شناسهٔ خبر: 56287142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

وجود ۳۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی در اصفهان

اقتصاد ایران: اصفهان – مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۳۰۰ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان اصفهان وجود دارد که برای بهره برداری از آن نیاز به اعتبارات دولتی داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ابراهیمی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در آستانه بازگشایی مدارس اظهار داشت: تاکنون بیش از ۹۸ درصد از دانش آموزان و معلمان در مدارس استان اصفهان ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: دو درصد دیگر نیز مربوط به مهاجرت از شهرهای دیگر به استان اصفهان و همچنین ثبت‌نام اتباع خارجی است.

توزیع ۱۱۰۰ بسته آموزشی در مدارس اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ بسته آموزشی در اختیار مدارس قرار می‌گیرد، افزود: اولویت ما ارائه این تجهیزات به مدارس در مناطق محروم است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ورزش و شادابی دانش‌آموزان و معلمان در دستور کار است، ابراز داشت: برای این امر از تابستان برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و مسابقات معلمان را نیز با حضور حداکثری معلمان برگزار کردیم و از این تعداد نیز ۶۵۰ نفر از معلمان اصفهان در رشته‌های مختلف به مسابقات کشوری راه یافتند.

ابراهیمی افزود: همچنین بر اساس برآورد صورت گرفته بیش از یک سوم از دانش آموزان استان اصفهان در برنامه‌های پایگاه اوقات فراغت مدارس در تابستان امسال حضور داشتند.

وی در ادامه به تجهیز هنرستان‌ها در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: استقبال از این مدارس افزایش یافته و از این رو تجهیز این مدارس در اولویت آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه برای توسعه هنرستان‌ها در سطح استان اصفهان تعاملی را با صنایع برقرار کرده‌ایم، گفت: در این راستا راه‌اندازی هوشمند هنرستان‌ها را در دستور کار داریم که به دنبال آن با توجه به نیاز صنایع محل و نوع رشته‌های هنرستان‌ها تعیین خواهد شد.

پرداخت سرانه مدارس اصفهان بعد از ۱۰ سال

وی همچنین به واریز سرانه مدارس بعد از ۱۰ سال اشاره کرد و گفت: برای بسیاری از مدارس این سرانه هفته گذشته واریز شده است.

ابراهیمی در ادامه به وجود ۳۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور تکمیل این مدارس به عنوان دومین مطالبه استانی مطرح و اعتبارات خوبی برای این امر در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمام ما عموماً خیرساز هستند و نیاز به اعتبارات دولتی دارند، در استان اصفهان و به ویژه شهر اصفهان کمبود فضای آموزشی داریم و از این رو مجبور به دو نوبته کردن مدارس هستیم.

هیچ دانش آموزی نباید مانعی برای ثبت‌نام داشته باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی نباید مانعی برای ثبت‌نام داشته باشد، ادامه داد: حتی دانش‌آموزان اتباع که البته ممکن است ثبت نام این دانش‌آموزان زمانبر باشد.

وی افزود: در سال جاری بر خلاف سال‌های گذشته متولدان مهر ۹۵ می‌توانند در مدارس ثبت نام کنند و ما برای این امر مانعی ایجاد نکردیم.

ثبت‌نام ۹۰ درصد معلمان اصفهان در طرح رتبه بندی

ابراهیمی در خصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان در استان اصفهان نیز گفت: ۹۰ درصد از همکاران ما برای رتبه بندی معلمان ثبت نام کردند، ارزیابی‌ها به زودی بر روی مدارک بارگذاری شده انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دو سال شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش جامعه به سختی کار معلمی یقین پیدا کرد، افزود: همه به این نتیجه رسیدند که هیچ چیزی نمی‌تواند جای معلم را بگیرد و علی رغم تلاش همه همکاران در دو سال اخیر شاهد افت تحصیلی بودیم که البته در طول سال تحصیلی و تابستان برای ارتقای سطح کیفی دانش آموزان برنامه داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص خرید خدمات گفت: در این زمینه باز سازماندهی را در دستور کار قرار دادیم، قبلاً در مدارس ابتدایی بیشتر به خرید خدمات نیاز داشتیم اما امروز در متوسطه در این زمینه نیاز جدی داریم.

کمبود ۳ هزار نیروی خدماتی در مدارس اصفهان

وی در ادامه به کمبود سه هزار نفر نیروی خدماتی در آموزش و پرورش استان اصفهان اشاره کرد و گفت: قرار است از آبان به بعد این نیروها جذب شوند.

ابراهیمی تغذیه رایگان را نیز از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو اعلام کرد و گفت: این امر در راستای حفظ سلامت دانش آموزان در دستور کار است.

وی با اشاره به وضعیت مدارس فرسوده در استان اصفهان نیز گفت: در این زمینه جابجایی‌هایی را داشتیم و در حال حاضر دانش آموزی در استان اصفهان در فضای فیزیکی خطرناک تحصیل نخواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص بدهی آموزش و پرورش به اوقاف نیز اضافه کرد: چندین سال است اجاره‌های اوقاف پرداخت نشده و دولت باید برای آن برنامه داشته باشد تا بدهی‌ها پرداخت شود.

برچسب‌ها:

نظر شما