شناسهٔ خبر: 56186103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رفع مشکلات و آمادگی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

سرپرست فرمانداری اهواز بر رفع مشکلات و آمادگی ادارات و دستگاه‌ها برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

سرپرست فرمانداری اهواز با اهمیت خواندن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرستان اهواز با برنامه ریزی و رفع مشکلات، آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشند.

سید احمد موالی زاده می گوید: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موضوع مهم و کلیدی است و با توجه به تعطیلی به علت شیوع بیماری کرونا در ۲ سال گذشته، امسال با موجی از ورودی‌های جدید به مدارس و مراکز آموزشی مواجه هستیم.

به گفته او کمیته بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برای آمادگی و عملکرد بهتر ادارات و دستگاه‌های اجرایی در فرمانداری تشکیل می‌شود.

او گفت: پیش از این در جلسات شورای آموزش و پرورش و کمیسیون دانشجویی و دیگر جلسات در این خصوص در فرمانداری اهواز مشکلات مدارس و دانشگاه‌ها بررسی و اقداماتی که ادارات و دستگاه‌ها باید انجام دهند اعلام شده، لذا کوتاهی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: تسریع در بازگشایی پل ششم (پل فولاد) و اجرای تقاطع غیر همسطح شهید قربانی (میدان دانشگاه شهید چمران)، ترمیم نوار‌های حفاری و پاکسازی معابر و خیابان ها، رفع گره‌های ترافیک، برگزاری جلسات هماهنگی و رفع دیگرمشکلات برای بازگشایی مدارس از جمله اقداماتی است که باید هر چه سریعتر انجام شوند.

موالی زاده گفت: شهرداران اهواز، ال‌هایی و بخشداران مرکزی، غیزانیه و اسماعیلیه اهواز برنامه ریزی‌های لازم برای بازگشایی مدارس را داشته باشند تا با شروع مدارس مشکلاتی برای دانش آموزان و خانواده‌ها ایجاد نشود.

به گفته او دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان آب و فاضلاب، توزیع برق، گاز و مخابرات بدون هماهنگی فرمانداری اجازه قطع انشعاب مدارس را ندارد و حتما فرمانداری را در جریان کار قرار دهند.

رئیس شورای اداری شهرستان اهواز در ادامه به ۳۱ شهریورآغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اهواز باید با برنامه ریزی به خوبی و با کیفیت برگزار شوند.

موالی زاده می گوید: امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران حاصل جانفشانی شهدا، جانبازان و رزمندگان است و امروز هر چه داریم به برکت آنهاست.

سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به اربعین حسینی و بازگشایی زائران از کربلا گفت:محوریت میزبانی از زائران شهرستان اهواز است. با توجه به اینکه ترمینال رفت و آمد زوار هستیم باید آمادگی کامل داشته باشیم.

موالی زاده تاکید کرد: ادارات، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی مستقر در اهواز باید مینی بوس، اتوبوس و سرویس‌های خود را برای جا به جایی زائران قرار دهند تا مشکلی برای تردد زوار ایجاد نشود.

این مقام مسئول در ادامه به برنامه‌های اربعین حسینی در اهواز اشاره کرد و گفت: فضاسازی سطح شهر ویژه اربعین باید از سوی ادارات و دستگاه‌ها به ویژه شهرداری، تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی به خوبی انجام شود و نمود داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان با اشاره به پنجم تا ۱۲ مهرماه هفته گردشگری افزود:در بخش گردشگری استان خوزستان و شهرستان اهواز باید بهتر عمل شود و با توجه به پتانسیل و ظرفیت ها، استان خوزستان باید قطب گردشگری کشور باشد.

موالی زاده به به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: مردم تشنه خدمت هستند و باید خدمت رسانی از سوی ادارات و دستگاه‌های اجرایی به صورت مطلوب صورت گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی اقدامات دولت و عملکرد‌ها و فعالیت‌های خود را به مردم اطلاع دهند و مشکلات شهروندان را با جدیت پیگیری و رسیدگی کنند.

نظر شما