شناسهٔ خبر: 56194542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح ویژه زائران اربعین در جاده‌های خراسان جنوبی

برای خدمات رسانی به زائران داخلی و خارجی که از خراسان جنوبی عبور می‌کنند طرحی ویژه در جاده‌های استان اجرا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان که با حضور فرماندار نهبندان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در مسجد ابوالفضل نهبندان برگزار شد با تاکید بر پذیرایی و اسکان موقت زائران داخلی و خارجی اربعین گفت: در زمینه گردشگری وقتی در هر زمانی عرضه کمتر از تقاضا باشد مسایل و تنش‌هایی به وجود می‌آید مثل ایام اربعین که مسافران و زائران زیادی از خراسان جنوبی عبور می‌کنند و دستگاه‌های اجرایی در این ایام وظیفه میزبانی از این مسافران را دارند.

او افزود: هر چند در ایام غیر پیک مسافرت نیز تمام دستگاه‌های اجرایی برای خدمت رسانی به مسافران پای کار هستند، اما می‌طلبد تا در ایام اربعین به صورت ویژه تری موضوعاتی همچون رستوران‌های بین راهی، رستوران‌ها، مراکز اسکان، هلال احمر و اورژانس و ... را مد نظر قرار داده و آمادگی بیشتری داشته باشند.

عباس زاده با تاکید بر این که خدمات ستاد تسهیل سفر باید هر سال بهتر از سال گذشته باشد، اظهار کرد: امسال بین ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از زائران اربعین از خراسان جنوبی در مسیر برگشت عبور خواهند کرد و از سوی دیگر خراسان جنوبی مسیر عبور زائران حرم امام رضا (ع) در ایام اربعین است که باید در این ایام موضوع اسکان و پذیرایی از این زائران به صورت ویژه تری دیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر اجرای یک طرح عملیاتی ویژه در جاده‌های استان تاکید کرد و گفت: ایام اربعین باید مانند ایام نوروز مدیریت شود و باید طرح ویژه‌ای را برای این ایام اجرا کنیم.

عباس زاده اضافه کرد: ۵ میقات رضا (ع) در کل استان وجود دارد که شامل مسجد ابوالفضل و مزار سید علی نهبندان، شهدای باقریه بیرجند، امام زاده زید قاین و مسجد خضری دشت بیاض است و باید دارای متولی مشخص بوده و خدمات ویژه‌ای را در این مکان‌ها فعال کرد.

فرماندار نهبندان نیز در این جلسه گفت: نهبندان در چهارراه مواصلاتی استان و ورودی استان سیستان و بلوچستان واقع شده و تردد وسایل نقلیه از محور‌های مواصلاتی این شهرستان زیاد است طوری که هفته‌ای نیست که شاهد صحنه دلخراش تصادفات جاده‌ای در شهرستان نباشیم و از این رو می‌طلبد تا بخش‌هایی از محور‌های اصلی این شهرستان دوبانده شده و زیرساخت‌های گردشگری در مسجد ابوالفضل از جمله محوطه سازی، روشنایی جلوی مسجد، رمپ مجتمع خدماتی و پمپ بنزین جلوی این مسجد و ... هم فراهم شود.

ایروانی گفت: ایجاد آلاچیق، گازرسانی، ایجاد سوئیت برای گردشگران و ایجاد بازارچه صنایع دستی و تکمیل کمپ گردشگری مسجد ابوالفضل نهبندان در اولویت کار قرار داشته و حدود ۲ میلیارد تومان برای تکمیل آن برآورد هزینه شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  خراسان جنوبی نیز گفت: ۳۱ نقطه حادثه خیز در استان احصا شده که از این تعداد ۱۳ نقطه رفع مورد شده و ۶ مورد دیگر در دست اقدام است و برای رفع ۱۲ نقطه حادثه خیز دیگر هم پیگیر اختصاص اعتبار هستیم.

فدوی با بیان این که  پارسال ۵۳۰ کیلومتر از راه‌های استان روکش آسفالت شده است گفت: روزانه ۳۶ تیم راهداری در ایام اربعین در جاده‌های استان گشت زنی می‌کنند.

همچنین در این جلسه مقرر شد زمین و ساختمانی که مربوط به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ورودی شهر شوسف قرار دارد را در کمیسیون مولدسازی مطرح و حق بهره برداری از این ملک با حفظ مالکیت به شهرداری شوسف برای بهره برداری تجاری و خدماتی واگذار شود.

نظر شما