شناسهٔ خبر: 56246155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تبلیغات

ارزیابی عملکرد کارگزاری ارانته در ایران

صاحب‌خبر -

کارگزاری ارانته

تا پیش از ورود کارگزاری ارانته به بازار ایران، بسیاری بر این باور بودند که کیفیت تمامی کارگزاری‌های فارکس همانند یکدیگر بوده و عملا تفاوتی به جز در بخش نمادهای معاملاتی و یا میزان کارمزد دریافتی، وجود ندارد. خوشبختانه در سال 2018 میلادی، بروکری تازه نفس وارد بازار فارکس شد و توانست خدمات بهتر و متفاوتی را به مشتریان خود در سرتاسر جهان ارائه دهد. کارگزاری ارانته توسط مفاهیم جدیدی را به مشتریان خود آموزش داده و سطح توقع آنان را از کارگزاری خوب، بهبود دهد. امروزه، این کارگزاری در ایران و حتی در جهان، جزو معتبرترین و پرطرفدارترین کارگزاری‌ها است که بسته به استراتژی معاملاتی، همواره یکی از اولین انتخاب‌ها برای فعالیت در فارکس است.

ارزیابی عملکرد کارگزاری ارانته در ایران

اعتبار Errante

بروکر ارانته  نه تنها رگولاتوری‌های معتبری برای فعالیت در سرتاسر جهان دارد، بلکه چندین جایزه‌ی مختلف نیز از نهادهای مجزا دریافت کرده است. این جوایز، به دلیل سطح بالای رضایت مشتری و هم چنین به دلیل سرعت بالای رشد این کارگزار و در نهایت بخاطر سرعت بالای اجرای معاملات در پلتفرم‌های معاملاتی Errante به این مجموعه اهدا شده است. در اتفاقی استثنایی، ارانته توانست که راه خود را به لیست برترین بروکرهای جهانی باز کرده و در کنار بروکرهای تراز اول جهانی قرار گیرد. این در حالی است که هیچیک از سایر کارگزاری‌های فعال در ایران، تا کنون موفق به کسب چنین موفقیتی نشده‌اند.

خدمات متنوع ارانته

اگرچه کارگزاری‌هایی همانند آلپاری، روبوفارکس، فیبوگروپ و ... جزو بروکرهای قدیمی به حساب آمده و بیشتر تریدرهای ایرانی فعالیت خود را با این کارگزاری‌ها شروع کردند و حتی امروزه نیز تریدرهای تازه وارد، به سراغ خدمات این کارگزاری‌ها از جمله آلپاری می‌روند، اما بهتر است بدانید که هر سه کارگزاری نتوانسته‌اند خدمات خود را به روز نگهداشته و کیفیت بسیار پایینی دارند. بهتر است در نظر داشته باشید که منظور از کیفیت پایین، بی اعتبار بودن کارگزار نبوده، بلکه صرفا خدمات آن‌ها در تراز تریدرهای امروزی نیست. مهمترین ضعف در هر سه بروکر، کیفیت پایین یا حتی نداشتن تیم پشتیبانی فارسی زبان است. خوشبختانه ارانته این ضعف را درک کرده و پیش از ورود به هر کشور یا منطقه‌ای، ابتدا تیم تخصصی پشتیبانی به زبان محلی را راه اندازی کرده و سپس، روش‌های واریز و برداشت کم کارمزد محلی را نیز ارائه کرده است. تیم پشتیبانی قدرتمند ارانته، یکی از دلایل رشد سریع این کارگزاری در سطح جهانی بوده است. در ایران نیز این تیم پشتیبانی در تمامی ساعات فارکسی در تلگرام پاسخگوی سوال مشتریان هستند. همچنین امکان چت آنلاین نیز از طریق پنل تریدر فراهم شده است. برای اطلاع از روش استفاده از متدهای پشتیبانی  ارانته  برروی این لینک کلیک کرده تا توضیحات کاملی را دریافت نموده و همچنین شماره تلگرام تیم پشتیبانی فارسی زبان این کارگزاری را نیز دریافت کنید.

ارانته فارسی هر دو پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 و متاتریدر 5 را ارائه کرده و همچنین از سرورهای قدرتمندی استفاده کرده تا سرعت معاملات به حداکثر خود برسد. به همین دلیل نیز بعضی از تریدرهایی که به سبک اسکالپینگ معامله می‌کنند، از خدمات این کارگزاری استفاده می‌کنند. چرا که در کنار سرعت بالای اجرای معاملات، میزان کارمزدها در حساب‌های مختلف Errante نیز در بازه‌ی بسیار معقول و مناسبی قرار گرفته است. شایان ذکر است که این کارگزاری، میزان کارمزدهای دریافتی را (اسپرد، کمیسیون و سواپ) بسیار کمتر از سایر کارگزاری‌ها تعیین کرده و همین امر نیز باعث افزایش حاشیه‌ی سود تریدرها از معاملات انجام شده در فارکس شده است. کاهش میزان کارمزدهای معاملاتی در سطح جهانی انجام شده و گفته می‌شود که یکی از دلایل رشد بسیار سریع ارانته در سطح جهانی، همین مورد بوده است.

آیا ارانته بهترین بروکر فارکس در ایران است؟

برخلاف آنچه بسیاری از سایت‌ها ذکر کرده و به سادگی کارگزاری‌های فارکس را رتبه‌بندی کرده‌اند، انتخاب بروکر نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن استراتژی معاملاتی باشد. در استراتژی معاملاتی، فرد باید به نمادهای معاملاتی، زمان معامله، پلتفرم مورد استفاده، مدت زمان باز ماندن معاملات (ترید اسکالپ، کوتاه مدت یا بلند مدت) و ... را در نظر گرفته و بر اساس سبک معاملاتی خود، ابتدا یک حساب معاملاتی مناسب انتخاب نماید. برای مثال، اسکالپرها اهمیت بسیار کمی به میزان سواپ داده، اما به اسپرد توجه خاصی دارند. بنابراین، حساب معاملاتی مورد نظر اسکالپرها باید دارای کمترین میزان اسپرد بوده و کمیسیون (که به ازای لات معاملاتی مشخص می‌شود)، باید در حد قابل قبولی باشد. پس از تعیین ویژگی‌های مورد نیاز در حساب معاملاتی، آن‌گاه تریدر می‌تواند بهترین بروکر را بر اساس سبک معاملاتی شخصی خود، انتخاب نماید.

اگر به این نکات دقت نماییم، متوجه می‌شویم که ارانته برای بسیاری از سبک‌های معاملاتی مناسب است. چرا که به صورت کلی، میزان کارمزدهای آن کم بوده و تنوع نمادهای معاملاتی آن بسیار بالا است. اما افرادی که در سبک معاملاتی خود نیاز به انجام معامله برروی نمادهای متنوع‌تری هستند، عموما به سراغ بروکر ifc خواهند رفت. چرا که بروکر آی اف سی مارکتز بیشترین تنوع نماد معاملاتی را داشته و سبد معاملاتی آن بالغ بر 600 نماد است. همچنین این کارگزاری علاوه بر مجاز دانستن اسکالپینگ، اجازه‌ی هدجینگ و معامله در زمان خبر را نیز به تریدرها داده که باعث می‌شود انتخاب اول اسکالپرها، همین کارگزاری بوده و ارانته در رتبه دوم قرار گیرد. برای آشنایی بیشتر با  بروکر ifc  می‌توانید به این مقاله مراجعه نمایید.

در مثالی دیگر، اگر استراتژی معاملاتی برروی معامله‌ی فلزات ارزشمند در بازار فارکس چیده شده باشد و تریدر عموما برروی طلا یا سایر فلزات معامله انجام دهد، هیچ کدام از دو بروکر قبلی نمی‌توانند بهترین انتخاب تریدر باشند. در حال حاضر، بروکر itb با ارائه‌ی حساب معاملاتی ویژه که در آن میزان اسپرد معامله طلا معادل 2.5 پیپ و به صورت فیکس یا ثابت لحاظ شده و بدون کمیسیون و سوآپ است، بهترین انتخاب برای تریدرهایی است که قصد معامله کردن برروی نماد معاملاتی XAU یا همان طلا را داشته باشند. به صورت کلی، بهتر است پیش از انتخاب کارگزاری خود، حتما با تریدرهای با تجربه مشورت کرده و ضمن توضیح استراتژی و سبک معاملاتی خود، در خصوص انتخاب بروکر مشورت نمایید. تیم پشتیبانی وبسایت irbrokers.com همواره به سوالات تریدرهای تازه‌وارد و حرفه‌ای پاسخ داده و مشاوره رایگان ارائه می‌نماید. همچنین این مجموعه، از طریق اینستاگرام نیز پاسخگوی سوالات تریدرهای ایرانی است.

ارزیابی عملکرد کارگزاری ارانته در ایران

نظر شما