شناسهٔ خبر: 56326681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

امام جمعه موقت تبریز مطرح کرد:

آمریکا با «فتنه» و‌ «آشوب» راه‌به جایی نخواهد برد

به گزارش آناج، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدمطهری‌اصل، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزارشد، اظهار کرد: یک حادثه تلخی در کشور اتفاق افتاده و  یک دخترجوان فوت شده است که خیلی تلخ است؛ مثلا در خانه نشستیم و به ما بگویند که دختر […]

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدمطهری‌اصل، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزارشد، اظهار کرد: یک حادثه تلخی در کشور اتفاق افتاده و  یک دخترجوان فوت شده است که خیلی تلخ است؛ مثلا در خانه نشستیم و به ما بگویند که دختر همسایه فوت شده است قطعا همه ما ناراحت خواهیم شد؛ خانواده این دختر الان حق طبیعی دارند که دنبال علت فوت باشند، در مقابل مسوولان با اظهار تسلیت نیز خواسته‌اند که علت حادثه مشخص شود و تا اینجای کار هیچ مشکلی نیست.

 

وی ادامه داد: اینکه این حادثه را دستاویز قرار دهند به اهانت و فتنه و تخریب، کار شایسته‌ای نیست؛ همه ما می‌دانیم که دشمنان نظام شبانه روز تلاش می‌کنند که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

 

امام جمعه موقت تبریز بیان داشت: اینکه در اربعین بیش از بیست میلیون نفر برای ابراز ارادت با پای پیاده از همه جای دنیا بروند و چند روز در مرز معطل بمانند ولی دم نزنند حاکی از آن است که دشمن را به خشم ِمده باشد، استکبار جهانی می‌داند که ادامه این کار برایشان گران تمام خواهد شد.

 

وی ابراز کرد: امسال مرز از بخش کردستان هم باز بود و مردم غیور کردستان،از جمله اهل سنت پای کار آمدند.

 

خطیب موقت جمعه تبریز با اشاره به اهداف دشمن در درگیر کردن قومیت‌های ایران و سایر برنامه‌های دیگر گفت: در خصوص آمریکا و غرب این را می‌دانید که در برجام گفته‌ایم که اگر همه شرط‌های برجام را بپذیرید ما امضا می‌کنیم؛ دیگر آن زمان نیست که شما شرط تعیین کنید همچنین اگر می‌خواهید از منافع برجام منتفع شوید، با فتنه و‌ آشوب به جایی نخواهید

رسید بلکه باید شرایط جمهوری اسلامی را بپذیرید.

 

وی به خیال خام گروهک‌های منحرف اشاره کرد و گفت: برادران و خواهران کرد ما می‌دانند که این گروهک‌های منحرف و منافق چه بلایی سر ایران آورده‌اند؛ تمام گروهک‌های ضدنظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند که آواره کردن مردم کردستان، از یادمان نرفته است و اگر جمهوری اسلامی تا الان با آنها مماشات کرده است با این کارها جواز می‌دهند که جمهوری اسلامی دست از مدارا بردارد؛ پس سرجایشان بنشینند و از این مماشات سوءاستفاده نکنند.

 

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: به اراذل و اوباش و سودجویان هم می‌گوییم خود را با این گروهک‌ها درنیامیزند؛ بدانید شماها شناسایی شده‌اید، باآتش زدن اموال ملی، جلوی این امتی که آمریکا در تلاش مذاکره با آنهاست، نایستید.

 

وی خطاب به تعداد اندکی نوجوانان شرکت کننده در تظاهرات گفت: این نوجوانان که بچه‌های خودمان هستند فریب خورده‌اند حتی بعد از دستگیری پدر و مادرشان آمده و دیدیم که خانواده‌های خوبی هستند، پس مراقب فرزندان خود‌ باشید.

 

امام جمعه موقت تبریز بیان کرد: افرادی که خود را اهل مطالعه می‌دانند اخیرا حرف‌هایی زده‌اند که آدم می‌ماند.

 

مطهری اصل،فرارسیدن هفته دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبر معظم انقلاب به اهمیت تبیین دفاع مقدس در بین جوانان تاکید کردند؛ الان می‌بینیم که واقعا آن جوانان دفاع مقدس چه کسانی بودند که با دست خالی مقابل دشمن ایستادند و الان ثمره آن این شده است که نیروهای مسلح به قدرت دفاعی اول منطقه و جزو چند کشور اول دنیا شده‌اند.

 

وی ادامه داد: امروز آنهایی که به آمریکا و غرب هشدار می‌دهند ناشی از خودکفایی و قدرت نیروهای مسلح هست  که زیر سایه بدن‌های تکه تکه شده جوانان و لب‌هاب تشنه جوان شانزده ساله دفاع مقدس است.

 

امام جمعه موقت تبریز اذعان داشت: اربعین یک فرصت بی‌نظیر برای آنهایی که رفتند و یا جاماندند، بود، از خود امام حسین(ع) تشکر می‌کنیم که بیست و چند میلیون را در آغوش گرفت و سپس از مسوولان عراقی و کشور خودمان تشکر می‌کنیم که خیلی زحمت کشیدند.

 

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبری در خصوص اربعین گفت: همان‌طور که ایشان گفتند این یک معجزه بود.

 

وی با بیان اینکه خداوند فرموده است که اگر می‌خواهید به من نزدیک شوید یک وسیله بیاورید، گفت: نماز، حج، نیکی به پدر و مادر و مردم از جمله واسطه‌های قرب الهی است؛ انواع عبادت‌ها، مستحبات، غیره تقرب به خداوند است ولی از همه مهم‌تر وجود ۱۴ معصوم است که خداوند در اختیار ما گذاشته است.

 

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با تاکید بر تقوای الهی، گفت: برخی‌ تحلیل سیاسی ندارند، مطالعه هم ندارد،اما در این چهل و چند سال هر جا حادثه‌ای اتفاق افتاده است طرفدار حق بوده است.

 

مطهری اصل ادامه داد: برعکس افرادی هستند که هزاران کتاب خوانده‌اند ولی یک موضوع ساده را نمی‌توانند درک کنند و این به خاطر عدم وجود تقوای الهی و وجود حب و بغض دنیوی است.

 

وی خاطرنشان کرد: این وعده الهی است که خداوند گناهان اهل تقوا را پاک می‌کند و مورد بخشش خود قرار می‌دهد.

 

امام جمعه موقت تبریز افزود: برای اهل تقوا درجات عالی بهشتی وعده داده شده  و این بالاترین مقام است.

 

وی با یادآوری روزهای آخر ماه صفر و‌ رحلت شهادت‌گونه پیامبراکرم(ص) و امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، گفت: خداوند می‌فرماید که من برای شما پیغمبری فرستادم که برای هدایت شما حریص است و‌ شب و‌ روز ندارد. او نسبت به مومنان رئوف است.

 

خطیب جمعه تبریز گفت: خداوند شهدای این چند روز فتنه‌ها را به علو درجات خود برساند و با ائمه محشور کند.

 

وی یادآور شد: نماینده ولی فقیه در استان نقاهتی(دیسک گردن) دارد و مدت زیادی به خاطر اینکه از وظیفه خود دور نشوند، مدام جراحی را به عقب می‌انداختند ولی دیگر ناچار به مداوا و جراحی شدند که الحمدالله جراحی خوبی بود و سلام به همه شما رساندند.

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما