شناسهٔ خبر: 56322279 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

پیش‌بینی بهبود بورس در مهرماه/ آسیب افزایش دامنه نوسان به بازار

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه انتظار می‌رود در هفته‌های آینده شرایط ملایم و اصلاحی شاهد باشیم تا این اصلاح تکمیل شود، گفت: پس از آن در مهرماه با چشم‌انداز گزارشات شش ماهه شرایط بازار سرمایه بهبود می‌یابد.

صاحب‌خبر -

مهدی ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازار سرمایه براساس سنت هر ساله در شهریورماه و به ویژه در نیمه دوم این ماه، در بلاتکلیفی به سر می‌برد. تسویه سال مالی و حساب‌های جاری و نبود چشم‌انداز برای گزارشات شش ماهه که در انتهای مهرماه منتشر می‌شود باعث شده رخوتی در بازار سرمایه در شهریورماه به وجود آید که امسال نیز این اتفاق در بازار افتاد.

وی افزود: از طرفی مذاکرات برجامی فرسایشی شده است. سهامداران برای تصمیم‌گیری به این موضوع نیز توجه دارند زیرا توافق یا عدم آن می‌تواند چشم‌انداز اقتصادی کشور را تغییر دهد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار مجدداً روند اصلاحی در پیش گرفته است. از مدت‌ها پیش، بیشتر تحلیلگران تکنیکال معتقد بودند که یک شاخه اصلاح دیگر از بازار باقی مانده که در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی به پایان خواهد رسید و اکنون وارد این کانال شده‌ایم.

ساسانی اضافه کرد: انتظار می‌رود در هفته‌های آینده شرایط ملایم و اصلاحی شاهد باشیم تا این اصلاح تکمیل شود. در مهرماه با چشم‌انداز گزارشات شش ماهه شرایط بازار سرمایه بهبود می‌یابد.

افزایش دامنه نوسان می‌تواند به ضرر بورس باشد

وی همچنین درخصوص تأثیر افزایش دامنه نوسان بر بازار سرمایه، اظهار کرد: افزایش دامنه نوسان فقط برای نمادهای اول بازار بورس و فرابورس اجرایی شده است. هر چقدر دامنه نوسان افزایش یابد شاهد نقدشوندگی بیشتر نمادها بوده و این نمادها نسبت به سایر نمادها می‌توانند سرعت رشد و افت بازار را افزایش دهند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون بازار سرمایه ایران با مشکل نبود نقدینگی مواجه است بنابراین میل بازار برای اصلاح در این روزها بیشتر است. در چنین شرایطی اگر مدیریت صحیحی بر تابلوی معاملات توسط بازارگردان‌ها صورت نگیرد، نمادهایی که دامنه نوسان هفت درصدی دارد، آسیب بیشتری به بازار وارد خواهند کرد.

ساسانی خاطرنشان کرد: افزایش دامنه نوسان زمانی اقدام مناسبی برای بازار محسوب می‌شود که دامنه نوسان ثابتی برای بقیه نمادها نیز داشته باشیم. افزایش دامنه نوسان در یک بازار نمی‌تواند تأثیر فراگیری بر همه بازار داشته باشد.

نظر شما