شناسهٔ خبر: 56250673 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ماجرای دختری در لانه مرگ!

صاحب‌خبر -

مادرم در حالی بعد از طلاق سرپرستی من و خواهر و برادرم را به عهده گرفت که خودش نیز دچار مشکلات عاطفی و اقتصادی شدیدی بود به همین دلیل وقتی فهمیدم به عقد موقت یک پسر مجرد درآمده است دیگر طاقت نیاوردم و. ..

به گزارش خراسان، این‌ها بخشی از اظهارات دختر 15 ساله‌ای است که به دلیل عوارض شدید و مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در یکی از بیمارستان‌های مشهد بستری شده بود.

این دختر نوجوان که با تلاش پزشکان از مرگ نجات یافته بود پس از انتقال به مقر انتظامی به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری آبکوه مشهد گفت: از روزی که دست راست و چپم را شناختم شاهد درگیری‌های پدر و مادرم بودم که مدام با یکدیگر جنگ و جدال داشتند به همین دلیل هیچ گاه در زندگی‌ام طعم محبت را نچشیدم یا دست نوازش پدر و مادرم را بر سرم احساس نکردم.

خلاصه این ناسازگاری‌ها و توهین و فحاشی‌ها به جایی رسید که پنج سال قبل بالاخره پدر و مادرم از یکدیگر طلاق گرفتند اما قاضی دادگاه سرپرستی من و خواهر و برادرم را به مادرم سپرد چرا که پدرم اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت و تنها به فکر خودش بود بالاخره پدرم به دنبال سرنوشت خودش رفت و مادرم که اهل تهران بود بعد از این ماجرا تصمیم گرفت نزد خانواده‌اش برود و در تهران زندگی کند ولی پدر بزرگم آب پاکی را روی دستانش ریخت و به مادرم گفت حق نداری فرزندان سیاوش را به منزل ما بیاوری اگر دوست داری در کنار ما زندگی کنی باید فرزندانت را به خانواده سیاوش (پدرم) بسپاری اما مادرم که برای به دست آوردن سرپرستی ما تلاش زیادی کرده بود نمی‌توانست جگرگوشه هایش را در مشهد رها کند و خودش به تهران برود به همین دلیل تصمیمش را تغییر داد و خانه‌ای را در مشهد اجاره کرد.

او با سرمایه‌اندکی که داشت و‌اندک مبلغی که پدرم به عنوان نفقه می‌پرداخت مخارج زندگی را تامین می‌کرد اما با آن که خواهر و برادرم از من کوچک‌تر بودند و در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کردند باز هم روزگارمان به سختی می‌گذشت در این شرایط بود که سال گذشته به طور اتفاقی متوجه شدم مادرم به عقد موقت پسر مجردی در آمده است آن روز روح و روانم به هم ریخت و بسیار عصبانی شدم چرا که مادرم در این تماس تلفنی به همسرش یادآوری می‌کرد که عصر هنگام، بچه‌ها به دیدار پدرشان می‌روند و از او می‌خواست فهرست مواد غذایی را در مسیر خریداری کند این ماجرا مرا دگرگون کرد تا جایی که برای اولین بار از خانه فرار کردم و سه شب در پارک‌ها و کوچه و خیابان سرگردان بودم ولی در همین چند روز آن چنان دلم برای خواهر و برادرم تنگ شد و نگرانی و غصه‌های مادرم مقابل چشمانم قرار گرفت که به ناچار به خانه بازگشتم.

آن شب وقتی به مادرم اعتراض کردم که چرا با یک پسر مجرد ازدواج کرده است او فقط اشک ریخت و گفت: به دلیل آن که سایه مردی بالای سرم باشد من هم در زندگی هیچ مهر و عاطفه‌ای ندیدم چرا که برای فرار از مشکلات زندگی در خانه پدرم با سیاوش ازدواج کردم که او هم سرنوشت مرا در مسیر تباهی قرار داد و حالا دوست دارم همدمی را در کنار خودم داشته باشم و. .. اما برای من در این سن و سال این حرف‌ها قابل تحمل نبود و نمی‌توانستم این جملات را درک کنم.

این ماجراها به سردی روابط عاطفی بین من و مادرم منجر شد تا جایی که دوباره از خانه فرار کردم تا به قول خودم به دنبال سرنوشت و رویاهای خودم بروم همان شب اول به یکی از پارک‌های معروف مشهد رفتم و در آن جا با چند دختر و پسر جوان آشنا شدم که شرایطی همانند من داشتند و سرگذشت و زندگی‌های ما به یکدیگر شبیه بود. آن شب یکی از همان نوجوانان پارک نشین به من پناه داد و مرا به پاتوق خودشان برد. آن جا برای اولین بار سیگاری را به دستم دادند تا به قول معروف آرامش خاطر پیدا کنم و اعصابم از این همه درگیری برای لحظاتی رها شود.

حالا حدود دو هفته از ماجرای فرارم می‌گذشت که شبی آن‌ها بساط مشروب خوری به راه‌انداختند و مرا هم ترغیب به مصرف کردند تا به خیال خودمان غم دنیا را فراموش کنیم! ولی من که از فرجام این گونه خلافکاری‌ها اطلاعی نداشتم بعد از مصرف مقداری از مشروبات الکلی دچار مسمومیت شدید شدم تا جایی که دیگر بیهوش بودم و چیزی نمی‌فهمیدم دوستانم از ترس این که من مرده ام، با اورژانس تماس گرفته بودند و من بعد از چند ساعت زمانی به خود آمدم که روی تخت بیمارستان قرار داشتم طولی نکشید که نیروهای انتظامی به سراغم آمدند و مرا به کلانتری انتقال دادند.حالا هم از رفتار اشتباهم بسیار پشیمانم و. ..

با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ ابراهیم خواجه پور (رئیس کلانتری آبکوه) بررسی‌های روان شناختی و سبب شناسی رفتاری درباره این نوجوان 15 ساله به مشاوران زبده دایره مددکاری اجتماعی سپرده شد و همچنین رسیدگی قانونی و قضایی در این پرونده ادامه یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما