شناسهٔ خبر: 56333147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی مطرح کرد:

تقویت نیروی انسانی در آموزش و پرورش؛ از اولویت‌های مورد توجه

سپیده قلندری اسفدن

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: تحول و تقویت نیروی انسانی کیفی در آموزش و پرورش یک موضوع بسیار مهم و ضروری بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

علیرضا عبدی، جمعه شب یکم مهرماه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان جنوبی و برگزاری میز خدمت در حاشیه نماز جمعه بیرجند بسیار جذاب بود و تبدیل به الگویی برای بسیاری از سفرهای استانی شده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از خراسان‌ جنوبی غیر از این انتظار نمی‌رفت لذا در سفرهای استانی با الگوگیری از این استان در برگزاری میز خدمت، به صورت مستقیم به مطالبات فرهنگیان و مردم پاسخ داده می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش وقار و ادب را یکی از امتیازات مردم خراسان‌ جنوبی دانست و گفت: مردم این استان انسان‌های رشد یافته و دارای فرهنگ غنی هستند.

وی با اشاره به چاپ کتابی درخصوص ماهی آزاد و تشبیه آن به آموزش و پرورش، بیان کرد: در این کتاب حوزه تعلیم و تربیت به ماهی تشبیه شده که در رودخانه خروشان به دنیا آمده، در اقیانوس زندگی می‌کند و دوباره برای آغاز زندگی به رودخانه برمی‌گردد.

عبدی با بیان اینکه در هر حوزه‌ای برای رشد نیاز به یکسری ابزار داریم، تصریح کرد:  خراسان جنوبی دارای ظرفیت فوق العاده نیروی انسانی است لذا انتظار الگوهای جدید آموزش و پرورشِ به بارنشسته داریم.

وی عنوان کرد: این استان به لحاظ انسانی منطقه بسیار مستعدی است چون مردم سختی‌های محیطی و محرومیت‌ها را چشیده‌اند لذا به نظر می‌رسد در این استان کارهای ویژه‌ای می‌توان انجام داد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: در استان‌های مختلف اکنون مسایل جدی در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد اما در خراسان جنوبی دارای کمترین مشکلات هستیم و با توجه به تدابیری که در استان پیش بینی شده، مشکلات حداقلی نیز به پایان خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه استان خراسان جنوبی باید به سمت کیفی‌سازی نیروهای موجود برود، اظهار داشت: برای رشد و ارتقای معلمان به لحاظ نرم افزاری هر اقدامی لازم باشد همکاری خواهیم کرد.

هزینه‌ کردن در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری است

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه هرگونه هزینه‌ای در حوزه آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری است، گفت: تقویت حوزه آموزش و پرورش سبب رشد و ترقی جامعه می‌شود؛ همه ما باید در هر جایگاهی برای تقویت آموزش و پرورش تلاش کنیم.

وی با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به استان در هفته دولت، یادآور شد: اتفاقات خوبی در این سفر افتاد که از آن جمله جلسه شورای آموزش و پرورش و حضور وزیر در نماز جمعه مرکز استان، سخنرانی قبل از نماز و برگزاری میز خدمت و ملاقات‌های مردمی بود که تاثیرات بسیار مطلوبی به همراه داشت.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای اولین‌ بار میز خدمت با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت فشرده در مصلای نماز جمعه برگزار شد که با تک تک افراد ملاقات حضوری برگزار و به مطالبات مردم پاسخ داده شد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما نسبت به آموزش و پرورش خاص است، گفت: انتظاری که وزارتخانه از آموزش و پرورش خراسان جنوبی دارد، با استان‌های دیگر فرق می‌کند.

قناعت با بیان اینکه مردم این استان اهل فضیلت و کتاب هستند، اظهار کرد: با وجود پدران علمی که در استان داریم، توقع وزارتخانه از خراسان‌جنوبی را بجا می‌دانم؛ وزارت آموزش و پرورش از خراسان جنوبی در حوزه آموزش و پرورش، انتظار تحول، حرکت نو و تولید محتوای جدید دارد که توقع بجایی است.

انتهای پیام 

نظر شما