شناسهٔ خبر: 56336386 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

زنگ آغاز سال تحصیلی برای ۶۸۶ هزار دانش آموز نواخته شد

اقتصاد ایران: ارومیه – همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۶۸۶ هزار دانش آموز در آذربایجان غربی در بیش از ۶ هزار مدرسه راهی کلاس های درس شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی صبح شنبه در مراسم بازگشایی مدارس که در هنرستان دخترانه عاطفه با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: سال تحصیلی جاری امروز با حضور بیش از ۶۸۶ هزار دانش آموز و همراه ۴۰ هزار فرهنگی در بیش از ۶ هزار مدرسه استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه تحول در تمامی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی با تحول در آموزش و پرورش محقق خواهد شد، تصریح کرد: رسیدن به مراتبی از حیات طیبه که مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مقام معظم رهبری است، همواره نقشه راه نظام تعلیم و تربیت می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: تمسک به آیات قرآن و فرمایشات ائمه اطهار و قانون اساسی در سایه تربیت شش ساحتی منطبق بر سند تحول بنیادین در دستور کار قرار دارد و با توجه به محدودیت منابع آموزش و پرورش، تلاش مضاعف مسئولان و دانش آموز در راستای ادای دین به انقلاب اسلامی ضروری hست.

جنگی اظهار کرد: امروز با شبیخون و هجمه فرهنگی دشمن رو به رو هستیم، لذا باید تربیت شش ساحتی منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با جدیت بیشتر دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی از عمده ترین چالش‌های استان در زمینه آموزشی هستند که سعی شده با بکارگیری بازنشستگان، نیروهای حق التدریس، جذب از محل ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان و سرباز معلمان این کمبود جبران شود.

جنگی با بیان اینکه در دو ماه اخیر سه هزار و ۵۸۷ بازدید میدانی در استان از مدارس صورت گرفته است، گفت: همه سعی خود را کرده‌ایم تا ابتدای سال تحصیلی، مدارس استان کمبودی از نظر تجهیزات و معلم نداشته باشند.

علم‌اندوزی دانش‌آموزان، استمرار راه شهیدان در مسیر اعتلای کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم گفت: دانش آموزان با علم اندوزی و تلاش مضاعف خود در مسیر کسب دانش ادامه دهنده راه شهدا در کسب سربلندی برای ایران اسلامی هستند.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ارومیه با گرامیداشت یاد وخاطره رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس افزود: حق شهدای بزرگوار و رزمندگانی که هشت سال در دوران دفاع مقدس همه سختی‌ها را به جان خریدند تا امنیت و آرمش را فراهم کنند، بسیار زیاد است و نباید فراموش کنیم راه آنان چراغ هدایت برای مسیری است که همه ما در پیش داریم.

وی با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به اولیا، دانش آموزان و معلمان اضافه کرد: تعلیم و تربیت و علم آموزی در فرهنگ و نظام اسلامی ما از جایگاه خاصی برخوردار بوده بطوریکه اولین آیات نازل شده بر پیامبر اعظم (ص) از نوع خواندن و علم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: خداوند در قرآن کریم به نوشتن و قلم و وسیله‌ای که انسان با آن علم می‌آموزد، قسم یاد کرده که نشان از جایگاه علم اندوزی است و هیچ مکتبی را نمی‌توان پیدا کرد که به مساله یاد گرفتن به اندازه‌ای که دین مبین اسلام اهمیت داده، ارزش قائل باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: هم اکنون که عرصه تحصیل علم و افتخار آفرینی در این حوزه برای دانش آموزان در سایه جانفشانی شهدا آماده است و باید تلاش مضاعفی کنند تا ادامه دهنده راه آنان باشند.

وی افزود: کشور ما درگذشته از استقلال سیاسی برخوردار نبود و بزرگان کشور ما مثل برده در مقابل مستکبران بودند اما هم اکنون مسئولان ما با اقتدار در سازمان ملل صحبت می‌کنند و محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا را به عنوان عامل و آمر اصلی شهادت سردار سلیمانی، خواستار می‌شود که این امر، نشان دهنده عزت ایران اسلامی است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش هم در این آئین گفت: فضای هنرستان بسیار مطلوب و انرژی دانش آموزان هنرستانی بسیار بالاست و مشارکت در این بخش بسیار مهم است.

معصومه نجفی ادامه داد: اسناد بالادستی ما درباره مهارت آموزی و کارآفرینی تاکید دارد و ما در دوره ابتدایی هم اکنون سعی می‌کنیم این موارد را به دانش آموزان یاد دهیم تا بهتر نقش آفرینی کنند.

در این آئین با حضور مسئولان استانی، دانش آموزان و اولیا، زنگ آغاز سال تحصیلی به صورت نمادین در هنرستان دخترانه عاطفه ارومیه نواخته شد.

آذربایجان غربی استانی بیش از سه میلیون نفر جمعیت ساکن و ۶۸۶ هزار نفر دانش آموز دارد،

برچسب‌ها:

نظر شما