شناسهٔ خبر: 56326480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت تبریز: جوانان و نوجوانان فریب منافقان و دشمنان را نخورند

تبریز - ایرنا - امام جمعه موقت تبریز گفت: جوانان و نوجوانان فریب منافقان و دشمنان را نخورند و مصلحت این است که از آن ها دوری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌ اصل، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اغتشاشات اخیر افزود: از سوی امت حرب الله به اراذل و اوباش هشدار داده می شود که خود را قاطی منافقان و گروهک های منحله نکنند چراکه شناسایی خواهند شد.

وی اظهار داشت: اراذل و اوباش و اغتشاشگران بدانند که با به آتش کشیدن چند مسجد و به شهادت رساندن چند مامور نیروی انتظامی نخواهند توانست در مقابل امت حزب الله بایستند و مصلحت است که از جمع منافقان کنار بروند.

امام جمعه موقت تبریز خطاب به پدران و مادران نیز گفت: مواظب جوانان و نوجوانان خود باشید و نگذارید فریب منافقان را بخورند و برخی افراد حزب الله، افراد متدین و علاقه مند به انقلاب و نظام نیز مواظب حرف ها و تحلیل های خود باشند و طوری حرف نزنند که حرف دشمنان باشد.

حجت الاسلام مطهری، با بیان اینکه یک حادثه تلخی در کشور اتفاق افتاده و یک دختر جوان فوت شده است، ادامه داد: این حادثه موجب ناراحتی همه شده و خانواده این دختر حق دارند که دنبال علت فوت دخترشان باشد و در مقابل نیز مسوولان با اظهار تسلیت خواسته‌اند که علت حادثه مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه تا اینجای ماجرا هیچ مشکلی وجود ندارد، یادآوری کرد: نباید این حادثه را دستاویزی قرار دهند برای ایجاد اغتشاشات و اهانت به امت حزب الله، چراکه این اتفاقات ربطی به این حادثه ندارد و فتنه و تخریب، کار شایسته‌ای نیست.

امام جمعه موقت تبریز گفت: دشمنان اسلام برای ایجاد خسارت به جمهوری اسلامی و تحمیل هزینه به نظام مقدس جمهوری اسلامی، شبانه روز تلاش و از این حوادث سوءاستفاده می کنند.

حجت الاسلام مطهری، افزود: دشمنان از اغتشاشات اخیر برای کمرنگ کردن هفته دفاع مقدس، اربعین حسینی و حضور ۲۰ میلیونی مردم کشورهای مختلف مانند افغانستان، پاکستان و ترکیه برای ابراز ارادت با پای پیاده به امام حسین (ع) و جلوگیری از آشنایی آزادمردان با مکتب عاشورا و همه گیر شدن این مکتب سوءاستفاده می کنند.

وی تشریح کرد:حضور اهل سنت در کنار شیعیان در اربعین حسینی و باز شدن مرزهای کردستان در عراق و ترکیه برای این زائران برای دشمنان سخت بوده و تحمل این موضوع برای استکبار جهانی سخت و گران است.

خطیب موقت جمعه تبریز با اشاره به پیشرفت های سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی، گفت: دشمنان و استکبار جهانی از این اغتشاشات برای تحت الشعاع قرار دادن این پیشرفت ها، پیام رییس جمهور در سازمان ملل، ضعف اقتصادی و سیاسی آمریکا و اروپا و درگیر کردن اقوام مختلف ایرانی سوءاستفاده می کنند.

حجت الاسلام مطهری، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان پای برجام ایستاده است، ادامه داد: طرف های برجام باید بدانند که برای استفاده همه از منافع برجام به ویژه در برهه کنونی باید با جمهوری اسلامی ایران کنار بیایند و همه شروط‌ جمهوری اسلامی در این برجام را بپذیرید و آن را امضا کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان بدانند که با فتنه و آشوب در کشور ما نخواهند توانست کاری پیش ببرند، اظهار داشت: گروهک‌های منحرف و در راس آن ها منافقان و گروهک های منحله بدانند که تاکنون نتوانسته اند کاری انجام دهند و از این به بعد هم نخواهند توانست کاری انجام دهند.

امام جمعه موقت تبریز گفت: مردم به یاد دارند که این گروهک‌های منحرف و منافق چه بلایی سر ایران آورده‌اند و آواره کردن مردم کرد از یادمان نرفته است و اگر جمهوری اسلامی تاکنون با آنها مماشات کرده است با دست خود موجب خواهند شد تا نظام دست از مماشات بردارد و در نتیجه جان و مکان آن ها در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام مطهری افزود: امت حزب الله و گروه های لشکری، کشوری، سیاسی و غیرسیاسی متفق القول هستند تا از کیان جمهوری اسلامی دفاع و این گروهک ها را از هستی ساقط کنند.

نظر شما