شناسهٔ خبر: 56330391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهید جاویدی مهر برحسب وظیفه ولایتمداری وارد صحنه مبارزه با اغتشاشگران شد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: شهید جاویدی مهر بدون آنکه مأموریتی به وی ابلاغ شود و تنها برحسب وظیفه ولایتمداری و خودجوش به‌عنوان یک فرد حزب‌اللهی وارد صحنه شده و پس از درگیری با اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، امشب در حاشیه دیدار با خانواده شهید جاویدی مهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، سربازان و درجه‌داران شهید به کشور و این نظام عزت و افتخار داده‌اند.

وی بابیان اینکه شهید جاویدی مهر از رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند جبهه فعالیت انجام داد تا به خواسته خود یعنی شهادت رسید، تصریح کرد: این رزمنده دلاور و سرباز رشید ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای ۵۰ درصد جانبازی بود که این افتخار را در پاک‌سازی میدان‌های به‌جامانده از دوران دفاع مقدس به دست آورد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به این مطلب که شهید جاویدی مهر ۳ سال در منطقه شرق کشور در برقراری امنیت تلاش کرد، افزود: دفاع از سرزمین و حریم ولایت بر همه سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران شرعاً واجب بوده و باید برای برقراری امنیت پایدار دفاع کنند.

سرتیپ آذریان بیان کرد: بدون آنکه مأموریتی به این شهید ابلاغ شود تنها برحسب وظیفه ولایتمداری و هنگامی‌که می‌بیند اموال مردم در شهر قوچان توسط عوامل استکبار جهانی و گروهک‌های معاند به غارت برده و عده‌ای مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، خودجوش به‌عنوان یک فرد حزب‌اللهی وارد صحنه و پس از درگیری به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این شهید ادامه دهنده راه شهدایی بوده که امنیت امروز را به وجود آوردند، گفت: سربازان پا در رکاب فرماندهی معظم کل قوا ضمن محکوم کردن اغتشاش‌های اخیر با تمام برهم زنندگان نظم و امنیت مبارزه می‌کنند و در آینده نیز به همت مسؤولان قضایی استان و شهرستان عوامل این حادثه دستگیر و مجازات خواهند شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا بابیان اینکه استکبار جهانی از همان روزهای پیروزی انقلاب به دنبال آن بود تا این انقلاب تثبیت نشود، خاطرنشان کرد: جوانان باید بدانند تمام ترفندها و دسیسه‌های دشمن از بین رفته و شکست‌خورده و این تنها به دلیل وجود مردم، جوانان و نیروهای مسلح خوب است.

امیر آذریان با اشاره به اینکه اگر نیروهای مسلح در مقابل عوامل دشمن قرار می‌گیرند و به شهادت می‌رسند به دلیل آن است که نمی‌خواهند امنیت جامعه از بین برود، گفت: امروز استقرار ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای مسلح در مرزها برای برقراری امنیت پایدار است.

وی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر ۲ شهید جریان‌های اخیر دو شهر قوچان و مشهد فردا شنبه دوم مهرماه از میدان شریعتی آغاز و در مسیر خیابان دانشگاه به سمت حرم مطهر رضوی با حضور هیأت‌های مذهبی، خانواده معظم شهدا، نیروهای مسلح و اعضای شورای تأمین برگزار می‌شود و پس از اقامه نماز و طواف پیکر شهدا، پیکر شهید مسلم جاویدی مهر برای تشییع به قوچان انتقال پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

نظر شما