شناسهٔ خبر: 56333163 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

افزایش برابری دیجیتال نیویورکی‌ها با گسترش اینترنت پرسرعت

بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان نیویورک به‎زودی از اینترنت پرسرعت رایگان برخوردار خواهند شد. اجرای این طرح در راستای افزایش برابری دیجیتالی میان ساکنان آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران نیویورک در ایالات متحده آمریکا تاکنون اقدامات متعددی در راستای افزایش حس برابری میان شهروندان اعمال کرده‌اند و به‌تازگی از ایجاد برابری دیجیتالی در سراسر شهر خبر داده‌اند. در این رابطه، قرار است تا پایان سال ۲۰۲۳، تعداد ۲۰ مجتمع مسکونی در سراسر شهر که در مجموع بیش از سه هزار شهروند را در خود جای داده است از اینترنت پرسرعت رایگان برخوردار شود. همچنین، مدیران شهر مدعی شده‌اند که تا زمان پیاده‌سازی این پروژه، اقداماتی نیز به منظور بهبود شبکه اینترنت و دسترسی راحت‌تر کاربران در مکان‌های عمومی نیز انجام خواهند داد.

پروژه نهایی رایگان‌سازی اینترنت پرسرعت در سراسر شهر که برای اولین بار در ژانویه ۲۰۲۰ مطرح شد، در نهایت برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند قابل دسترس خواهد بود که مدیران از بودجه‌ای ۱۵۷ میلیون دلاری برای تحقق آن خبر داده‌اند. البته گسترش ویروس کرونا، پیاده‌سازی این طرح را در همان مراحل ابتدایی متوقف کرد، با این حال برنامه‌ریزان نیویورک مدعی شده‌اند که به‌زودی با سرعت بیشتری به اجرای آن خواهند پرداخت تا در نهایت تمام شهروندان را از مزایای آن بهره‌مند سازند و در نهایت، برابری دیجیتالی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند.

افزایش برابری دیجیتال نیویورکی‌ها با گسترش اینترنت پرسرعت

بهبود قابلیت اتصال به اینترنت در سیب بزرگ

مدیران شهر نیویورک (موسوم به سیب بزرگ) در نظر دارند دسترسی شهروندان را به اینترنت رایگان، نه‌تنها در منازل آن‌ها، بلکه در سایر مکان‌های عمومی ضروری نیز فراهم بیاورند که برای تحقق این هدف، شناسایی مناطقی با بیشترین نیاز مردم به اینترنت در اولویت اقدامات دیگر قرار خواهد داشت. در این راستا، مدیران به طور آزمایشی هشت مجتمع مسکونی را در پنج منطقه شهر انتخاب کردند و به نصب شبکه‌های اینترنت پرسرعت رایگان در آن‌ها و مکان‌های عمومی اطراف پرداختند. نتیجه پروژه آزمایشی بسیار موفقیت‌آمیز بود و رضایتمندی قابل‌توجه شهروندان را در پی داشت و همین امر، برنامه‌ریزان را به توافق برای پیاده‌سازی طرح در ۱۰۰ مجتمع مسکونی دیگر سوق داد. نکته جالب توجه در مورد پروژه رایگان‌سازی اینترنت پرسرعت این است که تمام مردم مشمول طرح، ساکن در خانه‌های عمومی و مجتمع‌های بزرگ هستند که اغلب شرایط مالی نامناسبی را تجربه می‌کنند و قادر به تهیه اینترنت نیستند.

پیش از این گزارش‌ها حاکی از نداشتن توان مالی دانش‌آموزان و دانشجویان ساکن این منازل برای تهیه اینترنت جهت شرکت در کلاس‌های آموزشی مجازی بود که افت تحصیلی شدید را برای آن‌ها طی دوران کرونا در پی داشت. همین امر، مدیران را به پیاده‌سازی طرح خود برای ساکنان چنین منازلی سوق داده است، با این حال این افراد مدعی شده‌اند که در آینده‌ای نه‌چندان دور، سراسر شهر را از اینترنت پرسرعت رایگان بهره‌مند خواهند کرد. برنامه‌ریزان نیویورک مدعی شده‌اند که در پایان پیاده‌سازی پروژه، سیب بزرگ اولین شهر ایالات متحده آمریکا خواهد بود که اینترنت پرسرعت رایگان را به طور گسترده برای ساکنان تأمین خواهد کرد.

افزایش برابری دیجیتال نیویورکی‌ها با گسترش اینترنت پرسرعت

اعضای شورای شهر نیویورک از ضرورت بهبود زیرساخت‌های شهر برای پیاده‌سازی پروژه خبر داده و مدعی شده‌اند بهره‌مندی کامل مردم از اینترنت رایگان چند سال طول خواهد کشید، ضمن این‌که مستلزم صرف هزینه کلانی خواهد بود. در واقع، طبق ارزیابی‌های انجام شده احتمالاً سالانه باید ۳۰ میلیون دلار از بودجه شهری در اختیار مدیران برای رایگان کردن اینترنت پرسرعت قرار گیرد که البته هنوز تصمیمی قطعی برای منبع تأمین این بودجه اتخاذ نشده است.

افزایش رونق اقتصادی نیویورک در پی رایگان‌سازی اینترنت

گزارش‌ها حاکی است که بسیاری از مردم شهر به علت بودجه کم مالی خود به فروش آنلاین اقلام می‌پردازند، با این حال نبود دسترسی به اینترنت پرسرعت و مقرون‌به‌صرفه، در کسب و کار آن‌ها اختلالات بسیاری به وجود آورده است. طرح رایگان‌سازی اینترنت پرسرعت در سیب بزرگ نه‌تنها نرخ نابرابری دیجیتالی را در سراسر شهر به حداقل خواهد رساند، بلکه از طریق افزایش دسترسی فروشندگان آنلاین کم‌درآمد به اینترنت، به بهبود وضع مالی آن‌ها و در نهایت، رونق اقتصادی شهر نیز کمک زیادی خواهد کرد.

افزایش برابری دیجیتال نیویورکی‌ها با گسترش اینترنت پرسرعت

علاوه بر این، اعضای شورای شهر نیویورک مدعی شده‌اند که به شناسایی مردمی با بیشترین آسیب‌پذیری مالی، به‌ویژه در پی انتشار کرونا، خواهند پرداخت تا آن‌ها را از اینترنت رایگان و سایر خدمات ضروری متناسب با این افراد برخوردار کنند و زمینه اولیه اشتغال آن‌ها را فراهم بیاورند. در واقع، برنامه‌ریزان در نظر دارند علاوه بر پایدار کردن اینترنت پرسرعت رایگان، سایر بحران‌های حاکم بر شهروندان آسیب‌پذیر را نیز مورد توجه قرار دهند و به اتخاذ تصمیم‌های جدیدی برای بهبود وضعیت این افراد بپردازند.

نظر شما