شناسهٔ خبر: 56171621 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عملیات احداث کتابخانه عمومی شهر کوهبنان آغاز شد

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: عملیات احداث کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان که در زلزله شب یلدای سال ۹۶ دچار خسارت جدی شده بود، آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

جلسه انجمن کتابخانه‌ها و کمیته نهضت مطالعه مفید کوهبنان با حضور سرپرست فرمانداری، شهردار کوهبنان، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس، مسئول ادارات آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی و شورای شهر کوهبنان در محل کتابخانه عمومی شهید اول شهرستان  کوهبنان برگزار شد.

مجید توکلی، سرپرست فرمانداری کوهبنان ضمن تسلیت ایام صفر گفت: در حالی که فضا و شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال گسترش هستند، باید به کتاب و کتابخوانی ارزش و اهمیت ویژه‌ای بدهیم؛ زیرا کتاب غذای روح و روان انسان است.

او افزود: خانواده‌ها باید فرزندان خود را با کتاب آشنا کنند و آموزش و پرورش باید دانش آموزان را به کتاب و کتابخوانی علاقه مند کند.

سرپرست فرمانداری کوهبنان بیان کرد: والدین بایستی یک روز در هفته با فرزندان خود در محیط کتابخانه به مطالعه مبادرت کنند که این‌مهم نیاز به مشوق‌های لازم دارد.

او گفت: باید طرح پیک کتاب، برگزاری مسابقات کتاب خوانی، نشست‌های کتابخوان به مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار شود.

توکلی تصریح کرد: باید تلاش شود در خانه‌ها، مکان‌های عمومی از جمله: مطب پزشکان، ترمینال‌ها، پارک ها، مساجد و بقاع متبرکه کتابخانه‌های کوچک را راه اندازی کنیم.

او گفت: باید زمینه‌هایی را فراهم کنیم تا خانواده‌ها اهل کتاب و کتابخوانی شوند و خانواده‌ها حداقل هفته‌ای یک روز به صورت خانوادگی در منازل به مطالعه مبادرت کنند.

به گفته سرپرست فرمانداری کوهبنان باید تلاش شود با توجه به کارگری بودن شهرستان، خانواده‌ها را عملا به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی سوق دهیم تا آینده جامعه و سکانداری سمت اجرایی در دست فرزندان این قشر باشد.

توکلی بیان داشت: با پیگیری مستمر، عملیات احداث کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان که در زلزله شب یلدای سال ۹۶ دچار خسارت جدی شده بود، آغاز شده است.

او تصریح کرد: باید بزرگان کشور از جمله: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دکتر حسابی، شهید مطهری و.. را به عنوان الگو‌های ارزشمند در بحث کتاب و کتابخوانی به جامعه معرفی کنیم.

خلیل الله باقی زاده، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی کوهبنان نیز در این جلسه گفت: با توجه به فروکش کردن کرونا، هماهنگی با آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان در کتابخانه را در دستور کار قرار داریم تا فرهنگ کتابخوانی ترویج پیدا کند.

به گفته او کتابخانه‌ها علاوه بر امانت کتاب برای توسعه منابع، خدمات، فضا و برنامه‌های فرهنگی گام‌بر می‌دارند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی کوهبنان افزود: همگان باید با تعامل برای معرفی بیشتر مولفان و نویسندگان کوهبنانی تلاش کنند و برنامه ریزی شود تا کارکنان ادارات در مسابقه کتابخوانی، حضوری چشمگیر داشته باشند.

احمد معصومی، رئیس آموزش و پرورش کوهبنان هم در این جلسه گفت: باید با خلاقیت، علاقه مندان را جذب کتابخانه کنیم تا مطالعه با اصول و روش خاص انجام شود.

او افزود: باید از فضای مجازی به عنوان یک کتابخانه استفاده شود تا چارچوب مطالعه واقعی را داشته باشد و خانواده‌ها باید یک ساعت را به عنوان ساعت بدون تکنولوژی قلمداد کرده و در آن ساعت به مطالعه کتاب مبادرت کنند.

رئیس آموزش و پرورش کوهبنان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قطعا هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد؛ بنابراین باید تلاش شود تا فرزندان ما بیشتر از گوشی و فضای مجازی فاصله بگیرند.

به گفته او باید مسئولیت‌ها را به دانش آموزان مدارس واگذار کنیم تا دانش آموزان خود سکاندار کتابخانه‌های مدارس باشند و کتابخانه‌های مدارس باید از نظر محتوایی به روز باشند و کتاب‌های مورد نیاز دانش آموزان راکه جذاب هستند، تهیه کنند.

معصومی گفت: کتابخانه عمومی کوهبنان نیرو‌هایی جوان و مجرب دارد؛ بنابراین با همکاری آموزش و پرورش باید به سمت و سوی برنامه‌های کیفی حرکت کنیم.

معصومی بیان داشت: جا دارد کتابداران در جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس حضوری پر رنگ داشته باشند و نشست‌های کتابخوان پر رنگ‌تر برگزار شود.

نظر شما