شناسهٔ خبر: 56335678 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

امیرعبداللهیان: حکم صادره از سوی دادگاه سوئد برای حمید نوری فاقد وجاهت و صلاحیت قانونی است

وزیر امور خارجه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با وزرای خارجه چند کشور دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در ادامه ملاقات‌های فشرده با وزرا و مقامات خارجی شرکت کننده در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «الکساندر» شالنبرگ وزیر خارجه اتریش و هیئت همراه گفت‌وگو کرد.

«امیرعبداللهیان» با اشاره به قدمت روابط دیپلماتیک ایران و اتریش و نقش سازنده این کشور در مذاکرات وین، عزم و اراده ایران برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از گفت‌وگوهایش ضمن تشریح ظرفیت‌های دو کشور در حوزه مناسبات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و پارلمانی بر آمادگی ترسیم نقشه راه روابط تاکید کرد.

وزیر امور خارجه اتریش با تاکید بر علاقه مندی شرکت‌های اتریشی به حضور در بازارهای جدید در منطقه غرب آسیا از جمله ایران آمادگی کشورش را برای مشارکت در ترسیم نقشه راه به منظور تسریع همکاری‌ها اعلام نمود.

وی همچنین ضمن استقبال از ابتکارات ایران در مذاکرات وین و تداوم تماس‌های دیپلماتیک، توافق با ۱+۵ را دستیافتنی خواند.

وزیر خارجه اتریش آمادگی کشورش را برای ایجاد نقش سازنده در حل مسائل باقیمانده با آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای به سرانجام رساندن مذاکرات وین اعلام کرد.

«امیرعبداللهیان»، همچنین با «کارلوس فرانسا»، همتای برزیلی خود دیدار و پیرامون روابط دو جانبه، موضوعات مورد اهتمام مشترک و رایزنی‌های فیمابین در مجامع بین المللی و منطقه ای تبادل نظر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با یادآوری قدمت ۱۲۰ ساله مناسبات میان ایران و برزیل، آن را سرمایه ای ارزشمند برای پیشبرد و توسعه مناسبات در زمینه‌های مختلف دانست.

«امیرعبداللهیان» افزود: ما در بخش دولتی باید، حمایت و پشتیبانی خود را از شرکت‌های خصوصی به عمل آوریم  تا بیش از گذشته شاهد توسعه مناسبات اقتصادی و افزایش تبادل تجاری باشیم.

«کارلوس آلبرتو فرانکو فرانسا»، وزیر خارجه برزیل نیز در این دیدار ضمن تاکید بر وجود منافع مشترک میان دو کشور، آمادگی برازیلیا را برای افزایش مبادلات تجاری و عملیاتی کردن توافقات فیمابین اعلام کرد.

وی همچنین افزود: ایران شریک قابل اعتمادی برای گسترش مناسبات اقتصادی در منطقه غرب آسیاست.

طرفین در این دیدار بر گسترش روابط در حوزه‌های فناوری، کشاورزی و تبادل تجربه در زمینه‌های محیط زیست، حمایت متقابل از نامزدهای دو کشور در مجامع بین المللی و نقش برجسته گروه بریکس در تقویت چندجانبه گرایی در نظام بین الملل تاکید کردند.

«امیرعبداللهیان» در دیداری دیگر با «آن لینده»، وزیر امور خارجه سوئد در نیویورک ملاقات و درباره مسائل مهم دوجانبه و موضوعات کنسولی فیمابین تبادل نظر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این ملاقات ابراز امیدواری کرد، روابط دیرینه دو کشور با تلاش‌های متقابل شاهد توسعه بیش از پیش در زمینه‌های گوناگون باشد.

«امیرعبداللهیان» حکم صادره از سوی دادگاه سوئد برای «حمید نوری» را فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی دانست و اظهار داشت: نباید اجازه داد طرفی ثالث در راستای منافع گروهی و یا سیاسی خود بر روابط تاریخی و عمیق دو‌کشور تاثیر سوء بگذارند.

«آن لینده» وزیر خارجه سوئد در این دیدار با اشاره به وجود روح قانون و رویه‌های مستقل صدور حکم در میان دستگاه‌های قضایی کشورهای مختلف، اظهار داشت: استمرار مشورت میان وزرای خارجه در این زمینه به درک مشترک از موضوعات کنسولی از جمله تجدید نظر در برخی پرونده‌ها کمک خواهد کرد.

طرفین بر تداوم مشورت‌های سیاسی بین دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

در این دیدار موضوعات دوجانبه و زمینه‌های همکاری مشترک مورد تبادل نظر قرار گرفت.

«امیرعبداللهیان» همچنین عصر جمعه به وقت محلی با «حاجه لهبیب»  وزیر خارجه بلژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات بر آمادگی ایران برای نهایی کردن برخی اسناد پایه همکاری دوجانبه ایران و بلژیک از جمله موافقتنامه حمل و نقل دریایی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و حمایت از سرمایه گذاری متقابل تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما