شناسهٔ خبر: 56215768 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

فاز پنجم مارول: تاریخ انتشار هر فیلم و سریال تلویزیونی MCU در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن

پرده پایانی فاز پنجم / Techradar

صاحب‌خبر -

فاز پنجم مارول از راه رسید. یا، بهتر است بگوییم، مجموعه فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی مارول استودیوز برای فاز بعدی آن از راه رسیده است.

فاز چهار دنیای سینمایی مارول هنوز به پایان نرسیده است، اما با توجه به اینکه قسمت ویژه نگهبانان کهکشان (The Guardians of the Galaxy) – اکران در دیزنی پلاس – قرار است فاز فعلی را به پایان برساند، وقت آن رسیده است که مارول استودیوز از آینده دنیای سینمایی خود پرده بردارد. خوشبختانه، مارول این کار را در پنل کامیک کان ۲۰۲۲ سن دیگو انجام داد. استودیو لیست کاملی از مجموعه‌های بعدی و پروژه‌های لایو اکشن و انیمیشن خود را در اختیار طرفداران قرار داد.

اگر آن اعلان‌ها را از دست داده‌اید، یا صرفاً اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها می‌خواهید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در مطالب زیر، شما را از آخرین فهرست پروژه‌های مارول با خبر می‌کنیم. علاوه بر این، ما جزئیات بیشتری را در مورد هر فیلم MCU و سریال‌های دیزنی پلاس آینده، از Ant-Man and the Wasp: Quantumania گرفته، تا Thunderbolts در اختیار شما قرار خواهیم داد. البته، با این دید که Spider-Man: Freshman Year یا Marvel Zombies بعد از Thunderbolts پخش خواهند شد.

این شما و این همه چیزهایی که نیاز است در مورد فاز پنجم مارول بدانید.

در اینجا لیست کامل فاز پنجم مارول را آماده کردیم:

  • Ant-Man and the Wasp: Quantumania (فیلم سینمایی، ۱۷ فوریه ۲۰۲۴)
  • What If…? فصل دوم (سریال، اوایل ۲۰۲۳)
  • Secret Invasion (سریال، اوایل ۲۰۲۳)
  • Guardians of the Galaxy Volume 3 (فیلم سینمایی، ۵ می ۲۰۲۳)
  • Echo (سریال، اواسط ۲۰۲۳)
  • Loki season 2 (سریال، اواسط ۲۰۲۳)
  • The Marvels (فیلم سینمایی، ۲۸ جولای ۲۰۲۳)
  • Ironheart (سریال، اواخر ۲۰۲۳)
  • X-Men 97 (مجموعه انیمیشنی، اواخر ۲۰۲۳)
  • Blade (فیلم سینمایی، ۳ نوامبر ۲۰۲۳)
  • Agatha: Coven of Chaos (سریال، اواخر ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴)
  • Daredevil: Born Again (سریال، اوایل ۲۰۲۴)
  • Captain America: New World Order (فیلم سینمایی، ۳ می ۲۰۲۴)
  • Thunderbolts (فیلم سینمایی، ۲۶ جولای ۲۰۲۴)
  • Spider-Man: Freshman Year (مجموعه انیمیشنی، ۲۰۲۴)
  • Marvel Zombies (مجموعه انیمیشنی، ۲۰۲۴)

Ant-Man and the Wasp: Quantumania

فاز پنجم مارول فاز پنجم مارول سومین فیلم Ant-Man فاز پنجم مارول را آغاز خواهد کرد.

تاریخ انتشار: ۱۷ فوریه ۲۰۲۳

فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania قرار است ابر شرور بزرگ بعدی دنیای سینمایی مارول یعنی Kang the Conqueror را به ما معرفی کند. نقش این نابغه که در زمان سفر می‌کند را جاناتان میجرز بازی خواهد کرد که یکی از گونه‌های کانگ – او که باقی می‌ماند – را در فصل اول لوکی به تصویر کشید.

ورود رسمی او می تواند عواقب زیادی برای MCU داشته باشد، همان طوری که نویسنده دکتر استرنج ۲ و نویسنده فصل ۱ لوکی، مایکل والدرون، به ما نشان داده است. به گفته گریس راندولف و CineStealth، از خودی‌های MCU، طرفداران نباید انتظار داشته باشند که قوس شخصیتی کانگ در دنیای سینمایی مارول «خطی» باشد، زیرا چندین گونه از کانگ در پروژه های مختلف فاز پنجم مارول و همچنین فاز ششم ظاهر خواهند شد.

Ant-Man 3 همچنین شاهد بازگشت اسکات لانگ (پل راد)، هوپ ون داین (اوانجلین لیلی)، هنک پیم (مایکل داگلاس)، جنی ون داین (میشل فایفر) و کسی لنگ (کاترین نیوتن) خواهد بود. ساموئل ال جکسون ظاهرا برملا کرده است که نیک فیوری نیز در این فیلم حضور خواهد داشت، در حالی که قلمرو کوانتومی یک مکان کلیدی در فیلم خواهد بود.

در همین حال، بیل موری، بازیگر افسانه‌ای، برملا کرده که ممکن است در کنار کانگ میجرز، شخصیت منفی دیگری باشد و گزارش‌ها حاکی از آن است که او فردی به نام کریلار است. کوری استول، بازیگر نقش Yellowjacket در Ant-Man سال ۲۰۱۵، به عنوان یکی دیگر از ابرشرورهای مارول، MODOK، حضور خواهد داشت.

پیتون رید این اثر را کارگردانی می‌کند و سومین فیلم MCU (و Ant-Man) خود را به نمایش می‌گذارد. عکاسی اصلی در نوامبر ۲۰۲۱ به پایان رسید و در حالی که فیلمبرداری مجدد در اوایل سال جاری در سانفرانسیسکو انجام شد، فیلم نباید به تعویق بیفتد. علاوه بر این، یک تیزر در کامیک کان ۲۰۲۲ نمایش داده شد، اما به احتمال زیاد برای مدتی به صورت آنلاین منتشر نخواهد شد.

Guardians of the Galaxy Vol. 3

فاز پنجم مارول فاز پنجم مارول خداحافظی با بعضی از شخصیت‌ها…

تاریخ انتشار: ۵ می ۲۰۲۳

Guardians of the Galaxy Vol. 3 پرده سه‌گانه‌ای را که جیمز گان از سال ۲۰۱۴ برعهده داشته است پایین می‌آورد. داستان این فیلم بعد از فیلم Thor: Love and Thunder و فیلم ویژه دیزنی پلاس از نگهبانان رخ می‌دهد.

خارج از برخی تغییرات احتمالی در ترکیب بازیگران، (دیو باتیستا به عنوان Drax باز نخواهد گشت)، گان در مورد مرگ شخصیت‌های اصلی سه دنباله طعنه‌هایی زده است – ما چیز زیادی در مورد این یکی نمی‌دانیم. با این حال، ویل پولتر نقش آدام وارلاک را بازی خواهد کرد که نشانه‌هایی از حضورش در صحنه پس از تیتراژ دومین فیلم Guardians به تماشاگران نشان داده شد.

ددلاین گزارش داده است که ماریا باکالووا، ستاره Borat 2 (که انتظار می‌رود صداپیشگی Cosmo the Space Dog بر عهده داشته باشد)، دانیلا ملچیور از جوخه انتحار و نیکو سانتوس از Crazy Rich Asians نیز دیگر اعضای تیم بازیگری این فیلم را تشکیل می‌دهند.

همانطور که در کامیک کان تایید شد، Chukwudi Iwuji (Peacemaker) نقش شخصیت شرور، High Evolutionary را بازی خواهد کرد. به نظر می‌رسد که او سابقه همکاری با راکت را نیز دارد، بنابراین منتظر لحظات پر از اشک با راکون انسان‌نمای مورد علاقه ما باشید.

یک تیزر تریلر در طول پنل کامیک کان مارول نمایش داده شد، اما گان می‌گوید تا زمانی که از VFX آن راضی نباشد، به صورت آنلاین پخشش نخواهد کرد. بنابراین باید مدتی منتظر باشیم تا این فیلم خوشمزه فاز پنجم مارول از راه برسد.

The Marvels

 فیلم The Marvels برای اولین بار کاپیتان مارول، فوتون و خانم مارول را دور هم جمع می‌کند.  فیلم The Marvels برای اولین بار کاپیتان مارول، فوتون و خانم مارول را دور هم جمع می‌کند. فیلم The Marvels برای اولین بار کاپیتان مارول، فوتون و خانم مارول را دور هم جمع می‌کند.

تاریخ انتشار: ۲۸ جولای ۲۰۲۳

این فیلم به کارگردانی نیا داکوستا، در حالی که این اثر در اصل دنباله‌ای از کاپیتان مارول است، ما برای اولین بار تیمی از ابرقهرمان خواهیم دید که فقط زنان اعضای آن را تشکیل می‌دهند. البته اگر گروه زنانی که در اوج فیلم Avengers: Endgame با تانوس و مینیون‌هایش جنگیدند را در نظر نگیریم.

بری لارسون در نقش کارول دانورز باری دیگر به مونیکا رامبو با نقش آفرینی تیونا پریس، (دختر بهترین دوست دانورز، ماریا (لاشانا لینچ) از فیلم اول)، ملحق خواهد شد. آخرین باری که رامبو، با نام مستعار فوتون را دیدیم، او قدرت‌های فوق العاده خودش را در WandaVision به دست آورده بود. خانم مارول با بازی ایمان ولانی نیز پس از بازی در سریال تلویزیونی خودش اولین حضور در فیلم بلند را تجربه خواهد کرد.

زاوه اشتون (Velvet Buzzsaw) نیز به عنوان شخصیت شرور فیلم انتخاب شده است، در حالی که پارک سئوجون (انگل) نقش شخصیتی را بازی خواهد کرد که هنوز نامش فاش نشده است. از صحبت‌های ساموئل ال. جکسون اینطور به نظر می‌رسد که نیک فیوری نیز بخشی از بازیگران این فیلم را تشکیل دهد. در نهایت، در مرحله Greatphase، مارول ممکن است برخی از عناصر غیرانسانی در MCU را در The Marvels معرفی کند.

عکاسی اصلی در اواخر سال ۲۰۲۲ به پایان رسید، اما همانطور که Variety گزارش می‌دهد، تاریخ انتشار آن به عقب کشیده شد چرا که Ant-Man 3 در مراحل تولید قرار دارد. فیلمبرداری مجدد هم‌اکنون در حال انجام شدن است – جکسون در حضورش در برنامه جیمی کیمل این موضوع را تائید کرد. دلیل عقب افتادن فیلم نیز همین است.

Blade

فیلم سینمایی Blade فیلم سینمایی Blade ماهرشالا علی بازیگر نقش بلید.

تاریخ انتشار: ۳ نوامبر ۲۰۲۳

در فاز پنجم مارول، خون آشام‌ها به میدان خواهند آمد.

پس از اشاره‌هایی که راجع به بلید در Eternals شد، حال شاهد فیلمی مخصوص خود این ضدقهرمان پرطرفدار خواهیم بود. هیچ صحبتی در مورد زمان شروع فیلمبرداری وجود ندارد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که فیلمبرداری تا اواخر سال ۲۰۲۲ شروع نمی‌شود.

ماهرشالا علی در نقش شکارچی خون‌آشام نقش‌آفرینی می‌کند. دلروی لیندو (Da 5 Bloods, The Harder They Fall) به گروه بازیگران پیوست – Greatphase ادعا می‌کند که او نقش جمال آفاری را بازی خواهد کرد – در حالی که طبق گزارش‌های The Direct میلان ری (The Wonder Years) برای ایفای نقش مکمل قرارداد امضا کرده است.

دیگر دست اندرکاران: بسام طارق (Mogul Mowgli) کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد و استیسی اوسی-کافور (نگهبانان (Watchmen)) فیلمنامه را می‌نویسد. فیلمبردار نارکوس: مکزیک، دامیان گارسیا نیز به این پروژه پیوسته است.

Murphy’s Multiverse همچنین ادعا کرده است که Blade به عنوان بخشی از داستان فیلم به دنبال ساخت یک تیم برای شکار خون آشام‌ها است، این در حالی است که گریس راندولف ادعا می‌کند که فیلم از الگوی Eternals پیروی خواهد کرد و در چندین دوره زمانی تنظیم شده است. Greatphase شایعات مشابهی منتشر کرده است، اما طبق شواهد این فیلم Blade تا حد زیادی در زمان حال اتفاق می‌افتد.

به گفته یکی از ناظران VFX مارول، بلید ممکن است با شوالیه سیاه کیت هرینگتون همکاری کند، در حالی که اسکار آیزاک، ستاره شوالیه ماه نیز می‌خواهد یک تیم Midnight Sons با بلید داشته باشد. با توجه به اینکه گرانت کورتیس، تهیه کننده Moon Knight به طور انحصاری به TechRadar گفته است که شوالیه ماه می‌تواند در سراسر دنیای سینمایی مارول ظاهر شود، مطمئناً این احتمال وجود دارد که ما همچین چیزی را ببینیم.

Captain America: New World Order

اولین حضور حقیقی سم ویلسون در نقش کاپیتان آمریکا به زودی از راه خواهد رسید. اولین حضور حقیقی سم ویلسون در نقش کاپیتان آمریکا به زودی از راه خواهد رسید. اولین حضور حقیقی سم ویلسون در نقش کاپیتان آمریکا به زودی از راه خواهد رسید.

تاریخ انتشار: ۳ می ۲۰۲۴

یک فیلم جدید با کاپیتان آمریکا سم ویلسون (با بازی آنتونی مکی) برای فاز پنجم مارول در حال ساخت است.

مالکوم اسپلمن (فالکون و سرباز زمستان) فیلمنامه را می‌نویسد (به گفته هالیوود ریپورتر)، در حالی که گفته می شود جولیوس اونا (پارادوکس کلاورفیلد) آن را کارگردانی می‌کند (دوباره از طریق THR). در حال حاضر اطلاعات کمی درباره این فیلم وجود دارد، اما نیت مور، تهیه‌کننده مارول، پیشنهاد می‌کند که این فیلم دنیایی بدون انتقام‌جویان پس از وقایع FATWS را نشان خواهد داد و اینکه کاپیتان آمریکا ویلسون چگونه باید در این دنیا جلو برود.

کریس ایوانز، ستاره سابق کاپیتان آمریکا، پیشنهاداتی را که او در نقش مکمل بازی خواهد کرد، رد کرده است (علی رغم ادعای گریتفیز از درون MCU). در همین حال، هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا سرباز زمستانی سباستین استن بازخواهد گشت یا خیر، وجود ندارد، اگرچه او علاقه خود را برای حضور ابراز کرده است.

Thunderbolts

Thunderbolts اولین فیلم ضدقهرمانان مارول. Thunderbolts اولین فیلم ضدقهرمانان مارول. اولین فیلم ضدقهرمانان مارول.

تاریخ انتشار: ۲۶ جولای ۲۰۲۴

مارول در حال توسعه فیلم Thurderbolts است، فیلمی که از آن به عنوان یک اثر ضدقهرمانی به سبک انتقام‌جویان یاد می‌شود. جیک شرایر کارگردان Paper Towns برای کارگردانی (بر اساس گزارش Deadline) انتخاب شده است، اما هنوز جزئیاتی از نویسنده یا بازیگران فاش نشده است.

با این حال، انتظار می‌رود که چندین شخصیت MCU با اخلاقیات نه چندان درست خود بخشی از این تیم را تشکیل دهند. گفته می‌شود که زوج فیلم بیوه سیاه، یلنا بلوا و تسک‌مستر، فالکون و سرباز زمستانی، بارون زمو و مامور آمریکا، و ابومینیشن با بازی تیم راث (که قرار است در سریال She-Hulk: Attorney at Law ظاهر شود) بخشی از بازیگران این فیلم هستند.

به نوبه خود، راسل وایت، بازیگر مامور آمریکا، علاقه خود را برای حضور در این فیلم در مصاحبه‌ای با The Digital Fix ابراز کرده است. این در حالی است که Greatphase ادعا می‌کند مارول در این فیلم یک شخصیت جدید از کمیک‌ها را معرفی خواهد کرد، Dallas Riordan، به عنوان پاسخی به ریک فلگ در گروه ضدقهرمانی جوخه انتحار (دی سی).

What If…؟ فصل دوم

فصل دوم What If...? بخشی از فاز پنجم مارول خواهد بود. فصل دوم What If...? بخشی از فاز پنجم مارول خواهد بود. فصل دوم سریال What If…? بخشی از فاز پنجم مارول خواهد بود.

تاریخ انتشار: اوایل سال ۲۰۲۳

What If…؟ فصل دو در حال حاضر در دست ساخت است. به گفته نویسنده اصلی ای. سی. بردلی و کارگردان برایان اندرو، یک قسمت آماده پخش است (اپیزودی با محوریت تونی استارک و گامورا که به فصل اول راه پیدا نکرد)، برخی از دیگر قسمت‌ها در حال تکمیل هستند و برخی دیگر به کار بیشتری نیاز دارند. طبق گزارشات DiscussingFilm چند نکته اصلی دیگر فاش شده است، اما ما در اینجا این نکات را اسپویل نمی‌کنیم.

بازیگر اسکارلت ویچ، الیزابت اولسن، صدای خود را به نسخه انیمیشن این شخصیت (منبع: One Take News) وام خواهد داد، علیرغم اینکه این کار را در فصل اول انجام نداد. در همین حال، در کامیک کان ۲۰۲۲، برد ویندربام، مدیر اجرایی مارول، فاش کرد که فصل دوم نشان خواهد داد که چه چیزی باعث می‌شود The Watcher آشفته شود و همچنین «انسانیت» خود را بیشتر نشان دهد. این سریال برای فصل سوم نیز تمدید شده است.

Secret Invasion

سریال Secret Invasion سریال Secret Invasion

تاریخ انتشار: بهار ۲۰۲۳

Secret Invasion بر روی Skrulls تمرکز خواهد کرد (موجوداتی که در فیلم کاپیتان مارول دیدیم). Talos با نقش آفرینی بن مندلسون و نیک فیوری با بازی ساموئل ال جکسون بازیگران اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند. این مجموعه در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد و مارول نیز همین موضوع را در کامیک کان تایید کرد. این اولین رویداد کراس اوور MCU خواهد بود. این سریال در حال حاضر در حال فیلمبرداری مجدد در لندن است.

کینگزلی بن آدیر (یک شب در میامی)، اولیویا کولمن (سوگلی) و امیلیا کلارک (بازی تاج و تخت) از جمله تازه واردان MCU هستند، در حالی که مارتین فریمن (به گزارش رادیو تایمز) تایید کرد که شخصیت او، اورت کی. راس در این سریال حضور خواهد داشت. در همین حال، همانطور که در طول یک تیزر که فقط در کامیک کان نشان داده شد دیدیم، ماشین جنگی دان چیدل و ماریا هیل با نقش آفرینی کوبی اسمالدرز نیز در این سریال حضور خواهند داشت.

جکسون در طی میزگردی برای هالیوود ریپورتر، اینطور توضیح داد که ما در Secret Invasion شاهد زندگی فیوری به دور از همه چیزهای ابرقهرمانی خواهیم بود. دیگر بخش‌های داستان کاملاً مخفی نگه داشته شده است، اگر چه طبق گفته‌های اسمالدرز لحن سریال بسیار تیره‌تر از آن چیزی است که ما انتظار داریم (به گزارش Entertainment Weekly).

کایل برادستریت (آقای ربات) این مجموعه را نوشته است، اگرچه نویسنده جدیدی نیز برای کمک به بهتر شدن فیلمنامه‌ها به کار گرفته شده است. در این میان توماس بزوچا (رهایش کن) و علی سلیم (Condor) کارگردانی این اثر را بر عهده دارند.

Echo

الکوا کاکس در نقش اکو. الکوا کاکس در نقش اکو. الکوا کاکس در نقش اکو.

تاریخ انتشار: اواسط ۲۰۲۳

مایا لوپز/اکو با نقش آفرینی الکوا کاکس (Alaqua Cox) که بیشتر به خاطر نقش مکمل خود در Hawkeye شناخته می‌شود، حالا دارای سریالی با محوریت خودش است که توسط سیدنی فریلند و کاتریونا مک کنزی (Gunaikurnai) هدایت می‌شود.

زک مک‌کلارنون، بازیگر نقش پدر لوپز در Hawkeye، نیز در این سریال به ایفای نقش خواهد پرداخت. انتظار می‌رود که ویلسون فیسک با بازی وینسنت دونوفریو و مت مرداک/ دردویل با بازی چارلی کاکس نیز نقش‌های مکمل کلیدی داشته باشند (به نقل از هالیوود ریپورتر).

چاسک اسپنسر (Wild Indian)، تانتو کاردینال (Killers of the Flower Moon)، بیرونی جاکوبز (Reservation Dogs)، کودی لایتنینگ (Hey! Victor) و گراهام گرین (۱۸۸۳)، رسماً به گروه بازیگران اضافه شده‌اند اما برای نقش‌هایی نامعلوم. مدلی به نام Braydee Cardinal نیز ظاهراً به گروه بازیگران پیوسته است (با تشکر از Reddit)، دانیل از RPK (از طریق Nação Marvel) ادعا می‌کند جسی جیمز کیتل و مورنینگ استار آنجلین نیز قرارداد امضا کرده‌اند. علاوه بر این، Greatphase نشان می‌دهد که دو ابرشرور زن هنوز فاش نشده‌اند – آیا کایتل و آنجلین بازیگرانی هستند که نقش این دو شخصیت را ایفا خواهند کرد؟

یکی دیگر از منابع داخلی مارول به نام CanWeGetSomeToast ادعا می‌کند که عناصر ماوراء طبیعی و عرفانی در این سریال وجود خواهد داشت که بر اساس اصل و نسب بومی آمریکایی اکو پدید خواهد آمد. در نهایت، انتظار می‌رود فیلمبرداری در آگوست ۲۰۲۲ به پایان برسد.

Loki – فصل دوم

در فصل دوم شاهد حضور دوباره لوکی با مامور موبیوس و سیلوی خواهیم بود. در فصل دوم شاهد حضور دوباره لوکی با مامور موبیوس و سیلوی خواهیم بود. در فصل دوم شاهد حضور دوباره لوکی با مامور موبیوس و سیلوی خواهیم بود.

تاریخ انتشار: تابستان ۲۰۲۳

بازگشت خدای شرارت در قسمت پایانی فصل یک به تصویر کشیده شد و خوشبختانه فصل بعدی آن در اواسط سال ۲۰۲۳ فیلم‌برداری می‌شود. طبق تصاویری که طرفداران به دست آوردند، به نظر می‌رسد داستان بخش‌هایی از این سریال فاز پنجم مارول در دهه ۶۰ یا ۷۰ میلادی رخ بدهد.

تام هیدلستون باری دیگر در نقش لوکی ظاهر خواهد شد، در حالی که اوون ویلسون، سوفیا دی مارتینو و گوگو امبتا-را تایید کرده‌اند که برای فصل دوم Loki به ترتیب به نقش‌های مامور موبیوس، سیلوی، و Revanna Renslayer بازخواهند گشت. Hunter B-15 با بازی Wunmi Mosaku نیز ممکن است جز بازیگران فصل دوم باشد.

Greatphase ادعا می‌کند که یک گروه ابرقهرمانی به نام Squadron Supreme ممکن است برای اولین بار در سریال Loki دیده شوند. به گفته همین منبع، Frog Thor (Throg) (تور قورباغه‌ای) و Kid Loki (لوکی کوچک) نیز ممکن است در فصل دوم حضور داشته باشند.

مایکل والدرون، نویسنده فصل اول، تنها در مقام تولید اجرایی بازمی‌گردد. اریک مارتین، یکی از نویسندگان سه قسمت از شش قسمت فصل یک، نویسنده اصلی جدید این فصل خواهد بود. دو کارگردان سریال مون نایت، آرون مورهد و جاستین بنسون، کارگردانی فصل دوم لوکی را بر عهده دارند.

Ironheart

پس از فیلم Black Panther: Wakanda Forever، ریری ویلیامز در سریالی مربوط به شخصیت خودش بازی خواهد کرد. پس از فیلم Black Panther: Wakanda Forever، ریری ویلیامز در سریالی مربوط به شخصیت خودش بازی خواهد کرد. پس از فیلم Black Panther: Wakanda Forever، ریری ویلیامز در سریالی مربوط به شخصیت خودش بازی خواهد کرد.

تاریخ انتشار: اواخر سال ۲۰۲۳

Ironheart با بازی دامینیک ثورن در نقش ریری ویلیامز، اولین حضور لایو اکشن خود را در Black Panther: Wakanda Forever تجربه خواهد کرد. این سریال تلویزیونی شش قسمتی توسط چیناکا هاج (Snowpiercer) نوشته شده است و آنجلا بارنز (Killing It) و سامانتا بیلی (Dear White People) کارگردانی آن را بر عهده دارند. رایان کوگلر، کارگردان پلنگ سیاه نیز در این گروه حضور دارد.

آنتونی راموس در The Heights در کنار تورن، و همچنین Lyric Ross از This Is Us (به گزارش THR) و بازیگر سریال Good Girls، مانی مونتانا (از طریق Deadline) در این اثر به ایفای نقش خواهند پرداخت. سایت Productionlist.com همچنین تایید کرده است که هارپر آنتونی تازه وارد نیز در این سریال حضور خواهد داشت، در حالی که بازیگر جنگ ستارگان، آلدن ارنرایک نیز در این مجموعه حضور دارد (به گزارش ددلاین).

بر اساس شایعات، لتیشیا رایت از پلنگ سیاه در این اثر ظاهر می‌شود (منبع: Greatphase). ممکن است شکیرا بارارا، بازیگر سابق فیلم Glow (سریال Murphy’s Multiverse) را نیزدر این سریال ببینیم. در نهایت، نیک فیوری ساموئل ال جکسون هم احتمالاً در این سریال خودش را نشان خواهد داد (از طریق حساب هواداران Ironheart News در توییتر).

فیلمبرداری در شیکاگو آغاز شده است و در حالی که چیزهایی از مراحل تولید آن به خبرگزاری‌ها درز می‌کند، هیچ جزئیات رسمی توسط مارول فاش نشده است. CineStealth و Illuminerdi ادعا می کنند که The Hood شخصیت منفی اصلی سریال خواهد بود، در حالی که Illuminerdi می گوید Obidiah Stane – پسر دشمن تونی استارک در مرد آهنی ۱ – در جمع بازیگران حضور خواهد داشت. فعلاً این موارد را به عنوان «تایید نشده» در ذهنتان نگه دارید.

X-Men 97

X-Men '97 رویدادها را بلافاصله پس از نقطه‌ای که سریال اصلی به پایان رسید ادامه خواهد داد. X-Men '97 رویدادها را بلافاصله پس از نقطه‌ای که سریال اصلی به پایان رسید ادامه خواهد داد. X-Men ’97 رویدادها را بلافاصله پس از نقطه‌ای که سریال اصلی به پایان رسید ادامه خواهد داد.

تاریخ انتشار: اواخر سال ۲۰۲۳

X-Men 97 که در واقع احیای X-Men: The Animated Series کلاسیک دهه ۹۰ میلادی است، داستان را درست از جایی که سریال اصلی به پایان رسید ادامه خواهد داد. بو دی‌مایو (The Witcher: Nightmare of the Wolf) به عنوان نویسنده اصلی (طبق گزارشات Polygon) فعالیت می‌کند، در حالی که جی بی بالارد (Moon Knight، Shameless) به عنوان هماهنگ کننده فیلمنامه حضور دارد. برادران نیوتن (Midnight Mass، The Forever Purge) موسیقی جدید سریال را خواهند ساخت. در نهایت، همانطور که توسط Marvel Studios تایید شده است، اکثر صداپیشگان اصلی سریال برای ایفای مجدد نقش‌های خود به این مجموعه باز خواهند گشت.

در X-Men 97، مگنیتو رهبر جدید تیم خواهد بود (به گفته براندون دیویس). سان‌اسپات، نایت‌کرالر، کیبل و بیشوپ از جمله اعضای جدید تیم هستند (منبع: DiscussingFilm). هنوز جزییات دیگری از داستان فاش نشده است.

این سریال شامل ۱۰ قسمت (منبع: ComicBook.com) خواهد بود و فصل دوم آن از الان تمدید شده است (THR). با توجه به اینکه آهنگ تیتراژ X-Men: The Animated Series در پایان فصل اول خانم مارول استفاده شد، X-Men 97 در واقع پیش نمایشی است از اولین فیلم لایو اکشنی که قرار است راجع به جهش یافته‌ها در دنیای سینمایی مارول ساخته شود.

Agatha: Coven of Chaos

اسپین آف ابرشرور سریال وانداویژن. اسپین آف ابرشرور سریال وانداویژن. اسپین آف ابرشرور سریال وانداویژن.

تاریخ انتشار: اواخر ۲۰۲۳ / اوایل ۲۰۲۴

یک برنامه اسپین آف که حول محور شخصیت مورد علاقه طرفداران وانداویژن، آگاتا متمرکز است. کاترین هان (Kathryn Hahn) در این مجموعه لایو اکشن فاز پنجمی، نقش خود را به عنوان جادوگر شیطانی سریال وانداویژن تکرار خواهد کرد.

شایعه شده است که عکاسی اصلی در اوایل سال ۲۰۲۳ در بریتانیا (منبع: Atlanta Filming) آغاز می‌شود (به گفته گریس راندولف و دانیل آر پی کی (منبع The DisInsider)). علاوه بر این، امی پولر از Parks and Recreation و هانا وادینگهام از تد لاسو نیز به گروه بازیگران پیوسته‌اند.

نویسندگان سابق وانداویژن از جمله پیتر کامرون، کامرون اسکوایرز، و لورا دانی نیز برای نوشتن فیلمنامه‌ برمی‌گردند. مری لیوانوس، یکی از تهیه کنندگان اجرایی وانداویژن، در کنار جک شفر، که به عنوان نویسنده اصلی Black Widow و وانداویژن خدمت می‌کرد، Coven of Chaos را تولید خواهند کرد.

Daredevil: Born Again

شیطان هلز کیچن به دیزنی پلاس نقل مکان می‌کند. شیطان هلز کیچن به دیزنی پلاس نقل مکان می‌کند. شیطان هلز کیچن به دیزنی پلاس نقل مکان می‌کند.

تاریخ انتشار: اوایل سال ۲۰۲۴

تقریباً چهار سال پس از پایان سریال Daredevil در نتفلیکس – تمام قسمت‌های سریال برای پخش در دیزنی پلاس در دسترس هستند – این مرد بدون ترس بالاخره یک سریال تلویزیونی در MCU دریافت کرد. این اثر شامل ۱۸ قسمت خواهد بود و فیلمبرداری این سریال در ماه می ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

طبق گزارشات ورایتی مت کورمن و کریس اورد (Covert Affairs، The Enemy Within) برای هدایت این سریال انتخاب شده‌اند و چارلی کاکس (Charlie Cox) و وینسنت دونوفریو (Vincent D’Onofrio) باری دیگر در نقش‌های مت مرداک / دردویل و ویلسون فیسک / کینگ پین ظاهر خواهند شد. تا به امروز این دو هنرپیشه در دو اثر دنیای سینمایی مارول،‌ یعنی Spider-Man: No Way Home و Hawkeye حضور کوتاهی داشته‌اند. به گفته DanielRPK (از طریق Nação Marvel) قرار است که ونسا با بازی Ayelet Zurer نیز به تیم بازیگران این سریال ملحق شود.

در همین حال، احتمال می‌رود جسیکا جونز نقش مکمل را بازی کند (به گفته MyTimetoShineHello)، یکی دیگر از منابع نزدیک مارول ادعا می‌کند که کریستن ریتر (Krysten Ritter) باری دیگر برای بازی در نقش جونز باز خواهد گشت. گفته می‌شود این سریال نیز دارای ریتینگ PG-13 (از طریق MyTimetoShineHello) خواهد بود.

طبق گفته‌های Greatphase این سریال پس از وقایع Echo شروع می‌شود، اما مشخص نیست که آیا با ورود دردویل به MCU، دنیای قدیمی مت مرداک و رفقایش در جهان MCU معنایی خواهند داشت یا نه.

Spider-Man: Freshman Year

یک سریال انیمیشنی راجع به مرد عنکبوتی در سال ۲۰۲۴ به دیزنی پلاس راه پیدا می‌کند. یک سریال انیمیشنی راجع به مرد عنکبوتی در سال ۲۰۲۴ به دیزنی پلاس راه پیدا می‌کند. یک سریال انیمیشنی راجع به مرد عنکبوتی در سال ۲۰۲۴ به دیزنی پلاس راه پیدا می‌کند.

تاریخ انتشار: ۲۰۲۴

مجموعه‌ای انیمیشنی که پیتر پارکر را در روزهای دانشگاهش دنبال می‌کند و ریشه‌های این شخصیت در کتاب‌های مصور را بیشتر نشان می‌دهد. این اثر در سال ۲۰۲۴ به دیزنی پلاس می‌آید. انتظار نمی‌رود تام هالند صداگذاری این نسخه انیمیشنی شخصیت MCU خود (از طریق The Illuminerdi) را انجام دهد. این موضوع چندان تعجب آور هم نیست، چرا که ظاهراً داستان این سریال در دنیای سینمایی مارول تقریباً هیچ تاثیری ندارد (بر اساس ComicBook.com).

طبق IGN، چارلی کاکس یکی از صداپیشگان خواهد بود و مت مرداک (دردویل) حضور پررنگی در این اثر خواهد داشت. DiscussingFilm همچنین تایید کرد که هری آزبورن، آمادئوس چو، و نیکو مینورو عضو تیم Runaways بخشی از گروه دوستی پیتر در این سریال خواهند بود. نورمن آزبورن مربی اصلی پیتر در این سریال خواهد بود (از طریق حساب توییتر Amazing Spider-Talk)، و مرد عنکبوتی داستان ما با چندین شرور مواجه خواهد شد (طبق گزارشات Total Film). شخصیت‌هایی مثل Doc Ock، Chameleon، Scorpion و Rhino.

ظاهراً تولید این پروژه فاز پنجم مارول به پایان رسیده است و طبق گزارش‌ها، دست‌اندرکاران هدایای جشن پایان فیلمبرداری دریافت کرده‌اند (از طریق لی کری، انیماتور دو بعدی این سریال). فصل دوم این اثر با عنوان Spider-Man: Sophomore Year در دست ساخت است.

Marvel Zombies

Marvel Zombies یک سریال اسپین آف از What If… خواهد بود. Marvel Zombies یک سریال اسپین آف از What If… خواهد بود. Marvel Zombies یک سریال اسپین آف از What If… خواهد بود.

تاریخ انتشار: احتمالاً ۲۰۲۴

اسپین آفی بر اساس What If…؟، Marvel Zombies که در سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود تاریخ ساز خواهد بود. چرا؟ چون این اولین تولید استودیو مارول با درجه R خواهد بود. IGN گزارش می‌دهد که این اثر همانطور که از یک سریال راجع به زامبی‌ها انتظار داریم غرق در خون و خون‌ریزی‌ای خواهد بود.

این سریال پس از وقایع What If…؟ شروع می شود فصل یک قسمت پنجم – با نام مستعار اگر… زامبی ها!؟ – و شاهد رویارویی قهرمانان جدیدتر دنیای سینمایی مارول با تهدید زامبی‌ها خواهیم بود. شانگ چی، خانم مارول، کیت بیشاپ، یلنا بلووا و رد گاردین از جمله قهرمانانی هستند که در این مجموعه خواهیم دید.

در همین حال، نسخه زامبی شده ایکاریس Eternals را نیز می‌بینیم. با توجه به اینکه Eternals ترکیبی از انسان و ربات هستند، جالب است که ببینیم ایکاریس چه نقشی را در روند داستان ایفا خواهد کرد. از دیگر قهرمانان زامبی شده می‌توان به Captain Marvel، Okoye، Ghost، Abomination و Hawkeye اشاره کرد.

فیلم‌ها و سریال‌های فاز ششم مارول

فاز ششم مارول فاز ششم مارول

در حالی که مارول برنامه‌هایش برای فاز پنجم را در کامیک کان ۲۰۲۲ کانون توجه قرار داد، این استودیو اولین پروژه‌های فاز ششم خود را نیز اعلام کرد.

سه فیلم اول فاز ششم را در فهرست زیر آماده کردیم که شامل دو فیلم جدید انتقام جویان و تاریخ شروع رسمی احیا Fantastic Four به دست استودیو مارول است:

  • Fantastic Four (۸ نوامبر ۲۰۲۴)
  • Avengers: The Kang Dynasty (۲ می ۲۰۲۵)
  • Avengers: Secret Wars (۷ نوامبر ۲۰۲۵)

Techradar

نظر شما