شناسهٔ خبر: 56331836 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس

گزارش جی پلاس به بهانه وداع با راجر فدرر؛ خداحافظ اسطوره

تمام افتخارات راجر فدرر به بهانه خداحافظی اسطوره دوست داشتنی تنیس دنیا را اینجا بخوانید

صاحب‌خبر -

جی پلاس، جهان تنیس دیگر مانند سابق نخواهد بود. راجر فدرر پس از حضور در لاور کاپ برای همیشه از این رشته خداحافظی کرد. اسطوره سوییسی همانطور که می خواست در کنار رافائل نادال آخرین بازی اش را انجام داد.

 

 

مراسم خداحافظی راجر فدرر آخرین مسابقه راجر فدرر در دنیای تنیس

 

لندن آغاز و پایان دوران بهترین تنیسور تمام ادوار بود. فدرر برای نخستین بار در ۱۶ سالگی (۱۹۹۸) قهرمان ویمبلدون در بخش جوانان شد اما پنج سال بعد  (۲۰۰۳) با فتح اولین گرند اسلم درخشش در این رقابت ها شروع شد و هفت بار دیگر قهرمانی در ویمبلدون را جشن گرفت (۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷). 

تنیسور سوییسی در اپن استرالیا هم موفق بود و شش بار جام قهرمانی را بالای سر برد. او در اپن آمریکا هم درخشید و پنج بار پیاپی فاتح این رقابت ها شد. نخستین قهرمانی اش در نیویورک در سال ۲۰۰۴ رقم خورد که فدرر از آن به عنوان بهترین لحظه دوران ورزشی اش یاد می کند. او در آن دیدار لیتون هیوئیت را با نتیجه قاطع ۶ بر صفر، ۷ بر ۶ و ۶ بر صفر شکست داد. اسطوره سوییسی در سال ۲۰۰۹ فاتح رولان گاروس شد تا ویترین افتخاراتش تکمیل شود و تعداد گرند اسلم هایش به عدد ۲۰ برسد. 

            

بیشتر بخوانید:

              عکس و ویدیو| اشک های رافائل نادال در مراسم خداحافظی راجر فدرر

              گزارش تصویری| مراسم خداحافظی باشکوه و احساسی راجر فدرر از دنیای تنیس

 

 

فدرر در طول این ۱۹ سال ۱۰۳ عنوان به دست آورد. تنها جیمی کانر با فتح ۱۰۹ جام بالاتر از او قرار دارد. تنیسور سوییسی در بازل (زادگاهش) و هال بیشترین قهرمانی را تجربه کرد (۱۰). بهترین سال برای او ۲۰۰۶ بود که ۱۲ بار جام قهرمانی را بالای سر برد. فدرر همچنین رکورد پیروزی در ۲۴ فینال پیاپی را در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ به ثبت رساند. یکی از به یادماندنی ترین قهرمانی هایش در المپیک ۲۰۰۸ پکن رقم خورد و در مسابقات دو نفره در کنار استن واورینکا مدال طلا را برگردن آویخت. او همه ۱۵۲۷ بازی خود را به طور کامل به پایان رساند و هرگز دیداری را نیمه کاره رها نکرد که یک رکورد بی نظیر به حساب می آید. اسطوره جهان تنیس توانست ۱۳۰ میلیون، ۵۹۴ هزار و ۳۳۹ دلار از حضور در تمام مسابقات به دست آورد. 

رقابت تماشایی فدرر و نادال از نکات قابل توجه دوران حرفه ای تنیسور سوییسی بود که سپس نواک جوکوویچ به این جمع اضافه شد. تنیسور صربستانی (۲۲) و نادال (۲۱) تنها کسانی هستند که بیشتر از فدرر قهرمانی در گرند اسلم را تجربه کردند. آن ها بارها در فینال های مختلف برابر هم قرار گرفتند که از دیدار نهایی ویمبلدون ۲۰۰۸ بین نادال و فدرر به عنوان بهترین بازی تاریخ تنیس یاد می شود. در آن رقابت که چهار ساعت و ۴۸ دقیقه طول کشید تنیسور اسپانیایی ۳ بر ۲ (۶ بر ۴، ۶ بر ۶، ۶ بر ۷، ۶ بر ۷، ۹ بر ۷) پیروز شد. آن فینال تلخ ترین لحظه دوران ورزشی فدرر بود. 

راجر بزرگ علاوه بر اینکه در زمین مسابقه با عملکرد فوق العاده اش دوستداران تنیس را به وجد می آورد یکی از خوش اخلاق ترین ورزشکارهای جهان به حساب می آمد. او محبوب ترین تنیسور بود و در همه مسابقات مورد تشویق و تحسین هواداران قرار می گرفت. او الگوی خیلی از تنیسورهای جوان بود و به همین خاطر زمانی که اعلام کرد در لاورکاپ خداحافظی می کند یکی از تلخ ترین روزهای جهان تنیس بود. 

راجر فدرر راجر فدرر از کودکی به تنیس علاقه داشت
راجر فدرر فدرر در رقابت های جوانان ویمبلدون 1998 قهرمان شد
راجر فدرر تنیسور سوییسی برای نخستین بار در سال 2003 نخستین گرند اسلم خود را فتح کرد و قهرمان ویمبلدون شد 
راجر فدرر فدرر پس از قهرمانی در ویمبلدون 2003 یک گاو هدیه گرفت
راجر فدرر فدرر در حال سرو زدن در جریان اپن آمریکا 2006. او توانست سومین گرند اسلم خود را در آن سال به دست آورد
راجر فدرر تنیسور سوییسی و رافائل نادال در زمین های محبوب خود (چمن و خاک رس) در سال 2007 برابر هم قرار گرفتند
راجر فدرر راجر بزرگ در المپیک 2008 پکن در رقابت های دو نفره به همراه استن واورینکا مدال طلا را بر گردن آویختند
راجر فدرر تنها قهرمانی فدرر در رولان گاروس در سال 2009 رقم خورد
راجر فدرر یکی از خیابان های سوییس به اسم فدرر نامگذاری شد
راجر فدرر دیدار نهایی ویمبلدون 2012 بین فدرر و اندی ماری برگزار شد
راجر فدرر تنیسور سوییسی فاتح ویمبلدون 2017 شد
راجر فدرر آخرین قهرمانی راجر بزرگ در اپن استرالیا در سال 2018 رقم خورد
راجر فدرر فدرر پس از پیروزی برابر استفانوس سیتسیپاس در فینال مسابقات دوبی 2019 صدمین قهرمانی اش را در جهان تنیس جشن گرفت
راجر فدرر خانواده راجر فدرر. او و میرکا دو پسر دوقلو و دو دختر دوقلو دارند

 

 

راجر فدرر تنیس افتخارات راجر فدرر رافائل نادال نواک جوکوویچ ویلمبدون پرافتخارترین تنیسور دنیا

نظر شما