شناسهٔ خبر: 56205671 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بهترین اپلیکیشن های اندروید و iOS در سال ۲۰۲۲

صاحب‌خبر -

در اینجا به معرفی بهترین اپلیکیشن های موبایل سال ۲۰۲۲ برای اندروید و iOS با موضوعات مختلف مسیریابی، ویرایش عکس، پیام‌رسان و غیره می‌پردازیم

بهترین اپلیکیشن‌هایی که در پلی استور گوگل عرضه شده‌اند کدامند؟ یا اینکه چه اپلیکیشن‌هایی را باید روی آیفون ۱۴ پرو جدید خود نصب کنید؟ در سال ۲۰۲۲ اپلیکیشن‌های زیادی در این دو اپ استور بزرگ حضور دارد که می‌توانند لقب بهترین را از آن خود کنند.

با جستجو کردن در پلی استور گوگل و اپ استور اپل می‌توانید خودتان ببینید که چه برنامه‌هایی از اقبال عمومی بیشتری برخوردار بوده‌اند. اما چرا وقت خودتان را تلف کنید؟ ما بهترین اپلیکیشن های اندروید و iOS در سال ۲۰۲۲ را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم. بنابراین اگر به یک پیام‌رسان عالی، ویرایشگر عکس، شبکه اجتماعی، اپلیکیشن مسیریابی و غیره نیاز دارید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان

Telegram

دانلود اندروید | آی او اس

تلگرام یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در دو پلتفرم اندروید و آی او اس است. اگر وقت زیادی را در اینترنت می‌گذرانید، حتماً توصیه می‌کنیم اپلیکیشن تلگرام را روی گوشی خود نصب کنید. این برنامه رایگان است و از چت‌های گروهی، کانال‌ها و صدها قابلیت جذاب دیگر پشتیبانی می‌کند.

WhatsApp

دانلود اندروید | آی او اس

محبوبیت واتساپ توصیف ناپذیر است. این یکی از پردانلودترین اپلیکیشن‌ها در هر دو پلتفرم است. واتساپ یک پیام‌رسان کراس پلتفرم، رمزگذاری شده انتها به انتها با قابلیت چت گروهی، استوری و مکالمه صوتی و تصویری رایگان است که آن را به یک برنامه همه‌کاره تبدیل کرده است.

Viber

دانلود اندروید | آی او اس

یکی دیگر از اپلیکیشن های پیام‌رسان محبوب سال ۲۰۲۲ که جانشین واتساپ نیز محسوب می‌شود، اپلیکیشن وایبر است. وایبر با قابلیت گروه‌سازی پیشرفته، مکالمات ویدیویی و صدها استیکر و ایموجی سرگرم‌کننده برنامه خوبی برای ارتباط برقرار کردن با دوستانتان است.

Messenger

دانلود اندروید | آی او اس

علیرغم اینکه همواره طی سالیان اخیر نگاه منفی نسبت به فیسبوک وجود داشته، اما پیام‌رسان کمپانی متا همچنان یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای ارتباط برقرار کردن مردم با هم است. برای استفاده از این برنامه نیازی به ساخت اکانت فیسبوک نیست، اما اگر می‌خواهید از تمام امکانات مسنجر استفاده کنید، حتماً باید با اکانت فیسبوک خود لاگین شوید. در غیر این صورت فقط امکانات اولیه چت کردن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بهترین اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی

Twitter

دانلود اندروید | آی او اس

هر اتفاقی که در دنیا رخ دهد، می‌توانید آن را در توییتر دنبال کنید. این یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که به شما اجازه می‌دهد از آخرین فعالیت‌ها و احوالات سلبریتی‌ها و شخصیت‌هایی که دوستشان دارید، مطلع شوید.

در ابتدا این شبکه اجتماعی کار خودش را با محدودیت حداکثر ۱۴۰ کاراکتر برای هر توییت آغاز کرد که حالا به ۲۸۰ کاراکتر ارتقا پیدا کرده و اخیراً هم به کاربران اجازه ویرایش توییت‌هایشان را می‌دهد تا بتوانند بدون نیاز به پاک کردن کل توییت، اشتباه تایپی یا مشکلاتی از این دست را برطرف کنند.

LinkedIn

دانلود اندروید | آی او اس

LinkedIn شبکه اجتماعی مایکروسافت برای افراد متخصص و فعال در حرفه‌های مختلف است که شما را با همکاران و دیگر افراد فعال در حوزه کاری‌تان به سرعت متصل می‌کند. علاوه بر ابن به شما اجازه می‌دهد با آخرین گرایش‌های حوزه کسب و کار خود آشنا شوید و خودتان را بروز نگه دارید.

اگر به دنبال یک شغل جدید باشید هم آیا می‌توان روی لینکدین حساب کرد؟ بله، این پلتفرم یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توان در آن به دنبال یک فرصت شغلی جدید گشت.

Snapchat

نسخه اندروید | آی او اس

اسنپ‌چت شروع‌کننده مجموعه‌ای از بهترین ترندهای شبکه‌های اجتماعی مثل استوری‌ها، فیلترهای واقعیت افزوده و پیام‌های موقتی بوده است. با استفاده از آن می‌توانید ساعت‌ها با دوستان خود سرگرم باشید. پیشتر نسخه اندرویدی اسنپ‌چت عملکرد خوبی نداشت، اما طی چند سال اخیر همه چیز تغییر کرده است.

BeReal

نسخه اندروید | آی او اس

اپلیکیشن BeReal یکی از جدیدترین شبکه‌های اجتماعی برای دنیای موبایل است که کار با آن هدف ساده ولی جذابی دارد. از زمانی که برنامه به شما هشدار دهد، فقط ۲ دقیقه فرصت دارید تا یک عکس سلفی از خودتان بگیرید. در واقع هر زمانی دوستانتان عکسی را به اشتراک بگذارند، شما هم می‌توانید در کنار آن‌ها عکسی را به صورت آنی گرفته و منتشر کنید.

TikTok

نسخه اندروید | آی او اس

پلتفرم خلق ویدیوهای کوتاه تیک تاک، به معنای واقعی اعتیادآور است. بنابراین تعجبی ندارد که ما نام آن را در لیست بهترین اپلیکیشن های اندروید و iOS سال ۲۰۲۲ قرار داده‌ایم. شما در این پلتفرم می‌توانید صدها ویدیوی کوتاه از تولیدکنندگان محتوایی که دوستشان دارید را مشاهده کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش فیلم و عکس

Snapseed

نسخه اندروید | آی او اس

یکی از واجب‌ترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس که حتماً باید آن را روی گوشی اندرویدی یا آی تو اسی خودتان نصب داشته باشید، اپلیکیشن Snapseed است. این برنامه یک ابزار بسیار قدرتمند است که هم برای کاربران عادی و هم حرفه‌ای، امکانات پیشرفته‌ای را برای ویرایش تصاویر ارائه می‌کند.

Lightroom Mobile

نسخه اندروید | آی او اس

اگر عکاسی موبایلی خیلی برای شما مهم است، توصیه می‌کنیم از اپلیکیشن لایتروم موبایل برای ویرایش حرفه‌ای تصاویر خود استفاده کنید. این اپلیکیشن یک سر و گردن حرفه‌ای‌تر از سایر اپلیکیشن‌های ادیت عکس در اپ استور و پلی استور است. لایتروم درست مثل نسخه دسکتاپی خود غلطک‌هایی را برای تنظیم ویژگی‌های مختلف عکس در اختیار شما می‌گذارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید آن پرست‌ها هستند که تنظیمات از پیش انجام شده و آماده برای اعمال روی تصاویر و ایجاد افکتی یکپارچه روی تمام تصاویر شما هستند. شما می‌توانید پرست‌ها را از اپلیکیشن دسکتاپی لایتروم به نسخه موبایلی بیاورید یا از سطح اینترنت، پرست‌های آماده دیگر را دانلود و به آن اضافه کنید.

Canva

نسخه اندروید | آی او اس

Canva یکی از بهترین اپلیکیشن های ساخت تصاویر کلاژ در اندروید و آی او اس است. با استفاده از این برنامه شما می‌توانید خیلی سریع و کارآمد پست‌های اینستاگرامی بسازید یا تصاویر گرافیکی برای سایت خود طراحی کنید. صدها پرست آماده را نیز برای آسان‌تر کردن طراحی در اختیار شما خواهد گذاشت. شما حتی می‌توانید از امکانات ابتدایی ویرایش ویدیویی برنامه نیز استفاده کنید.

CapCut

نسخه اندروید | آی او اس

اپلیکیشن ویرایش ویدیویی رایگان CapCut ساخت شرکت Bytedance است که صاحب اپلیکیشن محبوب تیک تاک نیز هست. این برنامه در کنار امکانات ابتدایی ویرایش ویدیو، قابلیت‌هایی مثل برش زدن، تنظیم سرعت پخش، ترنزیشن‌های متحرک، پرست‌های آماده، استخراج صدا، افکت‌های مختلف، استیکرها و غیره را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین اگر عادت دارید که با گوشی خود کلیپ‌های ویدیویی را ویرایش کنید، این یک برنامه ضروری برای آیفون یا گوشی اندرویدی شما است.

InShot

نسخه اندروید | آی او اس

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ویرایش ویدیو سال ۲۰۲۲ برای اندروید و آی او اس که به شما امکان سوئیچ و میکس ویدیو کلیپ‌ها در قالب یک پروژه را می‌دهد، اپلیکیشن InShot است. به جز تمام امکانات اولیه ویرایش ویدیو (برش زدن، افکت‌ گذاری، فیلترها، کراپ کردن و پیش برش)، InShot دارای افکت‌های صوتی و قابلیت حذف نویز است که آن را نسبت به دیگر برنامه‌ها یک سر و گردن بالاتر قرار می‌دهد. همه‌ی این امکانات در یک رابط کاربری پویا و خوب ارائه می‌شود.

بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی

Notion

دانلود اندروید | آی او اس

اپلیکیشن Notion یک ابزار کارآمد برای نظم بخشیدن به فضای کاری و زمان شما است و به شما اجازه می‌دهد در فضای کاری خود با دیگر همکارانتان همکاری کنید، در مسیر انجام وظایف بمانید و محتوای غنی را خلق کنید. نسخه شخصی این برنامه رایگان است،‌ در حالی که برای نسخه تیمی آن باید مبلغی را پرداخت کنید.

Slack

دانلود اندروید | آی او اس

برای برخی افراد، Slack یک کانال ارتباطی همه کاره برای تیم‌های بزرگ و کوچک است که امکان همکاری عمیق و استفاده از ابزارهای متفرقه مختلفی مثل Google Drive ،Asana ،Dropbox و Zendesk را فراهم می‌کند. این امکانات در کنار قابلیت تماس صوتی و تصویری، برنامه Slack را به یک برنامه استثنایی و حیاتی تبدیل می‌کند.

Google Docs

دانلود اندروید | آی او اس

این گزینه برای بسیاری از کاربران یک پردازشگر متنی همه کاره است. این اپلیکیشن قدرتمند به شما اجازه ساخت اسناد متنی با محتوای چندرسانه‌ای غنی و فرمت پیشرفته آن‌ها را می‌دهد. نسخه‌های اندرویدی و آی او اسی Google Docs با نسخه تحت وب این اپلیکیشن همگام است که اجازه می‌دهد کارها را روی دستگاه‌های مختلف خود دنبال کنید.

Google Drive

دانلود اندروید | آی او اس

سرویس فضای ابری گوگل یکی از محبوب‌ترین راه‌های اشتراک‌گذاری فایل در وب است؛ اما همچنین بهترین راه برای همکاری روی فایل‌ها و دسترسی سریع به آن‌ها است. گوگل درایو ۱۵ گیگ حافظه داخلی پایه رایگان را در اختیار هر کاربری قرار می‌دهد که از آن می‌تواند برای بکاپ گرفتن از فایل‌هایش استفاده کند.

Pocket

دانلود اندروید | آی او اس

پاکت از آن دسته اپلیکیشن‌هایی است که زندگی دیجیتال شما را آسان می‌کند. به لطف آن می‌توانید صفحات وب را برای مطالعه و مشاهده در زمانی دیگر ذخیره کنید. شما می‌توانید افزونه این برنامه را روی مرورگرهای وب نصب کنید تا هر جایی بتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های مسیریابی

Google Maps

دانلود اندروید | آی او اس

گوگل مپس خودش را به عنوان انتخاب اول کاربران برای ناوبری و مسیریابی تبدیل کرده است. گرچه رقبایی در اینجا حضور دارد، اما گوگل به لطف امکانات غنی با رابط کاربری بصری‌تر و ساده‌تر همچنان بهترین گزینه است.

نظر شما