شناسهٔ خبر: 56289475 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

چطور قالیشویی خوب در تهرانپارس، پاسداران یا هروی انتخاب کنیم؟

برای یافتن اطلاعات و مشخصات یک قالیشویی خوب در منطقه هروی باید نسبت به مشخصات آن محله آگاهی داشته باشید. محله هروی در منطقه ۴ تهران قرار گرفته است و خیابان‌های اطراف آن استاد حسن بنا، مجیدیه شمالی، پناهی نیا، مبارک آباد و پاسداران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتخاب یک قالیشویی خوب در مناطق مختلف تهران که تمام اصول و قوانین بهداشتی را رعایت کند، به تحقیقات زیادی نیاز دارد. اگر به دنبال پیدا کردن قالیشویی در منطقه تهرانپارس هستید، باید از کیفیت دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد استفاده در آن قالیشویی مطمئن شوید.

امروزه یک قالیشویی‌ خوب خدمات شستشو با دست را کنار گذاشته‌ و به سمت مکانیزه شدن و استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌های شستشوی اتوماتیک رفته‌ است. حتی در بعضی از فصل‌ها که آفتاب کمتری در طول روز وجود دارد، خشک کردن فرشها عملا غیرممکن خواهد بود و گرفتن آب فرش‌ها توسط دستگاه منطقی تر هست.

محله‌های تهرانپارس و هروی جزو منطقه 4 تهران محسوب می‎شوند و در شمال شرق تهران قرار دارند و از طریق بزرگراه شهید زین الدین به یکدیگر متصل می‎‎شوند. موقعیت قرارگیری میدان هروی نیز از لحاظ جغرافیای در جنوب محله پاسداران است. بنابراین اگر ساکن شرق یا شمال شرق تهران هستید و به دنبال یک قالیشویی خوب و معتبر هستید، تا انتها همراه باشید.

دستگاه‌های قالیشویی در منطقه تهرانپارس

در این قسمت می‌خواهیم درباره‌ی دستگاه‌های قالیشویی در منطقه تهرانپارس جزئیاتی را شرح دهیم. در ابتدا و با ورود آب، فشاری توسط پمپ ایجاد می‌شود و از طریق این فشار، آب به فرش تزریق می‌شود. این دستگاه دارای مخزنی است که از طریق آن آب کثیف جمع آوری شده و در مخزن تخلیه می‌شود.

یک قالیشویی خوب باید به دستگاه‌های تمام اتوماتیک مجهز باشد و تمام شتسشوی فرش‌‌ها با ماشین آلات انجام شوند. بنابراین اگر می‌خواهید همگام با پیشرفت تکنولوژی حرکت کرده باشید، باید با دستگاه‌های روز دنیا که برای شستشو استفاده می‌شوند آشنایی کافی داشته باشید.

همانطور که می‌دانید شستن فرش‌‌ها در حیاط منزل و به صورت دستی عملا امکان پذیر نیست و از لحاظ کیفیت شستشو نیز در مقایسه با قالیشویی‌ها تفاوت خیلی زیادی دارد زیرا شستشوی فرش در کارخانه قالیشویی سیاوش با دقت و نظارت بیشتری انجام می‌شود. استفاده از ماشین آلات قالیشویی باعث شده که تمام فرآیند شستن و خشک کردن و آب گیری به صورت یکجا و بدون دخالت نیروی انسانی انجام شود.

لکه گیری فرش در قالیشویی در منطقه پاسداران تهران

ممکن است با خود فکر کنید که اگر مراقبت‌های کافی در زمان غذا خوردن داشته باشید دیگر با لکه‌های فرش رو به رو نخواهید شد. در صورتی که امکان ندارد هیچ حادثه‌ای اتفاق نیوفتد و در اثر به وجود آمدن لکه، ظاهر فرش شما خراب نشود.

کثیف و پر از لکه شدن فرش‌ها در اثر لحظه‌ای غفلت اتفاق می‌افتد. ممکن است در خانه‌ی خود مهمان داشته باشید و لکه‌ی قهوه یا خون روی فرش شما ظاهر شود و باعث نگرانی شما شود. اما با اعتماد کردن به یک قالیشویی در منطقه پاسداران تهران، دیگر لکه‌ها باعث نابودی ظاهر فرشتان نخواهند شد.

قالیشویی پاسداران تهران خیال شما را از پاک شدن لکه‌‌ها با استفاده از بهترین مواد شوینده راحت می‌کند و ضمانت می‌دهد که در حین لکه گیری هیچ آسیبی به بافت اصلی فرش وارد نخواهد شد.

قالیشویی در پاسداران تهران, قالیشویی در پاسداران, قالیشویی پاسداران

قبل از فرستادن فرش به قالیشویی در هروی چه مواردی را رعایت کنیم؟

برای یافتن اطلاعات و مشخصات یک قالیشویی خوب در منطقه هروی باید نسبت به مشخصات آن محله آگاهی داشته باشید. محله هروی در منطقه 4 تهران قرار گرفته است و خیابان‌های اطراف آن استاد حسن بنا، مجیدیه شمالی، پناهی نیا، مبارک آباد و پاسداران هستند.

قبل از ارسال فرش خود برای شستشو به قالیشویی سیاوش باید از ویژگی‌های بافت و مشخصات آن آگاهی کامل داشته باشید. رنگ فرش و دستبافت بودن یا نبودن آن در تعیین قیمت و شستشو تاثیرگذار هستند. قبل از شروع فرآیند شست‌و‌شو، باید گرد و غبار فرش به طور کامل خارج شود که به این عمل در قالیشویی‌ها غبارگیری گفته می‌شود.

اهمیت انتخاب قالیشویی خوب زمانی مشخص می‌شود که با برنامه ریزی درست و خوش قول بودن برای تحویل فرش‌ها برای زمان شما ارزش قائل می‌شوند و با انتخاب درست دستگاه متناسب با بافت فرش ما، کوچک ترین آسیبی به فرش وارد نشود. استفاده از مواد شوینده‌ی مناسب در عمر فرش تاثیرگذار خواهد بود بنابراین از نکات بسیار مهم در شستشو به حساب می‌آید.

بهترین قالیشویی در هروی چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای انتخاب یک قالیشویی خوب در هروی باید به مواردی مثل سابقه کار کارکنان و مجوز و اعتبار قالیشویی در محله‌ی هروی توجه کرد. مهمترین فاکتوری که باعث تمایز یک قالیشویی از بقیه‌ی آنها می‌شود، مهارت کارمندان و کارشناسان آن است. با کمک گرفتن از موارد زیر می‌توانید یک قالیشویی خوب در محله پیدا کنید.

قالیشویی در هروی, قالیشویی هروی تهران, قالیشویی هروی سیاوش

شستشوی سنتی و مدرن

امکان شستشو به دو صورت مدرن و سنتی باید فراهم باشد زیرا این دو روش یکدیگر را کامل می‌کنند. برای مثال ممکن است طبق نظر کارشناسان، فرشی به شستشوی مدرن احتیاجی نداشته باشد و روش‌های سنتی برای آن کافی باشد. بنابراین یک قالیشویی خوب برای جلب رضایت مشتری باید خدماتی برای هر دوی این روش‌ها ارائه کند.

شاید فکر کنید که شستشوی مدرن برای همه‌ی فرش‌ها نیاز است و چه نیازی به شستشوی مدرن داریم. اما در واقع هیچ دستگاه مدرنی توانایی تمیز کردن یک فرش به شیوه سنتی را ندارد و در فرش‌های دستباف این موضوع بیشتر دیده می‌شود. اما برای فرش‌های ماشینی معمولا شستشوی مدرن بر سنتی برتری دارد.

ارائه خدمات کامل

خدمات قالیشویی‌ها فقط در شستن فرش خلاصه نمی‌شود و باید از بقیه خدمات نیز پشتیبانی کند. رفع سوختگی فرش‌ها، لکه گیری قبل از شستشو، رفو و ترمیم کردن و ... جزو خدمات کامل یک قالیشویی در هروی محسوب خواهند شد. بنابراین یک قالیشویی خوب در منطقه هروی دارای متخصصانی برای ارائه‌ی تمام این خدمات می‌باشد و از دستگاه‌ها و پرسنل باتجربه استفاده می‌کند.

استفاده از شوینده‌های مناسب

انتخاب شوینده مناسب، تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از وارد نشدن آسیب به فرش‌ها دارد. امروزه در برخی قالیشویی‌ها از مواد شوینده نانو استفاده می‌شود.

خدمات قالیشویی

علاوه بر شستشوی فرش‌ها، خدمات دیگری مثل مبل شویی یا موکت شویی نیز در کارخانه‌های قالیشویی ارائه می‌شوند. اما شیوه‌ی انجام هر کدام از آنها با دیگری متفاوت خواهد بود. برای مثال مبل شویی در منزل یا محل کار انجام می‌‎شود و نیازی به ایاب و ذهاب و حمل و نقل وجود نخواهد داشت.

ضروری است که تمامی خدمات قالیشویی نیز مثل شستشو، بر اساس استانداردها و اصول بهداشتی و تحت نظارت کارشناسان برجسته انجام شود. شستن و خشک کردن فرش‌ها در قالیشویی در تهرانپارس با دستگاه‌های پیشرفته و پرسنل آموزش دیده انجام می‌شود.

یکی دیگر از خدمات محبوب در کارخانه‌های قالیشویی، شستشوی ویژه‌ی فرش‌های دستبافت و اعلاشویی آنها هستند که معمولا در مناطق شمالی تهران که ساکنین آن از وضعیت مالی بهتری برخوردار هستند، طرفداران بیشتری دارد.

کارشناسان قالیشویی بعد از بازدید حضوری از نوع فرش و بافت آن، روش شستشو را انتخاب می‌کنند و بدون وارد شدن هیچ آسیبی به قسمت‎های مختلف از جمله بافت یا ریشه‎ها به شما باز می‌‎گردانند.

خدمات رفوگری در قالیشویی

رفو کردن و ترمیم فرش باید زیر نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه انجام شود. بنابراین بسته به جنس و بافت فرش‌ها، هزینه‌های متفاوتی برای این کار وجود دارد. برای رفو کردن فرش‌های دستبافت باید هزینه‌ی بیشتری دریافت شود زیرا حساسیت بالاتری نسبت به فرش‌های ماشینی دارند. رفو کردن فقط مناسب فرش نیست و حتی تابلو فرش‌ها و عتیقه جات نیز با رفو، ترمیم می‌شوند.

خدمات بافتن ریشه

همانطور که می‌دانید ریشه فرش‌ها جزو ارکان اصلی آن محسوب می‌شوند و جلوه‌ی خاصی به آن می‌دهند. اگر قالیشویی مورد اطمینان و با تجربه نباشد، ممکن است در فرآیند شستشوی ریشه‌ها به فرش آسیب وارد شود و از بین بروند.

 رنگ کردن قسمت‌های آسیب دیده

از دیگر خدماتی که معمولا در قالیشویی‌های بزرگ ارائه می‌شوند، رنگ کردن و اصلاح رنگ آنها می‌باشد. رنگ برداری فرش‎ها نیاز به تخصص و آموزش خواهد داشت و نیاز به تجربه‌ی زیادی برای انجام دادن دارد. معمولا از هیدروسولفات رقیق شده برای انجام این کار کمک گرفته می‎شود.

کارشناسان رنگ برداری در یک قالیشویی خوب، بدون وارد کردن هیج آسیبی به فرش بخش‌های آسیب دیده فرشتان را ترمیم می‌کنند.

چرا باید از قالیشویی نزدیک محله‌ی زندگی خود استفاده کنیم؟

امروزه خدمات آنلاین و اینترنتی قالیشویی، جایگزین بازدید حضوری شده است و برتری‌های زیادی نسبت به بقیه حالت‌ها پیدا کرده است. پیشنهادهای متنوع و تخفیف‌های زیادی بر روی سایت‎های قالیشویی‌ها اعمال می‎شود که می‎توانید در منزل و تنها با چند کلیک از آنها استفاده کنید. ساعت و روز تحویل فرش باید انعطاف زیادی داشته باشد و توسط مشتری انتخاب شود تا با توجه به مشغله‌ی افراد، برنامه ریزی صورت پذیرد.

سرویس دهی سریع و خوش قول بودن یکی دیگر از پارامترهای یک قالیشویی خوب محسوب می‎شود. باید در کمترین زمان ممکن فرش شما به منزل بازگردد و مدت زیادی در قالیشویی نماند. بنابراین شعب مختلف قالیشویی‌‎ها و محل قرارگیری آنها باعث دسترسی آسان و بازگشت فوری فرش شسته شده می‎شوند.

نظر شما