شناسهٔ خبر: 56180695 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

گفت‌و‌گوی اختصاصی با وکیل محیط بان "برومند نجفی"

ناگفته‌های پرونده قتل؛ شلیک محیط بان در منطقه مسکونی دروغ است/ چه کسانی کوتاهی کردند که محیط‌بان به گلوله بسته شد؟ چرا قاتل هنوز آزاد است؟ (فیلم)

پرونده برومند نجفی شاید یکی از پیچیده ترین پرونده های محیط بانی ایران باشد.

صاحب‌خبر -

کیفیت پایین

کیفیت خوب

عصر ایران؛ زینب رحیمی ــ محیط بان «برومند نجفی» در 22 مردادماه امسال تیرباران و کشته شد. او که دو سال گذشته را در زندان سپری کرده بود در اولین جلسه از رسیدگی مجدد به پرونده اش توسط فردی به نام «علی سلطان فلاحی» کشته شد. او پدر «یوسف فلاحی» است. کسی که در تابستان 1399 با خطای تیر برومند نجفی جانش را از دست داد.
پرونده برومند نجفی شاید یکی از پیچیده ترین پرونده های محیط بانی ایران باشد. کیفرخواست قتل عمد برومند نجفی در پاییز 1400 صادر و در کمتر از شش روز تایید شد. در روزهای نزدیک به اجرای حکم قصاص وکیل پرونده برومند، درخواست اعاده دادرسی داد. این درخواست در اسفند 1400 در شعبه 38 دیوان عالی کشور مورد پذیرش قرار گرفت . دیوان عالی کشور علاوه بر پذیرش درخاست اعاده دادرسی با بررسی اسناد و مدارک ارایه شده توسط وکیل پرونده، قتل عمد برومند نجفی را به شبه عمد تغییر و پرونده را به شعبه یک کیفری دادگاه کرمانشاه برای بررسی مجدد ارجاع داد. در اولین جلسه دادگاه رسیدگی مجدد محیط بان برومند نجفی توسط علی سلطان فلاحی تیرباران شد. جزییات روز تیرباران برومند نجفی از زبان وکیلش برای اولین بار مطرح شده است.
در پرونده برومند نجفی ابهامات بسیاری وجود داشت از جمله محل درگیری محیط بانان با سرنشینان خودروی پراید که یوسف فلاحی هم یکی از آنها بود. برخی رسانه ها ادعا کردند این درگیری در منطقه مسکونی صورت گرفته و خارج از منطقه حفاظت شده بوده است، نوشا میرجعفری وکیل پرونده این ادعا را کذب می داند و محل دقیق درگیری را تشریح می کند.
تشخیص اشتباه کارشناس پرونده برومند نجفی درباره محل درگیری و کوتاهی بازپرس در بررسی دقیق محل درگیری باعث صدور حکم قصاص برای محیط بان برومند نجفی و پیچیده تر شدن این پرونده شد. بنا به گفته وکیل نظریه کارشناسی درباره محل درگیری حتی به برومند و وکیلش ابلاغ نشده بود و آنها امکان اعتراض به این نظریه را نداشتند.
در مصاحبه ویدیویی پیش رو در گفت وگو با نوشا میرجعفری وکیل پرونده برومند نجفی به ابهامات و حواشی پیرامون این پرونده پرداخته شده است.

 

پیشنهاد می‌کنیم این فیلم‌‌ها را هم ببینید

جزییات بیشتر از انگیزه قتل محیط‌بان «برومند نجفی»/ قاتل، نجفی را قبلا تهدید کرده بود (فیلم)

فرصتی که برای نجات از دست می‌رود؛ نگاهی تحلیلی به قانون به‌کارگیری سلاح برای محیط‌بانان (فیلم)

نظر شما