شناسهٔ خبر: 56325950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه موقت تبریز:

آمریکا و غرب با فتنه به جایی نمی رسند

تبریز- امام جمعه موقت تبریز گفت: آمریکا و غرب بدانند دیگر زمان آن نیست که شما شرط تعیین کنید؛ اگر می‌خواهید از منافع برجام منتفع شوید، با فتنه و آشوب به جایی نمی‌رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: یک حادثه تلخی در کشور اتفاق افتاد و دختر جوان فوت شد که بسیار تلخ است و حق طبیعی خانواده این دختر است که علت فوت را بدانند و در مقابل تمام مقامات با اظهار تسلیت نیز خواسته‌اند که علت حادثه مشخص شود که تا اینجای کار هیچ مشکلی نیست، اما اینکه این حادثه را دستاویز قرار داده و به اهانت، فتنه و تخریب بپردازند، کار شایسته‌ای نیست.

وی ادامه داد: کردها می‌دانند که این گروهک‌ها چه بلایی سر ایران آورده‌اند؛ تمام گروهک‌های ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند که آواره کردن مردم کردستان را فراموش نکرده‌ایم و اگر جمهوری اسلامی تاکنون با آنها مماشات کرده است، با این کارها جواز می‌دهند که جمهوری اسلامی دست از مدارا بردارد؛ بنابراین سرجای خود بنشینند و از این مماشات سوءاستفاده نکنند.

وی با تاکید بر اینکه اراذل و اوباش خود را قاطی این گروهک‌ها نکنند، گفت: شماها شناسایی شده‌اید، با آتش زدن اموال ملی، لخت شدن جلوی این امتی که آمریکا در تلاش مذاکره با آنها است، ایستادگی نکنید.

وی با اشاره به نوجوانان شرکت کننده در تظاهرات خاطرنشان کرد: این نوجوانان فریب خورده‌اند و حتی پس از دستگیری پدر و مادر آنها آمده و دیدیم که خانواده‌های خوبی هستند؛ مراقب فرزندان خود باشید، اما افرادی که خود را اهل مطالعه می‌دانند نیز اخیراً سخنانی گفته‌اند که آدم تعجب می‌کند.

وی همچنین گفت: خداوند شهدای این چند روز فتنه‌ها را به علو درجات خود برساند و با ائمه محشور کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری اصل همچنین تاکید کرد: در خصوص آمریکا و غرب این را می‌دانید که در برجام گفته‌ایم، اگر همه‌ی شرط‌های برجام را بپذیرید ما امضا می‌کنیم؛ دیگر زمان آن نیست که شما شرط تعیین کنید همچنین اگر می‌خواهید از منافع برجام منتفع شویم، با فتنه و آشوب به جایی نخواهید رسید بلکه باید شرایط جمهوری اسلامی را بپذیرید.

وی با بیان اینکه همه‌ی ما می‌دانیم دشمنان نظام شبانه روز تلاش می‌کنند تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزنند، ادامه داد: در اربعین حسینی بیش از ۲۰ میلیون نفر برای ابراز ارادت با پای پیاده از همه جای دنیا بروند و چند روز در مرز معطل بمانند اما دم نزنند، حاکی از آن است که دشمن را به خشم بیاورند؛ بنابراین استکبارجهانی می‌داند که ادامه‌ی این کار برای آنها گران تمام می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته‌ی دفاع مقدس اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به اهمیت تبیین دفاع مقدس در میان جوانان تاکید کرده‌اند؛ اکنون می‌بینیم که واقعاً آن جوانان دفاع مقدس چه کسانی بودند که با دست خالی مقابل دشمن ایستادگی کردند و اکنون ثمره آن این شده است که نیروهای مسلح به قدرت دفاعی اول منطقه و جزو چند کشور اول دنیا تبدیل شده‌اند.

امام جمعه موقت تبریز در پایان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس فرمودند زمانی در تهیه‌ی سیم‌های خاردار مانده بودیم، اما اکنون مقامات لشکری کشور به آمریکا و غرب هشدار می‌دهند که ناشی از خودکفایی و قدرت نیروهای مسلح بوده که زیر سایه بدن‌های تکه‌تکه شده جوانان و لب‌های تشنه جوان شانزده ساله دفاع مقدس محقق شد.

نظر شما