شناسهٔ خبر: 56331373 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

نرخ تورم شهریور ۱/۴۲ درصد اعلام شد

صاحب‌خبر -
نرخ تورم سالانه شهریور امسال برای خانوارهای کشور به ۱ر۴۲ درصد، خانوارهای شهری به ۵ر۴۱ درصد و خانوارهای روستایی به ۳ر۴۵ درصد رسید.
به گزارش روابط عمومی مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای هم در شهریور امسال به عدد ۷ر۴۹ درصد رسید؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۷ر۴۹ درصد بیشتر از شهریور پارسال برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده اند؛ البته نرخ تورم نقطه‌ای شهریور امسال در مقایسه با ماه مرداد گذشته ۵ر۲ واحد درصد کاهش یافته است.
نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در شهریور امسال با کاهش ۵ واحد درصدی به ۴ر۷۵ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با کاهش ۵ر۱ واحد درصدی به ۴ر۳۵ درصد رسیده است.این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ۴ر۴۸ درصد است که نسبت به ماه مرداد گذشته۷ر۲ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۳ر۵۶ درصد بوده که نسبت به ماه مرداد امسال ۱ر۲ واحد درصد کاهش نشان می دهد.
از سوی دیگر نرخ تورم سالانه شهریور امسال برای خانوارهای کشور به ۱ر۴۲ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه مرداد گذشته، معادل ۶ر۰ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری هم ۵ر۴۱ درصد شد که ۶ر۰ درصد رشد داشته و برای خانوارهای روستایی هم ۳ر۴۵ درصد شد که ۹ر۰ واحد درصد افزایش داشته است.

نظر شما