شناسهٔ خبر: 56252822 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

محمد مؤمنی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگو با «ایران»:

ساپینتو می‌‌داند چطور انرژی هواداران را به بازیکنان منتقل کند

صاحب‌خبر -
محمدمحمدی سدهی/ 6 هفته از لیگ برتر فوتبال گذشته و صدای اعتراض تیم‌ها به اشتباهات داوری هر هفته وجود داشته است. در این بین استقلال جزو تیم‌هایی است که اعتراضاتی به عملکرد داوران داشت و نگرانی خود را از روند داوری‌ها اعلام کرد. علاوه بر این برخی از تیم‌ها نسبت به حرکات ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال معترض شدند و اعلام داشتند که اگر این حرکات را مربیان داخلی انجام می‌‌دادند با واکنش کمیته انضباطی مواجه می‌‌شدند. از سویی نفرات اعزامی تیم ملی به اردوی اتریش مشخص شدند که در این بین مهدی قایدی، مهدی مهدی پور و محمد محبی، 3 بازیکن استقلال از فهرست کی‌روش خط خوردند. مجموعه این موارد باعث شد خبرنگار «ایران» گفت‌وگویی با محمد مؤمنی، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال انجام دهد. او گفت: «خوشبختانه تا به اینجا هواداران نسبت به نتایج کسب شده رضایت دارند البته باید این را در نظر بگیریم که هر مربی خارجی‌ای که می‌‌آید، به زمان نیاز دارد بنابراین ما باید به ساپینتو زمان بدهیم. استقلالی که در دیدار با نساجی دیدیم نوید روزهای خوبی می‌دهد. فعلاً زمان زیادی از حضور ساپینتو نگذشته و تا به اینجا نتایج کسب شده راضی‌کننده بود. در بازی‌های اول عدم هماهنگی بازیکنان وجود داشت اما توانستیم بازی آخر را با پیروزی پشت‌سربگذاریم و در حال حاضر هم در رده سوم قرار داریم که این موضوع نشان می‌‌دهد تیم روند خوبی دارد و می‌‌تواند به جایگاهی که در شأن هواداران است، دست یابد.» این عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در خصوص اعتراض این تیم به داوری‌ها گفت: «فدراسیون باید درخصوص داوری‌ها نقش خود را بخوبی ایفا کند. همیشه گفته‌ام که داوران شایسته‌ترین افراد در جامعه هستند و آنها وظیفه بسیار سنگینی دارند و باید همه کمک کنند تا یک قضاوت عادلانه داشته باشند. کمیته داوران باید تمهیداتی بیندیشد تا تنها یک تیم از داوری‌ها سود نبرد. در بازی با نساجی پس از گل اول استقلال، فشار از روی داور برداشته شد و به اعتقاد من گل بابایی به قضاوت داور کمک کرد. داوران ما به این دلیل که کمتر بدن به بدن با فوتبال شده‌اند و بیشتر مقررات را خوانده‌اند، نقص‌هایی دارند. داوری مثل علیرضا فغانی از نظر روانی بازیکنان را آنالیز کرده و می‌داند چطور برخورد کند. بازیکنان از نظر روحی و روانی متفاوت هستند و این تفاوت‌ها باعث سخت شدن قضاوت‌ها شده است.»
مؤمنی افزود: «در حال حاضر صدای اعتراض اکثر تیم‌ها از قضاوت داوران شنیده می‌‌شود. مگر می‌‌شود که 2 صحنه یکسان در محوطه جریمه برای یک تیم پنالتی و برای تیم دیگر پنالتی نباشد؟ استقلال جزو تیم‌هایی است که در این موضوع مظلوم واقع شده است. ما زحمت می‌‌کشیم اما دیگران سود می‌‌برند. پس از بازی در صورتی که داوران اشتباه کرده باشند، عذرخواهی می‌‌کنند اما نتیجه بازی با عذرخواهی قابل جبران نیست. ساپینتو جزو افرادی است که به فوتبال فیزیکی علاقه دارد و به بازیکنان اجازه می‌‌دهد که درگیری فیزیکی داشته باشد. بازیکن ما تا می‌‌خواهد از فیزیک خود استفاده کند بازیکن رقیب خودش را زمین می‌‌اندازد و داور خطا می‌‌گیرد. این یک ضعف است که داوران باید آن را مرتفع کنند. داور باید تدبیر کند تا بازیکن اجازه استفاده از فیزیک خود داشته باشد. باید بپذیریم اشتباهات داوری در بازی پیش می‌آید اما در لیگ ما تعداد آنها خیلی زیاد است. خداداد افشاریان به عنوان رئیس کمیته داوران خودش داور خوبی بوده و باید بتواند این ضعف‌ها را برطرف کند.» این عضو هیأت مدیره استقلال درخصوص حرکات ساپینتو و اعتراض تیم‌ها به این حرکات گفت: «ساپینتو فوتبال روز دنیا را دیده و اعتراضات او لب خط منطقی است. خیلی از مربیان هستند که به بازی هیجان می‌‌دهند و ساپینتو هم جزو همین مربیان است. او می‌‌داند که چگونه انرژی هواداران را به بازیکنان منتقل کند. اعتراضات او بی دلیل نیست و وقتی برخی از مسائل نامتعارف را می‌‌بیند، اعتراض می‌‌کند.» پیش از دیدار استقلال با نساجی صحبت‌هایی درخصوص اولتیماتوم مدیران استقلال به ساپینتو مطرح شد. مؤمنی این موضوع را رد کرد: «اولتیماتومی به ساپینتو داده نشده. هواداران باید با توجه به موضوعات مختلفی که در صفحات مجازی مطرح می‌شود، مراقب باشند در این فضا قرار نگیرند. هواداران مراقب حاشیه‌سازی برخی افراد باشند. خیلی‌ها منتظر هستند استقلال وارد حاشیه شود. ساپینتو با استقلال قرارداد دارد و از عملکرد  او راضی هستیم.» او در خصوص حضور هواداران خانم در ورزشگاه‌ها هم صحبت کرد: «حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اتفاق بسیار خوبی است و من به هواداران آقا پیشنهاد می‌‌کنم محیط آرامی برای حضور هواداران خانم مهیا کنند. خیلی‌ها دوست ندارند که زنان به ورزشگاه بروند. با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها احترام بیشتر شده و فضای ورزشگاه بهتر می‌‌شود. حضور بانوان و مناسب تر شدن فضای ورزشگاه‌ها، به بازیکنان انگیزه بیشتری می‌‌دهد و باعث می‌‌شود شاهد فوتبال زیباتری باشیم.» 

برش
واکنش مؤمنی به خط خوردن 3بازیکن  استقلال از تیم ملی
​​​​​​​عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال درباره خط خوردن  قایدی، مهدی‌پور و محبی از فهرست تیم ملی بیان کرد: «به هر حال این تصمیم کی‌روش، سرمربی تیم ملی  است و باید به آن احترام گذاشت. هر چند این 3 بازیکن تیم ما جزو بهترین‌ها به حساب می‌‌آیند. تیم ملی آزمون بسیار سختی در پیش دارد و باید همه ما از این تیم حمایت کنیم تا تیم ملی بتواند در جام جهانی به موفقیت برسد.»

نظر شما