نایلون ها انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به نوع محصول استفاده می‌شود.

همچنین استفاده از نایلون در بسته بندی محصول باعث جلوگیری از ورود گرد و خاک، رطوبت، آسیب دیدگی، کثیف شدن و... شود.

در ادامه به بررسی انواع نایلون ها میپردازیم، با ما همراه باشید.
 
معرفی نایلون شیرینگ و کاربرد آن
واژه شیرینگ به معنای کشیده شدن می باشد که نایلون شیرینگ توسط دستگاهی بنام شیرینگ پک دور محصول می نشیند و یا اصطلاحا وکیوم می‌شود.

در این روش بسته بندی نایلون توسط دستگاه روی محصول گذاشته شده و سپس بوسیله حرارت و گرم شدن نایلون به دور محصول چسیبده (وکیوم) می شود که در بسته بندی محصولات بسیار پرکاربرد می باشد.

نایلون شیرینگ در صنعت هایی مانند

•    صنایع غذایی و خوراکی ها
•    صنایع ساختمانی
•    صنایع و کسب و کارهای خانگی که محصول آنها نیاز به بسته بندی دارد
•    صنایع تولید قطعات خودرو

استفاده شده که با توجه به نوع محصول و ابعاد آن سفارش شما توسط آرمان نوین پلاستیک پارت پذیرفته می‌شود.

همچنین لازم است بدانید که دستگاه های شیرینگ پک مدل های متفاوتی دارند به همین دلیل نایلون های مربوط به آن دستگاه ها هم متفاوت خواهد بود که ما در شرکت آرمان نوین پلاستیک پارت نایلون زیر را تولید میکنیم:

•    نایلون شیرینگ تونلی
•    نایلون شیرینگ حرارتی
•    نایلون شیرینگ تونلی
•    نایلون شیرینگ حباب دار

نایلون حباب دار چیست و انواع آن
نایلون حباب دار هم یکی از پرکاربرد ترین نایلون ها در صنعت بسته بندی محصولات می باشد که مهم ترین کاربرد آن جلوگیری از ضربه می باشد و این نایلون به نایلون ضربه گیر یا پلاستیک ضربه گیر نیز شناخته می شود. مواد شیمیایی که در تولید این نایلون استفاده شده مواد پلیمری یا همان پلی اتیلن می باشد.

نایلون های حباب دار معمولا در زمان جابجایی ها و اسباب کشی و یا جابجایی محصولاتی که برایمان مهم است که در زمان حمل و نقل ضربه ای به آنها وارد نشود، استفاده میکنیم که این امر از وارد شدن فشار های خارجی به محصول جلو گیری میکند.

از مزایای نایلون حباب دار میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•    داشتن حالت ضربه گیر
•    عایق الکتریسیته و صدا
•    قیمت ارزان تر نسبت به بقیه نایلون ها
•    عایق حرارتی و جلوگیری از نفوذ سرما
•    مانع از نفوذ چربی و لکه
•    جلوگیری از نفوذ گرد و غبار
•    کیفیت خوب و ماندگاری بالا

استفاده از نایلون حباب دار کیسه ای بسیار آسان است و کارخانجات می توانند راحت تر کالاهای تولید شده خود را در زمان بسیار کوتاهی در ابعاد مورد نیازشان بسته بندی کرده و برای فروش آماده نمایند.

نایلون های حباب دار به منظور عایق کردن اجناس در برابر حرارت، نفوذ آب و ضربه های فیزیکی و در حوزه هایی مانند بسته بندی خشکبار، شیرینی، نان و مواد غذایی، بسته بندی گوشت، مرغ، میوه و دیگر اقلام استفاده می‌شود.

برای سفارش نایلون حباب دار با توجه به ابعاد محصولات تان میتوانید با آرمان نوین پلاستیک پارت تماس بگیرید.

02156391595-8
Armannovinplasticpart.ir
 

معرفی نایلون پشت چسب دار و کاربرد آن
این نایلون خاصیت چسبندگی دارد که بر روی سطوح مختلفی مانند سطول شیشه ای، استیل، سرامیکی و... قابل استفاده می باشد. این نایلون در بازار با عنوان نایلون پشت چسب دار هم شناخته می‌شود.

در زمان جدا کرددن نایلون چسب دار از محصول، هیچ اثری از چسب ها باقی نمی ماند که این ویژگی میتواند در صنعت بسته بندی کالا بسیار کاربردی باشد.

از کاربرد استفاده از نایلون چسب دار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

•    پوشش بدنه خودرو
•    دسته بندی ورق های آلمینیومی
•    پوشش شیشه برای جلوگیری از خط و خش
•    پوشش رینگ اتومبیل
•    پوشش درب و پنجره برای جلوگیری از کثیف شدن
•    پوشش ورق های استیل
•    عدم بوجود آمدن خط و خش بر روی محصول

تولید نایلون های پشت چسب دار در لایه های متفاوتی اتفاق می افتد که رایج ترین آنها نایلون‌های ۳ لایه و ۵ لایه است. هر چه لایه‌های بکار رفته در نایلون بیشتر باشد، ضخامت و مقاومت آن هم بیشتر است.

تولید نایلون پشت چسب دار به دو نوع رنگی و شفاف امکان پذیر بوده و در صورت نیاز به چاپ بر روی آن تا ۶ رنگ را دارا می باشد.

بررسی انواع سلفون های بسته بندی
سلفون ها نوعی نایلون دیگر هستند که معمولا با عنوان سلفون بسته بندی شناخته می شود. جنس شفاف و شیشه ای این نایلون بدلیل وجود پروپیلن در آن می باشد.

انواع سلفون های بسته بندی به شرح ذیل است:

•    سلفون شفاف (به طور مثال مواد غذایی مانند ماکارونی که ممکن است با تابیدن نور دچار فساد شود، میتوان با سلفون شفاف بسته بندی کرد)
•    سلفون صدفی (این سلفون بیشتر برای مواد غذایی هایی از جمله بستنی که نیاز به نگهداری در فضاهای سرد دارند و به قولی منجمد هستند استفاده می شود)
•    سلفون متالایزر (این سلفون درواقع هان سلفون های آلومینیومی رنگی هستند که برای مثال در مواردی مانند تولید چیپس و پفک استفاده می شود)

سلفون های بسته بندی قابلیت انعطاف پذیری، دوخت پذیری را دارند و قیمت آن نیز مقرون به صرفه می‌باشد.

سلفون های حرارتی دارای ابعاد و ضخامت های متفاوتی هستند که بسته به نوع ضخامت در موارد مختلف کاربرد دارد به عنوان مثال از نوع ضخیم آن در بسته بندی پک های نوشیدنی دلستر، آب و نوشابه استفاده می شود و از سلفون های حرارتی نازک برای محاظ حرارتی کنترل استفاده می‌شود.

همجنین سلفون های بسته بندی میتواند با چاپ اختصاصی مد نظر شما تولید شود که برای مثال برای درج اطلاعات یک کالا به دور آن میتوانید نایلون را اصطلاحا به صورت چاپ دار سفارش دهید.

مجموعه آرمان نوین پلاستیک پارت یکی از مجهز ترین تولید کنندگان انواع نایلون و سلفون بسته بندی در کشور می باشد که با داشتن کادری مجرب و بهره گیری از جدید ترین متد های روز یکی از برترین ها در زمینه تولید نایلون می‌باشد.

02156391595-8
Armannovinplasticpart.ir

نایلون استرچ و تفاوت آن با نایلون شیرینگ
یکی از بارزترین روش های بسته بندی امروزه شیرینگ کردن و استرچ نمودن است. استفاده از نایلون استرچ این امکان را می دهد که فرایند بسته بندی محصولات خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

این روش بسته بندی بوسیله دستگاهی بنام استرچ پالت انجام می شود که نایلون به اندازه ابعاد محصول دور آن قرار گرفته و با حرکت دادن نوار نقاله و حرارت تولید شده توسط دستگاه به دور محصول جمع می‌شود.

نایلون استرچ با فراهم آوردن شرایط لازم برای نگهداری و مراقبت از محصول، راحتی کامل را برای کاربر فراهم می کند که از مهمترین آنها می توان به جلوگیری از انتقال رطوبت، جلوگیری از ضربه و آسیب به محصول، قابلیت اطمینان در حمل و نقل و سرعت و … اشاره کرد.

محصولاتی که در هنگام  تولید روی پالت چیده می شوند را  با استفاده از دستگاه لیفتراک موقعیت آنها را تغییر داده و با استفاده از نایلون استرچ پالت  و دستگاه استرچ پالت محصولات چیده شد بر روی پالت را پالت پیچی می کنند، این فرایند مانع ریزش و در امان ماند محصولات در مقابل رطوبت و غبار می شود.

در فرایند استرچ، نایلون بسته بندی به دور کالا کشیده می شود، ولی نایلون شیرینگ داخل کوره حرارت دیده و منقبض می شود.

اصلی‌ترین تفاوت نایلون استرچ و نایلون شیرینگ این است که محصولاتی که اکثرا هیچ گونه بسته بندی خاصی ندارند را استرچ پیچی می‌نمایند ولی کالاهایی که شیرینگ می‌شوند دارای بسته بندی اولیه می‌باشند. معمولا محصولاتی که بر روی پالت قرار می‌گیرند دارای ابعادی بزرگ هستند و آنها را استرچ پیچی می‌کنند. اما در فرایند شیرینگ کوچک ترین بسته ها را می توان بسته بندی کرد.

لازم به ذکر است که نایلون استرچ نیز میتواند به صورت چاپ دار باشد که با توجه به نوع سفارش شما و در اصل اطلاعاتی که شما میخواهید روی نایلون چاپ شود، تولید خواهد شد.
 

نایلون های مخصوص حوزه کشاورزی
در صنعت کشاورزی برای محافظت از محصولات در برابر تغییرات آب و هوایی، جلوگیری از سرما زدگی محصولات، رساندن نور کافی و از همه مهمتر برای بهبود محصولات کشاورزی از نایلون های عریض کشاورزی استفاده می‌شود. نایلون‌های کشاورزی اگر بر اساس استانداردهای لازم تولید شده باشند باعث فراهم کردن شرایط مناسب برای رشد گیاه باعث باروری بیشتر محصولات می‌شوند و می‌توان محصولات را ۲ الی ۳ هفته زودتر از زمان موعد برداشت کرد.

به همین ترتیب سود بیشتری را برای کشاورزان به ارمغان می‌آورد.

این نایلون ‌ها با ضخامت ‌های متفاوتی و به صورت یک، دو و یا چند لایه تولید می‌شوند و هرچقدر ضخامت لایه ها بیشتر باشد به کیفیت نایلون و محصولات کشاورزی افزوده می‌‌شود.

مزایای نایلون کشاورزی:

•    نایلون های کشاورزی از نظر اقتصادی هزینه مقرون به صرفه ای دارند.
•    نصب و راه اندازی سریع آنها باعث محبوبیت آنها شده است.
•    باعث افزایش راندمان تولید می شود.
•    از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.
•    نایلون کشاورزی یو وی مانع ورود اشعه ماورا بنفش به داخل گلخانه می‌شود و شرایط بسیار خوبی برای رشد گیاهان فراهم می‌کند.
•    تابش نور خورشید به صورت مفید انتقال پیدا می کند.
•    این نایلون آنتی باکتریال می باشد و مانع آفت محصولات کشاورزی و گیاهان می‌شود.
•    از اتلاف گرما جلوگیری می کند.

نایلون ‌های کشاورزی براساس درجه کیفی، سایز، کاربرد، ضخامت، طول و عرض در انواع متفاوتی با توجه به نوع سفارش مشتری توسط شرکت آرمان نوین پلاستیک پارت تولید می‌ شود.

جهت سفارش هرگونه نایلون و یا استعلام قیمت با ما تماس بگیرید:
02156391595
02156391596
02156391597
02156391598
Armannovinplasticpart.ir
تهران، جاده ساوه، روبروی رباط کریم، شهرک صنعتی نصیر آباد، نبش سرو ۱۴ ، پلاک ۲ ، قطعه F58

نظر شما